مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/08/11 10:56:56
کد خبر: 2576

نگاه ویژه به فعالیتهای مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین در کمیسیون امور استانها ی جامعه

در ششمین جلسه کمیسیون امور استانها فعالیتهای مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین مورد بحث و بررسی قرار گرفت .


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،ششمین جلسه کمیسیون امور استانها مورخ 99/8/5با حضور  دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور  ،مهندس قلم چی عضو هیات مدیره و رئیس کمیسیو ن امور استانها ، بناوند مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین  و اعضای کمیسیون (مهندس ناجی مقدم  و  خانم ها  ،هاشمی و مهندس دانش مهر )در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به صورت مجازی  تشکیل شد .

در این جلسه، مهندس  قلم چی با اشاره به اینکه مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین شانزدهمین استان حاضر در جلسه کمیسیون امور استانها می باشد ،تاکید داشتند این استان با توجه به شرایط اقتصادی و جغرافیایی که نزدیک کلان شهر تهران است از پتاسیل خوبی برای جذب خیرین و احداث پروژه های مورد نیاز استان بهره مند است.

رئیس کمیسیون امور استانها با طرح سوالاتی ( شامل سایت خبری و شبکه های مجازی اطلاع رسانی ، تعداد پروژه های افتتاح شده در نیمه اول سال جاری ، تعداد جلسات هیات مدیره ،خلاقیت مجمع خیرین ) جلسه را وارد دستور کار کرد. 

بناوند مدیر عامل مجمع خیرین استان قزوین در پاسخ به سوالات مطرح شده اظهار داشت : مجمع خیرین مدرسه ساز  استان قزوین،در سال جاری تعداد 4 جلسه برگزار کرده که یک جلسه در دفتر امام جمعه و مابقی در محل مجمع برگزار شده است،

وی ادامه داد : تعداد اعضای هیات مدیره این مجمع 7 نفر هستند و در دو شهرستان استان (شهرهای تاکستان و اقبالیه )مجمع خیرین شهرستان ثبت شده است و  تصاویر اعضای هیات مدیره و روسای مجامع شهرستانها به زودی به جامعه ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد: مسئول کمیسیون بانوان این مجمع خانم جعفرپور هستند که از خیرین نیک اندیش  مدرسه ساز می باشند و برای جذب بانوان فعالیت چشمگیر دارند.

بناوند تاکید کرد: متاسفانه سایت مجمع خیرین استان قزوین فعال نیست اما در فضای مجازی همچون واتساپ حضور داریم  و در تلاشیم  سایت خبری را تا اواخر ابان ماه راه اندازی نماییم .

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین بیان کرد: در سال جاری تعداد 13 تفاهم نامه ساخت مدرسه با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان به امضا رسیده  که نسبت به سال 1398 کاهش داشتیم .

وی  همچنین از بهره برداری مدرسه 11 کلاسه خیر نیک اندیش آقای درخشان خبرداد و گفت :  عکس این خیر بزرگوار و خانواده سمائیان که یک باب مدرسه احداث نموده اند به زودی به  جامعه ارسال می شود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در مبارزه با بیماری کرونا تصریح کرد: در رابطه با بیماری کرونا بعلت اینکه از آموزش و پرورش درخواستی نداشتیم مجمع اقدامی نکرده است احتمالا آموزش و پرورش راسا به ارائه وسایل ضد عفونی و ماسک و تبلت اقدام کرده است .

 بناوند پیشنهاد کرد که در تدوین کتاب عملکرد خیرین توسط بنیاد قلم چی، صفحه ای بعنوان تعریف خیر برای دانش آموزان نوشته شود .

وی بیان کرد: مجمع خیرین استان قزوین با واحد مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس  تعامل خوبی دارد اما متاسفانه با  آموزش و پرورش  ندارد .

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین خاطر نشان کرد: یک باب مدرسه استثنایی برای دانش آموزان اوتیسم  توسط اداره آموزش و پرورش با پیشرفت 25 درصدی در حال احداث است اما متاسفانه جهت تکمیل پیگیری  لازم بعمل نمی اید .

دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در پایان این جلسه افزود:  هدف از برگزاری جلسات کمیسیون امور استانها شناخت نقاط قوت ، ضعف و مشکلات مجامع استانها است که با شناسائی و اقدام به پیگیری می توان بر این مشکلات فائق آمد و از دبیر جلسه خواستند جهت رفع مشکل مدرسه نیمه تمام استثنایی استان قزوین با ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور مکاتبه شود .

خانم دانش مهر با اشاره به اینکه بعلت نزدیکی استان قزوین به تهران و برخوردار بودن این استان  وتمایل خیرین مدرسه ساز به احداث مدرسه در مناطق محروم تبلیغات و تلاش برای شناسایی قزوینی های مقیم تهران و برگزاری جلسات  تبلیغات در شبکه مجازی می تواند راهکاری برای جذب خیرین باشد .

در پایان اعضای حاضر از فعالیتهای مجمع استان قزوین قدردانی نموده و  مقرر شد خانم هاشمی اطلاعات مورد نیاز را دریافت کند .

تنظیم : نزاکت اللهیاری 



اشتراک گذاری