مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/09/16 08:16:04
کد خبر: 2649

مجمع خیرین مدرسه‌ساز ابهر برای خرید تبلت آستین بالا زدند

زنجان فرماندار ابهر از اختصاص ۶۰ میلیون تومان از اعتبارات مجمع خیرین مدرسه ساز ابهر برای خرید تبلت دانش آموزان نیازمند خبر داد.


فرماندار ابهر از اختصاص ۶۰ میلیون تومان از اعتبارات مجمع خیرین مدرسه‌ساز ابهر برای خرید تبلت دانش‌آموزان نیازمند خبر داد.

وجیه‌الله نوروزی صبح امروز (۱۶ آذرماه) در جلسه شورای آموزش و پرورش ابهر با اشاره به غیرحضوری بودن آموزش دانش‌آموزان با توجه به کرونا، اظهار کرد: زحمات معلمان در حوزه آموزش‌های مجازی قابل تقدیر است.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از موثرترین نهادها در حوزه ترویج فرهنگ نماز به لحاظ گستردگی آموزش و پرورش است، ادامه داد: بستر شاد و فضای مجازی می‌تواند نقش بسیار مهمی در ارتقای فرهنگ نماز ایفا کند که باید به بهترین شکل ممکن از آن بهره جست.

وی همچنین از اختصاص ۶۰ میلیون تومان از اعتبارات مجمع خیرین مدرسه‌ساز ابهر به خرید تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز در ابهر تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند، اما دانش‌آموزانی نیز وجود دارد که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند اما توانایی خرید تبلت یا گوشی هوشمند را ندارند، لذا باید شناسایی این دانش‌آموزان نیز مدنظر قرار گیرد.

فرماندار شهرستان ابهر با تاکید بر اینکه نیازهای دانش‌آموزان باید با آنالیز دقیق احصا شود، ادامه داد: در راستای حل مشکل دانش‌آموزان نیازمند پویش همدلی برای خرید تبلت و گوشی هوشمند در ابهر راه‌اندازی شده است.

این مسئول با بیان اینکه مردم ما مردمی خیر و نیکوکار هستند که همواره دغدغه همنوعان خود را دارند، بیان کرد: باید برای نحوه جلب مشارکت‌های مردمی در کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت برنامه‌ریزی وجود داشته و از موازی‌کاری پرهیز شود.

نوروزی، شاد را بهترین بستر مجازی برای آموزش پیشگیری از کرونا به دانش‌آموزان و خانواده‌ها با استفاده از ظرفیت کارشناسان و متخصصان بهداشتی عنوان کرد و گفت: با توجه به حضور والدین در بستر شاد می‌توان از این فضا برای آگاه‌سازی در حوزه کرونا استفاده کرد، لذا باید زمان‌های خاصی در اختیار بهداشت و درمان برای ارائه آموزش‌ها قرار گیرد.

در ادامه این جلسه، رئیس آموزش و پرورش ابهر نیز از معلمان به‌عنوان مدافعان آموزش در ایام کرونا نام برد و افزود: با ارائه آموزش‌ها به ‌صورت مجازی به علت شیوع کرونا، کار معلمان در حوزه آموزش دو برابر شده تا جایی که دلسوزانه و به‌ صورت شبانه‌روزی در اختیار دانش‌آموزان هستند.

عباس عزیزخانی با اشاره به خرید ۲۳ تبلت توسط یکی از خیرین شهرستان برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت، یادآور شد: شناسایی دانش‌آموزان بی‌بضاعت یکی از اولویت‌ها است که در این راستا باید هماهنگی بین کمیته امداد، بهزیستی و آموزش و پرورش در شناسایی دانش‌آموزان وجود داشته باشد تا از موازی‌کاری جلوگیری شود.

این‌ مسئول با تاکید بر ضرورت اتخاذ تدابیری برای ارتقای فرهنگ نماز در آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: در این راستا برگزاری جشنواره‌های مختلف، مسابقاتی با مضمون نماز و استفاده از ظرفیت مساجد همجوار مدارس در دستور کار قرار گیرد.

 در جلسه شورای آموزش پرورش ابهر با افزایش شهریه ثابت مدارس بزرگسالان به ۱۰۰ هزار تومان و شهریه متغیر به ۳۰ هزار تومان موافقت و قرار شد درآمد حاصل از این افزایش در سال‌جاری صرف کمک به تهیه تبلت برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت شود.

منبع: ایسنا

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری

 


اشتراک گذاری