مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/01/23 07:41:23
کد خبر: 256

در حاشیه نوزدهمین جشنواره های خیرین مدرسه ساز استان البرز مطرح شد:

رتبه سوم برای خیرین مدرسه ساز استان البرز

نوزدهمین جشنواره تکریم از خیرین مدرسه ساز استان البرز با حضور خیرین و مسئولان استانی برگزار شد .


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین استان البرز؛ نوزدهمین جشنواره تکریم از خيرين مدرسه ساز البرز، در كانون شهيد فهميده کرج برگزار شد.

 

برپایی غرفه های دانش آموزی به نمایندگی از مدارس خیر ساخت، قسمتی ازبرنامه های این جشنواره بود که با همکاری آموزش و پرورش، مدارس و همچنین مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز انجام شد. در بخش دیگر این مراسم از خیرینی که در ساخت و نوسازی مدارس طی سال 96 مشارکت داشتند قدردانی شد.

در آغاز جلسه محمدرضا اسپرورین رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز ضمن خیر مقدم به حضار گفت: استان البرز رتبه سوم مشارکت مردم در ساخت و نوسازی مدارس را از آن خود کرده است .

وی ادامه داد: در سال 95 خیرین مدرسه ساز اعتباری بالغ بر 26 میلیارد تومان برای ساخت و نوسازی مدارس هزینه کرده اند که امید می رود این مبلغ در سال جاری افزایش یابد.

وی اظهار داشت :در حال حاضر 27 پرژه به مساحت 28 هزار متر مربع در دست اجرا است که تا آغاز سال تحصیلی جدید به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

در ادامه خسرو ساکی  مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت در جامعه، گفت: رشد و توسعه هر جامعه ای در گرو تربیت و پرورش صحیح فرزندان آن است و دولت ها نمی توانند به تنهایی این امر خطیر را محقق سازند لذا همواره حضور خیرین و مردم در این مسیر ضروری می باشد.

وی  تصریح کرد: به دلیل اهمیت جغرافیایی استان البرز و نزدیکی آن به پایتخت هرساله با حجم قابل توجهی دانش آموزِ مهاجر روبرو هستیم که این موجب شده، میزان رشد دانش آموزی استان 2 برابرِ میانگین کشوری باشد که این امر مستلزم اخذ تدابیر ویژه است.

وی افزود: با وجود همه ی این مسائل، سهم دانش آموزان استان البرز در کسب رتبه های برتر کنکور و المپیادها بیش از سایر استان ها است.

محمد رضا حافظی رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در ادامه این مراسم اظهار داشت : طی سال های اخیر استان البرز از نظر مشارکت خیرین و جذب این نیک اندیشان بسیار موفق بوده که امروز شاهد نتیجه قابل توجه آن هستیم.

وی ضمن تکریم ازخیرین مدرسه ساز، حضور آن ها را برای جامعه امری ضروری دانست و تاکید کرد: لازم است خیرین بزرگوار به یاد داشته باشند که هیچ گاه کار خیر را به آیندگان واگذار نکنند و همواره خود در تحقق این هدف متعالی کوشا باشند.

ریس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور خاطر نشان کرد: می توان با ایجاد انگیزه، نیک اندیشان را تشویق کرد تا با رغبت و همدلی بیشتری در این مسیر گام بردارند. 


اشتراک گذاری