مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/09/24 09:34:15
کد خبر: 2660

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی ؛

رشد 170 درصدی مشارکت خیرین مدرسه ساز در خراسان رضوی

رافتی در هفتمین جلسه کمیسیون امور استانها گفت : مشارکت خیرین مدرسه ساز نسبت به سال گذشته رشد 170 درصدی یافته است .


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،هفتمین جلسه کمیسیون امور استانها مورخ 99/9/24 با حضور دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مهندس قلم چی عضو هیئت مدیره و رئیس کمیسیون امور استانها ، مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،غلامرضا رافتی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان رضوی ، مهندس محمد رنجبر مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان رضوی ، و اعضای کمیسیون ( آقایان ارجمندی ، ناجی مقدم و خانم ها ،هاشمی و اللهیاری ) در محل جامعه تشکیل شد .

در ابتدای این جلسه دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،ضمن قدردانی از خدمات مجمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان رضوی بیان کرد: این استان با داشتن افراد توانمندی همچون آقای رافتی و رنجبر توانسته برای جذب خیرین و احداث پروژه های مورد نیاز استان به جهت تعامل خوب با خیرین ، تعامل با آموزش و پرورش و تعامل با نوسازی مدارس کشور قدم های ارزشمندی بردارد.

مهندس قلم چی رئیس کمیسیون امور استانها و عضو هیئت مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در ادامه گفت : استان خراسان رضوی بیست و پنجمین استانی است که در جلسه کمیسیون امور استانها شرکت می کند .

وی با طرح سوالاتی شامل (سایت خبری و شبکه های مجازی اطلاع رسانی ، تعداد پروژه های افتتاح شده در نیمه اول سال جاری ، تعداد جلسات هیئت مدیره ،خلاقیت و ابتکارات انجام شده ) ، شورای بانوان و ...جلسه را وارد دستور کار کرد.

غلامرضا رافتی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان رضوی در پاسخ به سوالات مطرح شده اظهار داشت: سایت مجمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان رضوی از سال 89 فعالیت خود را آغاز کرد و این مجمع حضوری پررنگ در فضای مجازی ( کانال تلگرام ، گروه واتساب و اینستاگرام ) دارد.

 وی با اشاره به اینکه این مجمع ساختمانی  مستقل  دارد تصریح کرد: 4000 خیر در مجمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان رضوی فعالیت دارند و در این مجموعه 9 نفر عضو اصلی هیات مدیره  ،دو نفر علی البدل ، دو نفر بازرس اصلی و دو نفر بازرس علی البدل فعالیت می کنند و از ابتدای سال 99 تا به امروز 7 جلسه هیات مدیره برگزار شده که در آن 21 مصوبه تصویب شده است که به زودی مصوبات و عکس های آن به جامعه خیرین مدسه ساز کشور ارسال خواهد شد.

رافتی  با اشاره به اینکه ، تعداد 40 نفر عضو هیات امنا مجمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان رضوی هستند تصریح کرد: در دو شهرستان  استان ، دو مجمع خیرین ثبت شده و 17 نمایندگی در سطح استان فعالیت می کنند.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان رضوی  ادامه داد: پروژه های مردمی و مشارکتی افتتاح شده در سال98 (197پروژه با693کلاس وزیربنای88000مترمربع )بوده که به عبارتی درهرهفته13کلاس درس مردمی ومشارکتی در استان احداث شده است.
وی اظهار داشت : پروژه های مردمی و مشارکتی افتتاح شده  در مهر امسال( 153 پروژه با 558 کلاس و 53000 متر مربع  زیر بنا) بوده و تعداد پروژه های مردمی و مشارکتی استثنایی افتتاح شده مهر ماه سال جاری ،  5 پروژه با 31 کلاس و 3600 متر مربع زیر بنا بوده است .
وی با اشاره به اینکه یک مدرسه اتیسم در سبزوار تا پایان سال به بهره برداری می رسد اذعان داشت : در سطح استان 220 مدرسه استثنائی وجود دارد که 80 درصد آنها خیر ساز می باشد و 9 مدرسه نیز اتیسم است .
وی در پایان خاطر نشان کرد: مشارکت خیرین مدرسه ساز نسبت به سال گذشته رشد 170 درصدی یافته است .
مهندس محمد رنجبر مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان رضوی نیز در ادامه ضمن تقدیر از اعضای جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به خصوص مهندس قلم چی خیر مدرسه ساز و عضو هیات مدیره به دلیل ساخت 50 مدرسه یک کلاسه در این استان بیان کرد: در  9ماهه اول  سال  99 تعداد 205 تفاهام نامه به امضا رسیده که سهم خیرین  205 میلیارد تومان بوده  که  از این تعداد 8 پروژه با 3100 متر مربع زیر بنا وحدود 7 میلیارد تومان سهم خیر مربوط به ساخت مدارس استثنایی است .
 
مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان رضوی به دیگر اقدامات این مجمع اشاره کردو افزود: اتصال مجمع خیرین مدرسه ساز  بعنوان اولین NGO  به شبکه دولت جهت سرعت و سهولت در  مکاتبات،ساخت آهنگ ویژه خیرین مدرسه ساز  ،برنامه ریزی برای پخش برنامه زنده تلویزیونی یک ساعته شب شرقی شامل  : مصاحبه با خیر مدرسه ساز ، رونمایی آهنگ  خیرین مدرسه ساز با حضور خواننده آهنگ و مسابقه پیامکی مردمی با سولاتی در خصوص اهداف مجمع و اهدای جایزه به برندگان (در تاریخ 5 آبان 99) ،مصاحبه با خیرین مدرسه ساز جهت چاپ کتاب جامع و همچنین چاپ در روزنامه و انعکاس در سایت مجمع و جامعه(توسط خبرنگار اختصاصی مجمع )،ارتباط مستقیم و بی واسطه با رسانه ها و مطبوعات که از سال 98 تا کنون حدود 300 خبر چاپ شده است ،جلسات مشترک با روسای آموزش و پرورش شهرستان ها در مجمع و ادارات آموزش و پرورش ،همکاری کامل با طرح آجربه آجر واطلاع رسانی لازم، پخش  55 مرتبه تیزر تلویزیونی و45 با تیزر رادیویی بصورت رایگان از صداوسیما  بصورت رایگان ، پخش تبلیغات خیرین مدرسه ساز در تعدادی بیلبورد و تلویزیونهای شهری شهرداری و همچنین مونیتورهای سالن پرواز فرودگاه ، تنها بخشی از اقدامات این مجمع است.
 
مهندس کاظم قلم جی عضو هیات مدیره و رئیس کمیسیون امور استانهای جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در خاتمه با اشاره به اینکه استانهای خراسان رضوی ، تهران ، لرستان ، اصفهان و اردبیل سایتی فعال دارند افزود: بسیار خرسندیم که در  شرایط  اقتصادی کشور و بیماری کرونا ،   به همت اعضای مجامع روز به روز بر تعداد خیرین افزوده می شود.
در پایان این حلسه اعضای حاضر از خدمات و اقدامات ارزشمند مجمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان رضوی تقدیر و قدردانی کردند.

​نزاکت اللهیاری 



اشتراک گذاری