مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/01/27 09:13:56
کد خبر: 263

با حضور وزیر ارتباطات انجام شد:

برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خراسان جنوبی

نوزدهمین جشنواره های خیرین مدرسه ساز کشور با حضور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در استان خراسان جنوبی برگزار شد.


 

به گزارش خبرنگارجامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛ نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی مورخ 26/01/96 با رویکرد ایمن سازی مدارس ، با حضور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات ، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش و تنی چند از سایر مسئولین و خیرین استانی و شهرستانی در سالن قلم چی بیرجند برگزار شد.

محمد رضا بیکی مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی درشروع این مراسم گفت: جشنواره خیرین مدرسه ساز سالی یک بار در سطح شهرستان ها و سپس در سطح استانها برگزار می شود.

وی اظهار کرد: این جشنوارها از سال 84 تا کنون در خراسان جنوبی در حال برگزاری است که در این راستا حدود 78 میلیارد و 900 میلیون تومان از سوی خیرین برای مدرسه سازی تعهد شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون 70 درصد تعهد خیرین استان محقق شده و 1439 کلاس درس ساخته شده است.

بیکی با بیان اینکه دولت مردان همواره قدردان تلاش خیرین هستند، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم از کمک خیرین خراسان جنوبی بیشترین استفاده را نماییم.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه این مراسم اظهار داشت: یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی در حوزه آموزش و پرورش کارارزشمند خیرین مدرسه‌ساز است.

وی افزود: خیرین‌مدرسه‌ساز زمینه رشد وتربیت دانش آموزان را فراهم می کنندکه تاثیر این امر کوتاه مدت نبوده چرا که اگر بتوانیم در نقطه‌ای از کشور یک دانش‌آموز را به طور شایسته مورد تعلیم و تربیت قرار دهیم  می توانیم کشور را آباد کنیم .

واعظی با تاکید بر اینکه ،اعتقاد دولت یازدهم بر این است که خود کمتر در امور دخالت کرده و آن به مردم واگذار نماید بیان کرد: یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی در حوزه آموزش و پرورش کارارزشمند خیرین مدرسه‌ساز است.

وی افزود: تلاش دولت یازدهم بر این است تا به استان‌های تازه تاسیس بودجه بیشتری  اختصاص دهد تا هرچه سریع‌تر این استان‌ها روی پای خود بایستند که در این راستا در نظرداریم یکی از مدارس ساخته شده در خراسان‌جنوبی رابه عنوان پایلوت  انتخاب نماییم تا آن را تجهیز کنیم.

درادامه  این مراسم محمد رضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،با اشاره به اینکه ، در حال حاضر بیش از 650 هزار خیر مدرسه‌ساز در سطح کشور فعالیت می کنند افزود: هر کشوری که آموزش و پرورش موفقی داشته باشد در تمام زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و غیره موفق خواهد بود.

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه ،حدود یک سوم مدارس کشور توسط خیرین ساخته می‌شود تصریح کرد: از 106 هزار مدرسه در کشور 43 هزار مدرسه زیر 50 نفر دانش‌آموز دارند و حدود 25 تا 30 هزار مدرسه در روستاها وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه ،علی رغم نیاز آموزش و پرورش به مشارکت خیرین، کمک خیرین به مثابه ظرفی است که در درون آن فعالیت‌های آموزشی قرار دارد تصریح کرد: جامعه خیرین می بایست تناسب بین ظرف و مظروف را برقرار نماید.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور، با بیان اینکه دکتر شکوهی اولین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب بوده افزود: او یک تئوریسین آموزش و پرورش بود و با اندیشه‌ها ی خود کشور را متاثر کرد.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم خدمات شایسته‌ای را درآموزش و پرورش و نوسازی مدارس ایجاد کرده است، یادآور شد: با همه تلاش‌ها هنوز با آنچه که نیازآموزش وپرورش است فاصله داریم و امیدواریم با همکاری خیرین زمینه ارتقای کیفیت آموزش و پرورش را فراهم آوریم.

در پایان این جشنواره از خیرین و نیک اندیشان مدرسه ساز استان تقدیر گردید.


اشتراک گذاری