مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/08/13 09:36:03
کد خبر: 2580

حاج آقا کمیلی خبرداد،

سیل گلستان سیل مهربانی بود

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان گلستان در هفتمین جلسه کمیسیون امور استانها گفت:سیل در استان گلستان موجب شد خیرین نگاه ویژه به گلستان داشته باشند و موسسات حقیقی و حقوقی اعم از بانکها ، سپاه پاسداران ، مخابرات و خیرین مدرسه ساز در ساخت مدارس همت بگمارند


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،هفتمین جلسه کمیسیون امور استانها مورخ 99/8/12 با حضور دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مهندس قلم چی عضو هیئت مدیره و رئیس کمیسیون امور استانها ، محمد حسین کمیلی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان گلستان به صورت مجازی و اعضای کمیسیون ( آقای ارجمندی ، خانم ها هاشمی و اللهیاری ) در محل جامعه تشکیل شد .

در ابتدای این جلسه دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،ضمن قدردانی از خدمات مجمع خیرین مدرسه ساز استان گلستان تصریح کرد: این استان با داشتن افراد توانمندی همچون حاج آقا کمیلی توانسته برای جذب خیرین و احداث پروژه های مورد نیاز استان به جهت تعامل خوب با خیرین ، تعامل با              آموزش و پرورش و تعامل با نوسازی مدارس کشور قدم های ارزشمندی بردارد.

مهندس قلم چی رئیس کمیسیون امور استانها و عضو هیئت مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در ادامه با طرح سوالاتی شامل (سایت خبری و شبکه های مجازی اطلاع رسانی ، تعداد پروژه های افتتاح شده در نیمه اول سال جاری ، تعداد جلسات هیئت مدیره ،خلاقیت و ابتکارات انجام شده ) جلسه را وارد دستور کار کرد.

در ادامه محمد حسین کمیلی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان گلستان در پاسخ به سوالات مطرح شده اظهار داشت :ما معتقدیم که مشکلات هر جامعه جز با سر پنجه عالمان ،بخردان ، هنرمندان ، آگاهان و خبرگان حل نمیشود. مدرسه سازی آغاز حرکت به سوی پرورش و تربیت این توانمندان و مشکل گشایان است تا آینده جامعه را آنچنان که شایسته ایران است بسازند.

وی در ادامه، شعری را که  در وصف حضرت رسول اکرم (ص) و خیرین مدرسه ساز سروده بود قرائت کرد.

 

   سلام، بــرمحمد(ص) ،کــه پـیـغـمــبر اســت                             ومـا را، بـه حـق ،قائد ورهـــبـر اســـت                                                                                                             

 به جعفر (ع)، که صادق (ع)ورا، هست لقب                             وشــیـعـه، بــدو بـــاشــدی، مـنــتــســـب                                                                       

 در ایـــن  هــفــد هــم روز مــــاه ربـــیـــــع                                   که زاد روز آنـان، شریف است، رفــیـع                                                                           

 طـلــب مـی کـنـم، یــاری  از،هــمــرهــــان                                  عــــزیـــزان عـــــاشـــق و دلـــدادگــــان                                                                                   

 درود  بـــــرشــما و،  هـــمــه، خـــیـریــــن                                    کـــه مجـــری امـرید، و احــکــام دیـــن

 

وی  اظهار داشت: تعداد اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان گلستان 7 نفر می باشد. در سال جاری 6 جلسه هیئت مدیره برگزار شده است.

حاج اقا کمیلی تصریح کرد: خوشبختانه در تمامی شهرستان های استان گلستان مجمع خیرین مدرسه ساز فعال است .

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان گلستان افزود: مجمع خیرین گلستان از سال 1379 تشکیل و در سال 1382 به ثبت رسیده و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد .

مسئول ستاد بانوان این استان خانم مهری خوش خان ازفرهنگیان پیشکسوت می باشند، همسر ایشان آقای درودگر از فعالان در طرح فرهنگیان خیر بوده و آنان مدرسه ای 3 کلاسه به نام صاحب الزمان (عج) در روستای جماران شهرستان آق قلا بنا کرده اند.

وی اعلان داشت : از ابتدای سال جاری که به جهت سیل در استان گلستان 66 پروژه در شهرستانها تعهد شده بود در آغاز سال تحصیلی 28 مدرسه با 128 کلاس درس به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: در حال حاضر 12 هزار و 300 کلاس درس در سطح استان وجود دارد که 15 درصد آنها نیازمند تخریب و بازسازی و 25 درصد نیازمند مقاوم سازی هستند و سرانه دانش آموزی استان 94/4 مترمربع می باشد درحالیکه میانگین سرانه کشور 21/5 مترمربع است .

حاج آقا کمیلی افزودند: تعداد کل خیرین استان گلستان ثبت شده در سامانه نوسازی مدارس استان 453 نفر است که این رقم با آمارهای مجمع خیرین گلستان تفاوت محسوسی دارد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان گلستان  گفت: کل تعهدات خیرین تاکنون 944 مورد شامل 430 مدرسه و 514 مورد سایر هدایا و کمکها مانند واگذاری زمین و غیره به امضا رسیده است تصریح کرد: کل  مشارکت های خیرین در این استان تاکنون  1/1863 میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: در حال حاضر یک مدرسه اوتیسم توسط خانم بتول اردکانی (نماینده ایشان آقای خوش لهجه)  درحال فراهم کردن مقدمات آغاز ساخت است که ان شاءا... با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس و مجمع خیرین استان گلستان و پیگیری های خیر محترم مدرسه ساز آقای سلیمی آشتیانی و خیر محترمه و نماینده ایشان عملیات اجرائی هرچه سریعتر شروع می گردد و ادامه می یابد.

وی ادامه داد: مدرسه دیگری در شهر مینودشت به نام مدرسه استثنائی کوشا به همت سرکار خانم چهارسوقی در دست ساخت است و همچنین  مدرسه ای در سیمین شهر گمیشان به همت خیر دکتر یگان محمدی درحال ساخت می باشد و در مهرماه امسال نیز مدرسه دیگری در مراوه تپه با مشارکت معلمین خیر برای کودکان استثنائی ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی با تاکید براینکه افزایش تعداد خیرین نیک اندیش استان در سال جاری 45 نفر بوده اظهار داشت : 11 هزار و 740 نفر با پرداخت مبالغ خرد در امر مقدس مدرسه سازی مشارکت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه ، 3 هزار و 465 نفر از خیرین از فرهنگیان هستند افزود: در طرح آجر به آجر 8 هزار و 275 نفر شرکت کرده اند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان گلستان بیان کرد: گلستان به لحاظ تعداد نفرات  واریزکننده  برای طرح مذکور در رتبه 7 کشور و به لحاظ مبلغ رتبه 4 کشورقراردارد.

 کمیلی در مقام مقایسه فعالیت خیرین مدرسه ساز استان افزودند که در مهرماه 98 تعداد 23 پروژه با 126 کلاس در استان گلستان افتتاح شده بود که 15 مدرسه با 79 کلاس مشارکتی خیری بوده است ولی از اول مهرماه 99 تاکنون 31 پروژه با 172 کلاس مورد بهره برداری قرار گرفته است که 28 پروژه با 128 کلاس درس  خیری مشارکتی است که نشانگر افزایش مشارکت خیرین در سال سیل مهربانی است.

وی خاطر نشان کرد: ملاقات چهره به چهره با خیرین بالقوه و متمکنین و فعالان اقتصادی در رشته های گوناگون ، سخنرانی در مدارس ، مجالس مختلف نمازجمعه ، شرکت در برنامه های صداو سیمای استان ، تبلیغات در صداو سیمای استان به صورت زیر نویس ، اجرای مسابقات شعر و سرود و دلنوشته ،روزنامه دیواری ، در بین دانش آموزان ، اجرای طرح مشارکت چند خیر در یک ساخت یک مدرسه ، اجرای طرح هزار خیر یک کلاس یا یک مدرسه ( خیرین جوان یا کم توان ) اجرای طرح خیر یاران ( کمک های جزیی معلمان و فرهنگیان و کارمندان از حقوق ماهیانه خود)، تشکیل جشنواره های فصلی و سالیانه ، حضور در منازل و محل کسب و کارخیرین به منظور حفظ ارتباط دائمی با آنها و ......بخشی از ابتکاران و اقدامات مجمع خیرین مدرسه ساز گلستان در جذب مشارکت های خیرین بود.

مهندس قلم چی عضو هیئت مدیره و رئیس کمیسیون استانها در پایان این جلسه ضمن تقدیر از زحمات مجمع خیرین استان گلستان درخواست کرد در اولین فرصت عکس و صورت جلسات هیئت مدیره را به جامعه خیرین ارسال نمایند.

گفتنی است : حاج آقا کمیلی منزل شخصی خود را فروخته و مدرسه ای 16 کلاسه به نام صاحب الزمان را در دست احداث دارد که تا به امروز مبلغ یک میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است . برای تکمیل و بهره برداری از این مدرسه نیاز به مشارکت خیرین است .

نزاکت اللهیاری

 



اشتراک گذاری