مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/08/28 22:17:58
کد خبر: 2622

احداث مدرسه 14 کلاسه خیرساز اوتیسم در سنندج

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از احداث مدرسه 14 کلاسه خیرساز اوتیسم در سنندج خبر داد و گفت: این مدرسه پنجاه و سومین مدرسه اوتیسم کشور بوده که به همت خیرین مدرسه ساز احداث شده است.


خلیل رنجبر، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان،  اظهار کرد: در حال حاضر 95 دانش آموز اوتیسم در استان کردستان داریم که برای این تعداد دانش آموز در سنندج یک مرکز وجود داشت که استاندارد نیست.
وی با اشاره به شرایط و ویژگی های مدارس استثنایی و به ویژه اوتیسم، افزود: هزینه ساخت این مدارس پنج تا 10برابر بیشتر از سایر مدارس عادی است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با قدردانی از مساعدت خیرین مدرسه ساز در این امر خداپسندانه بیان کرد: مهندس میرلوحی یکی از خیرین مدرسه ساز کشور هزینه ساخت این پروژه آموزشی را بر عهده گرفته اند و تجهیزات مورد نیاز این مدرسه را سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بعد از اتمام تأمین خواهد کرد.
وی نیازهای دانش آموزان با نیازهای ویژه را متنوع دانست و اعلام کرد: از بین دانش آموزان این مجموعه، استعدادهای ویژه ای وجود دارد که باید به آنها توجه ویژه ای شود.
رنجبر در پایان یادآور شد: در کنار احداث این مدرسه، سالن اجتماعات و سالن ورزشی، اتاق های توانبخشی بر اساس نیاز دانش آموزان اوتیسم پیش بینی و احداث می شود.

منبع: ایکنا

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری


اشتراک گذاری