مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/09/11 22:23:33
کد خبر: 2642

از طبابت در آلمان تا مدرسه سازی در گیلان

دکتر حسین پورخصالیان پزشک ایرانی مقیم آلمان با شیوه زندگی درویشانه درآمدهای طبابتش در آلمان را صرف اعتلای فرهنگ ایران و مدرسه سازی می کند.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،  این پزشک انسان دوست  گفت: در آلمان پزشکی را فراگرفتم و 36سال در این کشور به عنوان ارولوژ و فوق تخصص جراحی کلیه و مثانه و ادرار کار می کنم و در این سالها کوشیده ام از درآمدم برای اعتلای فرهنگ ایران استفاده کنم .

 
دکتر پورخصالیان با بیان این که طرح هایش بیشتر صرف بهبود آموزش و پرورش به ویژه توجه به آموزش و پرورش بانوان می شود افزود : تاکنون در گیلان یک مدرسه با نام فاطمه پورخصالیان در لاهیجان ، یک دبیرستان در خرم آباد تنکابن و دو سالن ورزشی برای استفاده خانم ها در لاهیجان ، یک مدرسه در رودبنه ، یک مدرسه در دهسر سیاهکل بنام برادرم ساخته ام و شش کلاس نیز در دبستانهای لاهیجان ساختم .
 
دکتر پورخصالیان ، هدف از صرف درآمدهایش در راه مدرسه سازی را پیشرفت کشور و بهبود شرایط زندگی مردم ذکر و ابراز امیدواری کرد به روزی برسیم که کشور به خیری نیاز نداشته باشد و منابع موجود برای ساخت مدارس کافی باشند.
 
این پزشک در مورد اقدامات نیکوکارانه خود در سایر استانهای کشور گفت : هنگامی که در آذربایجان زلزله آمد و مدارس را تخریب کرد داوطلبانه به آنجا رفتم و تعمیر پنج دبستان را بر عهده گرفتم .
 
وی با بیان این که در سیستان و بلوچستان خیرینی هستند که کودکان خیابانی و کسانی که کم سرپرست و بی سرپرست هستند را شناسایی و جمع می کنند به آنها غذا می دهندو لباس برای آنها تهیه و در آموزششان شرکت می کنند افزود : به همین منظور در آنجا یک خانه برای نگهداری 420کودک بی سرپرست و کم سرپرست خریداری کردم و در اختیار آنها قرار دادم ولی خودم هنوز از آن دیدن نکرده ام.
 
پورخصالیان خاطرنشان کرد: می خواستم تمام پولهایم را صرف ساخت مدرسه در سیستان و بلوچستان کنم ولی نمی توانستم بدون شناخت افراد محلی سرمایه گذاری کنم به همین دلیل این مبلغ را صرف ساخت مدرسه در لاهیجان کردم .
 
این پزشک خیر همچنین روز گذشته کار ساخت یک واحد آموزشی 12کلاسه با تامین 18میلیارد ریال هزینه را با حضور خیرین مدرسه ساز گیلان در لاهیجان آغاز کرد که قرار است این مدرسه در مدت 15ماه ساخته و تحویل شود.
 
دکتر حسین پورخصالیان پزشک انسان دوست و نیکوکار تاکنون 17مدرسه در کشور احداث کرده است.
 
منبع: ایرنا
منتشر کننده » نزاکت اللهیاری

اشتراک گذاری