مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/08/06 09:13:35
کد خبر: 2569

حسامی خبرداد:

ساخت 72 باب مدرسه توسط خیرین کردستان

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کردستان گفت : در سال 99 تعداد 72 باب مدرسه خیر ساز در قالب 300 کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز استان کردستان احداث شده که نسبت به سال قبل رشد 10 درصدی داشته است .


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، ششمین جلسه کمیسیون امور استانها مورخ99/8/5 با حضوردکتر قفلی رئیس  جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مهندس قلم چی عضو هیات مدیره و رئیس کمیسیو ن امور استانها ، مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،ِ حسامی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کردستان و اعضای   کمیسیون( مهندس ناجی مقدم  و خانم ها  هاشمی و مهندس دانش مهر) به صورت مجازی در محل جامعه خیرین مدرسه ساز تشکیل شد .

در این جلسه مهندس  قلم چی رئیس کمیسیون امور استانها و عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، با اشاره به پتانسیل های موجود در استان کردستان برای جذب خیرین با نگرش تدوین برنامه مستمر به همراه تعامل و همکاری آموزش و پرورش ، نوسازی مدارس و مجمع استان با طرح سوالاتی (شامل سایت خبری و شبکه های مجازی اطلاع رسانی ، تعداد پروژه های افتتاح شده در نیمه اول سال جاری ، تعداد جلسات هیات مدیره ،خلاقیت ) جلسه را وارد دستور کار کرد ند .

 حسامی رئیس مجمع خیرین استان کردستان در ادامه در پاسخ به سوالات مطرح شده اظهار داشت : مجمع خیرین مدرسه ساز استان کردستان دارای مکانی مستقل است و در سال جاری تعداد 7 جلسه برگزار کرده  که تعدادی حضوری و تعدادی بنابر شرایط موجود بصورت مجازی بوده است .

وی ادامه داد:  این مجمع 7 نفر عضو دارد و در هشت شهرستان مجمع خیرین دایر و فعالیت می کنند  که بنا به درخواست مهندس قلم چی مقرر شد تصاویر اعضای هیات مدیره و روسای شهرستانها به جامعه ارسال شود .

وی به ستاد بانوان استان کردستان اشاره کردو افزود: کبری محمدی از خیرین مدرسه ساز که سه مدرسه در شهر سنندج احداث نموده است بعنوان مسئول ستاد بانوان این استان  با همکاری سایر بانوان فرهنگی  برای توسعه فرهنگ مدرسه سازی ،فعالیت های چشمگیری داشته اند.

حسامی ادامه داد: در زمینه سایت ، تلگرام و واتساپ بعلت عدم وجود نیروی تخصصی فعالیتی نداریم که تعهد می شود موضوع را در جلسه هیات مدیره مطرح و نسبت به ایجاد سایت تا پایان آبان ماه سال جاری اقدام شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کردستان اذعان داشت : در سال جاری تعداد 72 باب مدرسه در قالب 300 کلاس درس احداث شده است که نسبت به سال 1398 از 10 درصد رشد میزان مشارکت مردمی برخوردار بوده است .

وی با اشاره به اینکه ،  60 درصد از خیرین این استان بومی و 40 درصد خارج از استان در امر مقدس مدرسه سازی مشارکت می کنند گفت : از خیرین شاخص استان  می توان به خانم توران رستکار نامدار خیر مقیم امریکا  و اقایان ، شاه حسینی ،دکتر مصلی نژاد  و مهندس قلم چی اشاره کرد که لیست کامل خیرین  ارسال خواهد شد.

حسامی بیان کرد: دو باب مدرسه استثنایی در شهرهای سقز و مریوان بنا شده است  ( یک باب احداث شده و یک باب دیگر در حال احداث است )  .

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کردستان ادامه داد: از مشکلات مجمع، کمبود اعتبار برای تامین هزینه های جاری است که امید می رود با برنامه ریزی ، ارائه راهکاری مناسب  و معرفی خیرین این مشکلات بر طرف شود .

در این نشست حسامی ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند  مهندس قلم چی که تعداد 6 پروزه در استان در حال احداث دارند از ریاست و اعضای هیات مدیره جامعه جهت افتتاح پروژه های مذکور دعوت بعمل اوردند

مهندس جعفری نیز با ارائه پیشنهادی ، مبنی بر اینکه مجمع از نیروهای نوسازی مدارس برای راه اندازی سایت و شبکه های مجازی بهره مند شود اظهار امید واری کردند استان کردستان در مسیر جذب خیر و رفع مشکلات فضاهای اموزشی با تعامل و همکاری موفقیت روز افزون خواهد داشت.

در خاتمه آقای دکتر قفلی با جمع بندی مطالب ارائه شده  با قدردانی از زحمات اقای حسامی از ایشان خواستند مشکلات پیش روی استان را برای بررسی و رفع آن به جامعه منعکس کنند .

تنظیم : نزاکت اللهیاری

 



اشتراک گذاری