مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/08/28 21:59:36
کد خبر: 2620

افتتاح هنرستان شهدای وزارت امور خارجه در سوسنگرد

هنرستان شهدای وزارت امور خارجه به مناسبت سالگرد آزادسازی سوسنگرد با حضور سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه،ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشوربه صورت ویدئو کن فرانس در سوسنگرد افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،  هنرستان شهدای وزارت امور خارجه ظهر امروز به مناسبت سالگرد آزادسازی سوسنگرد به صورت مجازی با حضور سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه، دکتر ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، مهندس سید محمد رضا جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مدیرکل فنی– حرفه‌ای آموزش و پرورش و تعدادی از اعضای هیات امنای پویش احسان کریمانه همکاران وزارت امور خارجه در تهران و همچنین استاندار خوزستان و جمعی از مدیران محلی و استانی به صورت ویدئو کنفرانس در سوسنگرد افتتاح شد.

آسفالت جاده هنرستان توسط سپاه

در ادامه این مراسم سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجهاظهار کرد: از همه دستگاه‌هایی که در ساخت هنرستان شهدای وزارت امور خارجه در سوسنگرد تلاش کردند، اعم از وزارت آموزش و پروزش جامعه خیرین مدرسه‌ساز در تهران و خوزستان، استاندار خوزستان و همکارانم در وزارت امور خارجهکه در تامین هزینه‌ها مشارکت کردند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: به درخواست بنده و همکارانم در وزارت امور خارجه  سردار سلامی فرمانده کل سپاه با آسفالت جاده خاکی این هنرستان موافقت کردند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: هنرستان شهدای وزارت امور خارجه در سوسنگرد دومین هنرستانی است که وزارت امور خارجه در قالب پویش احسان کریمانه در ساختن آن کمک کرد، نخستین مدرسه پس از زلزله کرمانشاه در سرپل ذهاب ساخته و به نام شهدای وزارت امور خارجه  نیز نامگذاری شد.

عراقچی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید ابراهیم نجیب، بیان کرد: ابراهیم نجیب از اهالی ایذه و هم دوره بنده در دانشکده وزارت امور خارجه ود که راه 100 ساله را یک شبه طی کرد و به شهادت رسید.

15 میلیارد تومان اعتبار هنرستان وزارت امور خارجه 

علی قربانی مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان نیز در حاشیه افتتاح هنرستان شهدای وزارت امور خارجه  شهرستان سوسنگر در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این پروژه مثل بسیاری از پروژه‌های ما با کمک خیرین و همراهی دولت به ثمر رسید، اظهار کرد: این هنرستان با زیربنایی بالغ بر چهار هزار متر مربع و بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان سوسنگرد افتتاح شد.

وی افزود: از یکهزارو ۳۰۰ کلاس درسی که تحویل خواهیم داد بیش از ۹۰۰ کلاس با مشارکت خیرین در حال انجام است.

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان گفت: امیدوار هستیم با کمک خیرین و حمایت دولت به مناطق دورافتاده استان و حذف مدارس سنگی بتوانیم گام‌های موثری را برداریم.

قربانی با بیان اینکه در حال برنامه‌ریزی برای تحویل یکهزار و ۳۰۰ کلاس درس تا پایان امسال هستیم، عنوان کرد: با تحویل این کلاس‌ها اولین استانی در کشور خواهیم بود که این تعداد کلاس را آماده بهره برداری کرده است که نتایج مثبت آن را در سال تحصیلی سال آینده می‌بینیم.

اولویت ما احداث کلاس‌های درسی مناطق محروم 

وی با تاکید بر اینکه اولویت ما در  احداث کلاس‌های درسی مناطق محروم و حذف کلاس‌های سنگی است، بیان کرد: اکنون برای احداث بالغ بر ۲۵۰ کلاس درسی با کمک خیرین، اعتبارات دولتی استانی و ملی به توافق رسیدیم، اکنون بیش از ۲۰  کلاس درسی احداث شده و ۶۰ کلاس دیگر در حال انجام است.

قربانی عنوان کرد: به جای کلاس‌های سنگی قرار است کلاس‌های کانکسی یا کلاس‌های صنعتی سازی جایگزین شوند.

وی گفت: یکی از طرح‌هایی که در حال پیگیری آن هستیم طرح آجر به آجر است که مشارکت همگانی در ساخت مدرسه هست و اولین پروژه‌ای که در این زمینه هدف‌گذاری شد ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد که توسط ۱۲ هزار نفر از هم استانی‌های ما جمع‌آوری شد.


اشتراک گذاری