مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/08/13 12:33:45
کد خبر: 2584

تعهد ۲۰ میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز همدان/ ۷ هزار نفر به پویش «آجر به آجر محرم» پیوستند

مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان از تعهد ۲۰ میلیارد تومانی خیرین همدان برای ساخت مدرسه خبر داد و گفت: ۷ هزار همدانی به پویش "آجر به آجر محرم" پیوستند.


محمدحسین مرادی از احداث دو باب مدرسه یک کلاسه توسط خیر مدرسه‌ساز در شهرستان فامنین خبر داد و اظهار کرد: به همت خیر مدرسه ساز حاج سید احمد حسینی کلنگ احداث دوباب مدرسه یک کلاسه در روستاهای رضا باغی و اکله شهرستان فامنین به زمین خورد.

وی با بیان اینکه این‌ خیر مدرسه‌ساز کلنگ احداث ششمین و هفتمین مدرسه خود را به زمین زد گفت: در مراسم انعقاد تفاهمنامه احداث این دو مدرسه، از همت والای این خیر تقدیر شد.

مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان خاطرنشان کرد: این خیر پیشکسوت مدرسه‌ساز در سال ۹۲ نیز در روستای امامزاده پیرنهان فامنین یک هنرستان ۲۰ کلاسه و مجهز با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان احداث کرد.

وی با تاکید به اینکه خیر نیک اندیش حسینی نیت کرده که به برکت ائمه اطهار ۱۲ مدرسه احداث کند افزود: تا کنون هفت مدرسه در استان قم و همدان توسط ایشان ساخته شده و در حال احداث است.

مرادی با بیان اینکه برای مدارس روستایی که کمتر از ۱۲ نفر دانش آموز دارند یک کلاس با یک دفتر ساخته می‌شود خاطرنشان کرد: امیدواریم این دو مدرسه در مهر سال آینده بهره‌برداری شود.

وی بیان کرد: امسال ۷ هزار نفر از هم استانی‌ها در پویش «آجر به آجر محرم» با کمک‌های خود از یک هزار تومان تا  صد هزار تومن در امر مدرسه‌سازی مشارکت داشتند.

وی عنوان کرد: امسال ۲۶ خیر حقیقی و حقوقی ساخت مدرسه را هم متقبل شده‌اند که برای ساخت ۳۱ مدرسه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان تعهد داده‌اند.

منبع:فارس

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری


اشتراک گذاری