مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/08/02 20:57:10
کد خبر: 2563

عقیلی در پنجمین جلسه کمیسیون امور استانها خبرداد:

مشارکت پر رنگ بانوان سمنانی در امر مقدس مدرسه سازی

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان سمنان گفت : بانوان خیرین مدرسه ساز استان سمنان مشارکتی چشمگیر در امر مقدس مدرسه سازی دارند.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، پنجمین جلسه کمیسیون امور استانها به ریاست مهندس قلم چی و با حضور دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،عقیلی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان سمنان و اعضای کمیسیون ( آقایان ارجمندی ، مهندس ناجی مقدم و خانم ها، هاشمی و مهندس دانشمهر ) بصورت مجازی در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور  تشکیل شد .

در آغاز این جلسه ،دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، با بیان اینکه استان سمنان یکی از استانهای برخودار کشور بوده و از سنوات گذشته مشارکت مردمش در امر مقدس مدرسه سازی ملموس است گفت :  ازاینکه مسئولین نوسازی مدارس ، آموزش و پرورش و مجمع خیرین این استان در راه اهداف مقدس مدرسه سازی  با تعامل و همکاری تلاش می کنند تشکر و قدردانی می کنم .

وی برگزاری این جلسات را گامی در جهت بهبود وضع موجود و شناسائی و بر طرف نمودن مشکلات  برای توسعه مشارکت  های مردمی تلقی نمود.

در ادامه مهندس قلم چی عضو هیات مدیره و رئیس کمیسیون امور استانها جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،  با بیان اینکه استان سمنان در جذب و نگهداری خیرین  موفق عمل کرده  با طرح سوالات مربوط به دستور کار کمیسیون ( شامل؛ سایت خبری و شبکه های مجازی  ، تعداد پروژه های افتتاح شده در نیمه اول سال جاری ، تعداد جلسات هیات مدیره ، حضور بانوان در مجمع و مجامع شهرستانها ،خلاقیت و ابتکارات انجام شده) در استان  ، جلسه را وارد دستور کار کرد.

عقیلی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان سمنان نیز بیان کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز استان سمنان در نیمه اول سال جاری 10 جلسه برگزار کرده که از این تعداد 6 جلسه هیات مدیره بوده و 4 جلسه در صداو سیما ، نوسازی مدارس و آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگ مشارکتهای مردمی تشکیل شده است .

وی با اشاره به اینکه این مجمع در فضای مجازی همچون اینستاگرام ، واتساب و تلگرام فعالیت ندارد افزود: متاسفانه به علت نبود نیرو سایت این مجمع تا به امروز فعالیت نداشته که در اولین فرصت  این امر را در جلسه هیات مدیره مطرح  و نسبت به راه اندازی آن اقدام خواهیم کرد.

وی به گروه بانوان خیرین مدرسه ساز استان سمنان اشاره کردو اظهار داشت :خانم نیره قادری، خیر مدرسه ساز  بعنوان مسئول بانوان خیر فعالیت دارند که ایشان یک دستگاه آپارتمان به مساحت 125 متر مربع در اختیار مجمع  استان قرارداده است .

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان سمنان با اشاره به پروژهای خیرین مدرسه ساز سمنان در نیمه اول سال جاری  تصریح کرد: مدرسه 6کلاسه در روستای خوزان ،مدرسه سه کلاسه توسط خانم فرشته یغمایی ، مدرسه 12 کلاسه در شهرستان شاهرود توسط خیر محترم دکتر عذدی ،احداث سالن ورزشی با مشارکت جمع کثیری از فرهنگیان سمنان ، ساخت نماز خانه آزادگان توسط خانم حقیقت و  احداث نمازخانه توسط اولیا و مربیان از جمله پروژهای خیر ساز این استان در نیمه اول سال جاری است .

عقیلی با  تاکید بر رشد 50 درصدی مشارکت خیرین در سال جاری  ادامه داد:در سال 1398 میزان تعهدات خیرین مدرسه ساز 20 میلیارد بودکه این رقم در سال جاری به 30 میلیارد افزایش پیدا کرده است . 

وی به مدارس استثنایی این استان اشاره کردو افزود: در مورد مدارس  استثنایی مکان یابی انجام شده است و خیری از شهر تهران پیگیر مراحل انجام آن است.

وی گفت : آقای دکتر صادقی و همسرشان با اعتبار 6 میلیارد تومان نسبت به احداث مدرسه ای 18 کلاسه در شهر سمنان با طرح معماری ایرانی و اسلامی اقدام کرده اند .

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان سمنان بیان کرد: غزل کاشی جوان 22 ساله بعنوان جوانترین خیر در امر مقدس مدرسه سازی در استان سمنان  مشارکت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ، در این استان مشارکت بانوان 50 درصد نسبت به کل خیرین است ادامه داد:  فرهنگیان نیز  مشارکت چشمگیری در احداث مدارس داشته اند به طوریکه  اولین مدرسه را بنام پیامبر اعظم در سال 1397 و دومین مدرسه را به نام  امام  علی (ع)  و سومین نیز بنام امام حسن مجتبی در حال احداث است

عقیلی خاطر نشان کرد: جهت مبارزه با بیماری منحوس کرونا با اداره بهزیستی و کمیته امداد همکاری لازم جهت کمک به دانش آموزان نیازمند برای تهیه ماسک و سایر لوازم انجام گرفته  و خیرین نیز نسبت به تهیه مواد ضد عفونی کننده اقدام کرده اند .

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان سمنان در پایان گفت : این استان همچنین ،دارای مجامع شهرستانی فعال است .

در پایان این جلسه ، دکتر قفلی ،  مهندس جعفری ، مهندس قلم چی و  سایر حاضرین  از زحمات اعضای هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان سمنان  تقدیر و تشکر کردند و مقرر شد تصاویر اعضای هیات مدیره را به جامعه ارسال نموده و نسبت به راه اندازی سایت اقدام شود .

تنظیم :  نزاکت اللهیاری

.

 

 



اشتراک گذاری