مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/08/12 10:01:38
کد خبر: 2578

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز کهکیلویه و بویراحمد؛

افزایش مشارکت دو برابری خیرین مدرسه ساز در سال جاری/تحول چشمگیر مجمع خیرین مدرسه ساز

مهندس بنام در هفتمین جلسه کمیسیون امور استانها از تحول چشمگیر مجمع خیرین مدرسه ساز کهکیلویه و بویر احمد خبرداد و گفت : خیرین این استان مشارکت دو برابری نسبت به سال گذشته داشته اند.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، هفتمین جلسه کمیسیون امور استانها مورخ 99/8/12 با حضور دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مهندس قلم چی عضو هیات مدیره و رئیس کمیسیون امور استانها ، مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، جبار کیانی پور رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کهکیلویه و بویر احمد ،مهندس سهراب بنام مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویراحمد ، خانم خاکبازنژاد عضو هیات مدیره استان  ،مهندس دهبوده عضو هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز کهگیلویه و اعضای کمیسیون ( آقای  ارجمندی ، خانم ها هاشمی و اللهیاری ) در محل جامعه تشکیل شد .

در ابتدای این جلسه دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،ضمن قدردانی از خدمات مجمع خیرین مدرسه ساز استان  کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این استان از پتانسیل خوبی برای جذب خیرین و احداث پروژه های مورد نیاز استان به جهت تعامل خوب با خیرین ، تعامل با اموزش و پرورش و تعامل با سازمان نوسازی مدارس برخوردار است .

مهندس قلم چی رئیس کمیسیون امور استانها و عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در ادامه با طرح سوالاتی  ( شامل ؛سایت خبری و شبکه های مجازی اطلاع رسانی ، تعداد پروژه های افتتاح شده در نیمه اول سال جاری ، تعداد جلسات هیات مدیره ،خلاقیت و ابتکارات انجام شده ) جلسه را وارد دستور کار کرد.

جبار کیانی پور رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان  کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوالات مطرح شده تصریح کرد: در سال 98 تعداد 47 مدرسه با 223 کلاس درس در دست ساخت بوده که این رقم در سال 1399 به 77پروژه و 310 کلاس درس رسیده است که از این میان 37 مدرسه توسط اشخاص حقیقی  و 40 مدرسه توسط بنیادها ، بانکها ، تشکلات اقتصادی و موسسات خیریه بنا شده است .

وی ادامه داد: در سال 98 بیست و دو مدرسه با 56 کلاس درس به همت خیرین مدرسه ساز به بهره برداری رسیده و در سال جاری 12 مدرسه با 50 کلاس درس در مهرماه سال 99 افتتاح شده است که پیش بینی می شود تا دهه فجر سال جاری 15 مدرسه دیگر افتتاح شود و جمع مدارس خیر ساز( که برخی از آنها مشارکتی هستند) به27مدرسه با 125 کلاس درس برسد.

وی در پاسخ به سوال مطرح شده رئیس کمیسیون امور استانها در ارتباط با سایت مجمع و حضور در شبکه های مجازی بیان کرد: سایت مجمع خیرین مدرسه ساز استان به تازگی به همت مهندس بهبوده و ناجی مقدم ، طراحی و راه اندازی شده است .

وی اظهار داشت : تعداد 9 نفر عضو اعضای هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان  کهگیلویه و بویراحمد هستند که از این میان 2 نفر شخصیت حقوقی و مابقی از خیرین هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 21 ماموریت و بازدید از پروژهای خیرین داشتیم ،ادامه داد در سال جاری 4 جلسه رسمی با حضور حداقل 50 درصدی اعضا تشکیل شده و 22 جلسه هم خارج و داخل استان با موسسات خیریه ، سازمان نوسازی مدارس و ... برگزار شده است .

سهراب بنام مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در پاسخ به سوالات مطرح شده تصریح کرد: خانم آرام مسئول شورای بانوان مجمع خیرین استان هستند که از همکاران  آموزش و پرورش بوده و تعداد دو جلسه در سال جاری برگزار کرده اند.

وی افزود: متاسفانه در شهرستان های استان ، مجمع خیرین مدرسه ساز فعال نداریم که در نظر داریم طی برنامه ریزی مدون تا پایان سال  این مجامع را راه اندازی و پویا نماییم .

وی بیان کرد: ثبت فعالیت  مجمع خیرین مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد در حال پیگیری است و به تازگی مکانی مجزا برای این مجمع اجاره شده است .

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مدارس استثنایی و اوتیسم استان اظهار داشت: 84 مرکز آموزش استثنایی با 200کلاس درس در سطح استان وجود دارد که 1537 دانش آموز در آن تحصیل می کنند.

مهندس بنام ، با اشاره به اینکه 4 مدرسه استثنایی توسط خیرین تعهد شده که برخی از آنها در دست احداث است ادامه داد: مدرسه 6 کلاسه توسط خیر نیک اندیش حاج اکبر ابراهیمی ، مدرسه 7 کلاسه توسط خانم فرورد، مدرسه 6 کلاسه توسط خانم خاکبازنژاد ، مدرسه 7 کلاسه توسط رئیس مجمع آقای کیانی از جمله مدارس در دست احداث و تعهد شده  هستند و مدرسه ای هم بر ای کودکان اوتیسم در نظر داریم که نیازمند مشارکت 4 میلیارد تومانی خیرین است .

وی تاکید کرد: برای رفع نیازهای آموزشی و استاندارسازی مدارس استثنایی در استان نیاز به حمایت و کمک خیرین گرانقدرهستیم .

وی به ابتکارات و خلاقیت های استان اشاره کرد و گفت : نظارت بر هزینه کرد دقیق مبالغ خیرین ، استفاده از ظرفیت های مجامع در شوراهای ذیل قانون ،جذب و حمایت تشکل های اقتصادی در امر مدرسه سازی ، خرید کد دستوری USSD   )کدهای دستوری حاوی «ستاره مربع»، یک روش محبوب برای دریافت سرویس‌های مختلف در ایران  )برای جذب ، توسعه و ترویج فرهنگ مدرسه سازی ، از جمله اقدامات انجام شده توسط مجمع خیرین کهکیلویه و بویر احمد است .

وی تاکید کرد: در سال 98 تعداد 10 پروژه با 3 میلیارد و 600 میلیون تومان مشارکت خیرین را داشتیم که این رقم در سال 99 به 39 پروژه با 9 میلیارد تومان رسیده است .

خانم خاکبازنژاد خیر مدرسه ساز نیز در ادامه این جلسه ضمن تقدیر از فعالیت های مجمع خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: خوشبختانه اعضای مجمع خیرین این استان بسیار فعال هستند و تحولی چشمگیر در مجمع این استان اتفاق افتاده است .

وی ادامه داد: سازمان نوسازی مدارس و مجامع استانها می بایست در یک سو حرکت کنند و تعامل خوب آنها می تواند در راستای تحقق اهداف جامعه خیرین مدرسه ساز نقش بسزایی داشته باشد.

در پایان این جلسه ، مهندس قلم چی و مهندس جعفری از خدمات این استان در راستای جذب و مشارکت خیرین تقدیر و قدردانی کرد.

گفتنی است : در این جلسه هدیه ای( کتابی از جاذبه های گردشگری استان ) از مجمع خیرین مدرسه ساز استان کهکیلویه و بویر احمد به جامعه خیرین اهدا شد.

نزاکت اللهیاری

 



اشتراک گذاری