مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/08/01 11:54:41
کد خبر: 2559

در پنجمین جلسه کمیسیون امور استانها مطرح شد،

رشد چشمگیرمشارکت خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان در امر مقدس مدرسه سازی

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان در پنجمین جلسه کمیسیون امور استانها که به ریاست مهندس قلم چی برگزار شد اظهار داشت : خیرین این استان در نیمه اول سال جاری مشارکت 80 درصدی نسبت به سال گذشته داشته اند.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، پنجمین جلسه کمیسیون امور استانها مورخ 99/7/28 با حضور دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور  ، مهندس قلم چی عضو هیات مدیره و رئیس کمیسیون امور استانها ، مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،  مهندس مرادی  مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان  و اعضای کمیسیون ( آفایان  مهندس ناجی مقدم ، ارجمندی  و خانم ها  هاشمی و مهندس دانش مهر)  در محل جامعه خیرین به صورت مجازی  تشکیل شد .

در این جلسه ابتدا ، دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با دعای خیر و آرزوی سلامتی برای آقای هاشمی  رئیس مجمع خیرین استان هرمزگان اظهار نمود. استان هرمزگان با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط اجتماعی و اقتصادی با مردمان سخت کوش، نیازمند توجه ویژه است که می توان با بهره مندی و جذب ایرانیان مقیم در کشورهای حاشیه خلیج فارس که اکثرا" از اهالی این استان می باشد حضور خیرین را در هرمزگان افزایش داد .

 مهندس قلم چی عضو هیات مدیره و رئیس کمیسیون امور استانها ، با بیان اینکه استان هرمزگان به همت اقای هاشمی و همکارانشان در طی سالیان گذشته همواره ، در جذب و نگهداری خیرین ، بویزه خیرین خارج از کشور  موفق عمل کرده ،  با طرح سوالات مربوط به دستور کار کمیسیون ( شامل ، سایت خبری و شبکه های مجازی  ، تعداد پروژه های افتتاح شده در نیمه اول سال جاری ، تعداد جلسات هیات مدیره ، حضور بانوان در مجمع و مجامع شهرستانها ،خلاقیت و ابتکارات ) جلسه را وارد دستور کار کردند.

مهندس مرادی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان در ادامه تصریح کرد: در نیمه اول سال جاری به علت مشکلات بیماری کرونا و کسالت اقای  هاشمی (رئیس مجمع) تعداد 3 جلسه رسمی و یک جلسه بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شده است .

وی ادامه داد:  متاسفانه تا به امروز  سایت مجمع خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان فعال نبوده اما در زمینه فضای مجازی ( اینستاگرام و واتساپ ) فعال هستیم و حدود  250 نفر عضو داریم.

وی تصریح کرد: طراحی سایت  مجمع خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان انجام شده است و منتظر جلسه با استانداری هستم که در نیمه اول آبان رونمایی خواهد شد .

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان اظهار داشت : در نیمه اول سال جاری تعداد 100 پروژه  به بهره برداری رسیده  که از این تعداد 60 پروژه خیری بوده است .در سال گذشته 45 مدرسه توسط  خیرین مدرسه ساز ساخته شده که این رقم در نیمه اول سال جاری  به 60مدرسه افزایش پیدا کرده است . میزان اعتبارات دولتی در نیمه اول امسال برای تکمیل پروژه خیر ساز تا به امروز مبلغ 25 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

مهندسمرادی افزود : مسئول بانوان این استان خانم هاشمی هستند و 40 نفر از بانوان در روستای رَمکان یکی از روستاهای توابع دهستان رمکان بخش مرکزی شهرستان قشم مدرسه 3 کلاسه احداث کرده اند .

وی به مشارکت فرهنگیان در این استان  اشاره کرد و افزود : مشارکت این عزیزان قابل تحسین است  و مبلغ 120 میلیون تومان در امر مقدس مدرسه سازی مشارکت داشتند.

وی  گفت : 9 مدرسه  استثنایی و اوتیسیم تا کنون  کلنک زنی شده است که امیدواریم بتوانیم با جذب خیرین خارج از کشور بر تعداد آنها بیافزایم . 

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان تصریح کرد: اعضای هیات مدیره این مجموعه  7 نفر اصلی ، 2 نفر علی البدل هستند که تصاویر انان را مطابق درخواست اقای مهندس قلم چی به جامعه خیرین مدرسه ساز ارسال خواهیم کرد .

مرادی ادامه داد: یکی از ابتکارات این استان تهیه و  ارسال تصاویر پروژه خیرین ( بصورت تابلوی شاسی) به خیر است که  این  امر موجب شد یکی از خیرین اقدام به ساخت مدرسه دیگری نماید و این تابلو را در محل کار خود نصب کند.

وی افزود : با مراجعه و تعامل با صاحبان صنایع در این استان توانستیم تعداد 10 پروژه در حال اجرا داشته باشیم .

وی بیان کرد:  در خصوص مبارزه با بیماری منحوس کرونا دانش آموزان هنرستانها اقدام به تولید ماسک کرده و خیرین با خرید این ماسکها از دانش آموزان هم به تامین معشیت آنان کمک می کنند و هم ماسک را در بین دانش اموزان توزیع کردند . ضمن اینکه بسته های لوازم تحریر نیز مابین دانش اموزان نیازمند توزیع شده است .

در پایان این جلسه مهندس قلم چی ، مهندس جعفری و حاضرین از تلاشهای انجام گرفته در این استان  تشکر  و قدردانی کردند  و مقرر شد گزارش مسبوطی از اطلاعات پروژه ها و تصاویر به مجمع ارسال شود .

تنظیم : نزاکت اللهیاری



اشتراک گذاری


1 نظر
آسیه پابرجی
2023-01-17 16:48:28

با سلام و احترام
اینجانب آسیه پابرجی مدیر دبستان شهداء مکه شهرستان میناب استان هرمزگان به نمایندگی از دویست و سی نفر از دانش آموزانم و با آگاهی از مساعدت و پیگیری مجدانه این مجمع، که بیانگر چیزی جز خیرخواهی، سخاوت و یاری رسانی کودکان در مناطق محروم نبود به عرض می رساند، مدرسه ما چندین سال است در لیست مدارس تخریبی شهرستان بوده و علیرغم پیگیری های قبلی متأسفانه اقدامی جهت تخریب و بازسازی صورت نگرفته است.
با توجه به فعالیت این مدرسه در مقطع ابتدایی و روحیه لطیف و حساس کودکان این دوره که با مشاهده و طبعاً مقایسه با دیگر مدارس شاهد سرخوردگی آنان و مهم تر نبود ایمنی لازم این سازه تخریبی، نگرانی های به حقی را در اولیاء و مربیان ایجاد کرده است.
قطع به یقین حسن عمل شما در این کار خیر ما را بر آن داشت که نگاهمان به دستان پر مهر شما باشد.
لذا خواهشمند است درخواست مساعدت و همراهی ما را در امر مدرسه سازی بپذیرید.
با سپاس