مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/08/08 14:14:23
کد خبر: 2572

وام دو میلیاردی مجمع خیرین مدرسه ساز استان مازندران برای تهیه تبلت دانش آموزان نیازمند

در ششمین جلسه کمیسیون امور استانها به ریاست مهندس قلم چی ، مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان مازندران از وام دومیلیارد تومانی مجمع خیرین این استان برای تهیه و توزیع تبلت میان دانش آموزان نیازمند خبرداد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛ ششمین جلسه کمیسیون امور استانها مورخ 99/8/5 با حضور ،دکتر قفلی رئیس  جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مهندس قلم چی عضو هیات مدیره و رئیس کمیسیو ن امور استانها ، مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، هاشمی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان مازندران ، استادیان معاون مشارکتهای مردمی نوسازی مدارس استان مازندران  و اعضای کمیسیون ( مهندس ناجی مقدم و خانم ها ،هاشمی و مهندس دانشمهر )بصورت مجازی در محل جامعه تشکیل شد .

در این جلسه ابتدا اقای مهندس جعفری ضمن اشاره به خدمات ارزشمند مجمع  استان مازندران و تعامل  خوب این استان با آموزش و پرورش و نوسازی مدارس برای جذب خیرین ، همانند جلسات پیشین باطرح سوالاتی (شامل ؛ سایت خبری و شبکه های مجازی اطلاع رسانی ، تعداد پروژه های افتتاح شده در نیمه اول سال جاری ، تعداد جلسات هیات مدیره ،خلاقیت مجمع خیرین  ) جلسه را وارد دستور کار کردند .

هاشمی مدیر عامل  مجمع خیرین استان مازندران در ادامه در پاسخ به سوالات مطرح شده افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز استان مازندران در شبکه مجازی (تلگرام )بعلت عضویت بیش از چهار هزار از معلمان و خیرین مدرسه ساز و کارمندان نوسازی مدارس فعالیت گسترده ای دارد اما متاسفانه  سایت خبری ندارد که تلاش خواهیم کرد تا 18 آبان آن را ، راه اندازی نماییم  و همچنین جهت پرداخت آنلاین شماره کارت مجازی داریم .

وی با اشاره به اینکه ،  مجمع خیرین مدرسه ساز  استان مازندران ، در ساختمانی جدید الاحداث با امکاناتی نظیر،  سوئیت مسکونی ،اتاق جلسات و اتاق کاری مستقر است  افزود :در سال جاری هیات مدیره این مجمع  تعداد 3 جلسه رسمی و 10 جلسه متفرقهبه علت ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار کرده است .

وی ادامه داد : در استان مازندران تعداد 28 مجمع شهرستانی فعالیت دارند که بنا به درخواست رئیس کمیسیون مقرر شد ، تصاویر و مشخصات فردی  اعضای هیات مدیره و روسای مجامع به جامعه خیرین  ارسال شود.

هاشمی بیان کرد: در نیمه اول سال جاری تعداد 9 پروژه با 48 کلاس درس به بهره برداری رسیده و یکی از  خیرین نیک اندیش به نام  خانم همتی با اهدای زمین و تقبل مشارکت 50 درصدی برای احداث  مدرسه ای در شهرستان بهشهر پیشقدم شده اند.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان مازندران ، با اشاره به مدارس استثنایی این استان ،اذعان داشت : یک باب مدرسه استثانی توسط بنیاد برکت در شهرستان سواد کوه روستای سرخ گلاب احداث شده  و تعداد 5 مدرسه استثنایی و اوتیسم پیش بینی شده است که نیازمند مشارکت خیرین هستیم .

وی گفت: در سال 1398 میزان تعهدات خیرین 35 میلیارد تومان بوده که در سال جاری به 40 میلیارد تومان افزایش یافته و حاکی از رشد 14 درصدی تعهدات خیرین در این استان است .

وی تصریح کرد:آقای اسکندرنیا یکی از خیرین نیک اندیش استان هستند که قرار است هنرستان شبانه روزی ورزشی را  ،با ارزش زمین اهدایی 15 میلیارد تومان بنا کنند که تصاویر خیرین به زودی به جامعه ارسال خواهد شد.

هاشمی از اقدامات مجمع خیرین مدرسه ساز استان مازندران در خصوص مبارزه با بیماری منحوس کرونا  گفت : برای مبارزه با مشکلات بوجود آمده از بیماری کرونا در مجموع کار تیمی خوبی با مشارکت فرمانداری ، بهزیستی ، کمیته امداد و مجمع خیرین استان انجام شده است .

وی ادامه داد: تهیه ماسک و لوازم ضد عفونی برای  چهل هزار دانش اموز از چمله اقدامات انجام شده است .

وی با اشاره به اینکه برای  تهیه تبلت برای دانش آموزان نیازمند نیز اقداماتی انجام شده اظهار داشت : شاخص ترین اقدام مجمع خیرین استان در این خصوص ،  ضمانت برای اخذ وام دو میلیارد تومان و توزیع به 200 خانوار به مبلغ ده میلیون تومان برای تهیه تبلت مورد نیاز دانش آموزان بوده است .

 مهندس قلم چی  رئیس کمیسیون امور استانها این اقدام مجمع استان مازندران را ستودند و از آن بعنوان یک ابتکار یاد کردند .

از پیشنهادات آقای هاشمی اشاره به موازی کاری آموزش و پرورش و نوسازی مدارس بود که تاکید داشتند هر آنچه مربوط به موضوع خیرین مدرسه ساز است به مجمع خیرین اطلاع رسانی شود تا درموردبحثو بررسی شود.

هاشمی ادامه داد : تمامی هزینه های جاری مجمع توسط آقای شهسواری  رئیس مجمع و اینجانب تامین می شود که بهتر است روشی اتخاذ شودتا  از محل اعتبارات مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس بخشی از این هزینه ها تامین شود .

در ادامه اقای استادیان به شورای بانوان مجمع متشکل از خیرین بومی و فرهنگیان بانوی استان اشاره و توضیحاتی در این خصوص ارائه داد .

مهندس ناجیمقدم نیز در خصوص نحوه توزیع کتاب عملکرد خیرین توضیحاتی را ارائه دادند.

در پایان این جلسه دکتر قفلی با جمع بندی مطالب ارائه شده  ضمن اظهار خرسندی از گزارش مجمع خیرین استان مازندران تلاشهای این استان را برای جذب خیرین ، بویژه ابتکارات مورد اشاره را ستودند و با پر ثمر شمردن برگزاری جلسات کمیسیون امور استانها ، برای توفیق روز افزون آروزی موفقیت کردند .

نزاکت اللهیاری

 



اشتراک گذاری