مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/08/27 12:19:14
کد خبر: 2619

مشارکت ۴۴۰۰ خیر گیلانی در طرح «آجر به آجر»

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان با اشاره به مشارکت ۴۴۰۰ خیر گیلانی در طرح مدرسه‌سازی «آجر به آجر» گفت: مردم گیلان ۱۸۰ میلیون تومان به طرح مدرسه‌سازی کمک کردند.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، علی دقیق مدیرکل نوسازی مدارس استان با اشاره به روند اجرای طرح تحولی "آجر به آجر" در گیلان اظهار داشت: این طرح با هدف گسترش مشارکت خیران و مردم در امر مدرسه‌سازی در سطح کشور و استان گیلان اجرا می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان با اشاره به ضرورت احیا و حفظ فرهنگ مشارکت مردم در جامعه و استفاده از این ظرفیت در امر مدرسه‌سازی و توسعه فضاهای آموزشی گفت: در راستای اجرای طرح "آجر به آجر"، در هر استانِ کشور یک مدرسه با مشارکت خیران و دولت احداث می‌شود.

دقیق با بیان اینکه مدرسه شهید الیاس باقری در کلاچای در قالب طرح "آجر به آجر" در گیلان احداث می‌شود تصریح کرد: مردم و خیران گیلانی با هر مبلغی حتی به اندازه هزینه یک آجر می‌توانند در این طرح شرکت کنند و تاکنون خیران و مردم گیلان، 180 میلیون تومان به این طرح در استان کمک کردند.

وی از مشارکت 4 هزار و 400 خیر گیلانی در طرح مدرسه‌سازی "آجر به آجر" خبر داد و افزود: میزان اعتبار پیش‌بینی شده برای احداث مدرسه شهید الیاس باقری در کلاچای حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان است که سهم پیش‌بینی شده برای مشارکت خیران گیلانی در این طرح حدود 360 میلیون تومان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه پس از تکمیل اعتبارات آغاز خواهد شد خاطرنشان کرد: 30 درصد اعتبار پروژه سهم مشارکت خیران است و مابقی را نیز دولت پرداخت می‌کند.

طرح تحولی "آجر به آجر" با هدف گسترش مشارکت خیران و مردم در امر مدرسه‌سازی در سطح کشور اجرا می‌شود و در قدم نخست در نظر دارد فرهنگ‌مدرسه‌سازی را در میان اقشار مختلف جامعه توسعه دهد. مردم و خیران برای شرکت در این طرح خداپسندانه می‌توانند به سایت ajorbajor.ir مراجعه کرده و در طرح مدرسه‌سازی "آجر به آجر" مربوط به استان گیلان شرکت کنند.


اشتراک گذاری