مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/07/29 09:01:40
کد خبر: 2556

با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،

بیست و هفتمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد

با حضور رئیس و مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز ، نماینده مجلس و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و اعضای هیات مدیره بیست و هفتمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزارشد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، در این جلسه دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،دکتر رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور،مهندس جعفری مدیرعامل جامعه خیرین ،کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شوراي اسلامي و دبیركل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور ،خانم مهاجرانی معاون برنامه ریزی و امور مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی و اعضای هیات مدیره(دکتر اسپرورین،حاج آقا ابراهیمی،دکتر جمالزاده،حاج آقافخاری، آقای شاه حسینی و خانم ها میردامادیان و دانشمهر ) برگزار شد.

در ابتدای جلسه خانم مهندس دانشمهر دبیر جلسه هیات مدیره گزارشی تصویری از اهم برنامه های هیات مدیره در طی یک ماه  گذشته اعم از ؛تشکیل کمیسیون امور اجتماعی در موزه انقلاب اسلامی ،تشکیل وبینار با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز و همسرشان ،درگذشت پروفسور فانیان نائب رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان،تشکیل کمیسیون امور استانها به صورت مجازی به ریاست مهندس قلم چی و ارتباط با روسا و مدیر عاملین استان های یزد،البرز،بوشهر،اصفهان،اردبیل،سیستان و بلوچستان ،آذربایجان غربی و صحبت در خصوص سایت مجامع و مشکلات و عملکرد آنها،تغییر نام  خیابان نظامیبه مرحوم حافظی رئیس اسبق جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،رونمایی از کتاب زندگینامه دکتر قفلی،حضور اعضای جامعه خیرین در وزارت امور خارجه،تشکیل جلسه برای تهیه تبلت برای دانش آموزان استثنایی را ارائه داد. 

مهندس جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در ادامه با اشاره به تالیف کتاب یکصد ساله خیرین تصریح کرد:32 مجمع خیرین مدرسه ساز در  کشور و ۴۰۰ مجامع در سطح کشور فعالیت می کنند.

وی ضمن تشریح وظایف کمیسیون های امور اجتماعی،اقتصادی،امور استانها،امور بانوان گفت:این کمیسیون ها به ریاست و نظارت اعضای هیات مدیره و با هدف جلب مشارکت های مردمی راه اندازی شده است.

حاج اکبر ابراهیمی عضو هیات مدیره و رئیس کمیسیون امور اجتماعی در ادامه گفت:دیروز در مراسم کلنگ زنی مدرسه ۶ کلاسه در گواتامك سیستان و بلوچستان  به همراه دکتر رخشانی مهر و خانم گیتی نژاد حضور داشتیم و در تلاشیم هرچه زودتر این مدرسه را به بهره برداری برسانیم.

وی ادامه داد:خداوند را شاکرم که توفیق راه اندازی ۱۸۰ پروژه آبرسانی در روستاها  را داشته ام و امیدوارم بتوانم این کار خداپسندانه را در سطح کشور گسترش دهم و دراین مسیر موفق عمل کنم.

وی با اشاره به اینکه قدم در راه خیر روزی اخروی است که نصیب بنده شده است بیان کرد:ساخت سرویس بهداشتی ،تهیه جهیزیه،کمکهای معیشتی به زنان سرپرست خانوار و حمایت از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست همه عنایتی است که خداوند به بنده فرموده است.

رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه ضمن خیر مقدم به دکتر کریمی نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:مهندس جعفری به همراه دکتر جمالزاده تعامل بسیار مثبتی با خیرین برقرار کردند و تیم بسیار قوی در هیات مدیره و هیات امنا به ریاست انسان وارسته ای به نام دکتر قفلی تشکیل شد.

وی ضمن تقدیر از دکتر کریمی نماینده مجلس شورای اسلامی که در جلسه حضور داشت افزود:می بایست نظمی که در جامعه خیرین مدرسه ساز ایجاد شده درتمام مجامع در سطح کشور ایجاد شود تا همه همسو ودر یک جهت در راستای اهداف جامعه حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای فعال در مجامع نباید در مراکز دولتی مشغول به کار باشند و و تمام تمرکز و همت خود را در مجمع خیرین مدرسه ساز استان خود به کار گیرند .

دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در ادامه فرمایشات دکتر رخشانی مهر گفت:به تمامی مجامع استانها نامه ارسال کردیم تا نیروهای خود در  مجامع خیرین استفاده کنند.

دکترکریمی عضو هیات رئیسه مجلس شوراي اسلامي در این جلسه گفت: جامعه خیرین مدرسه ساز کشور پرچم دار اقدامات نیکوکارانه در کشور است و امروز در حوزه جهاد مدرسه سازی و کمک در حوزه آموزش و پرورش خدمت می کند.
 
وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع خیرین مدرسه ساز کشور گفت: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های قوه مقننه و مجریه برای استمرار و تقویت کار مقدس و شریف مدرسه سازی استفاده کنیم. 
 
وی ضمن گرامیداشت یاد و نام مرحوم حافظی تصریح کرد: ایجاد ردیفی مستقل برای استانداردسازي سيستم هاي گرمايشي و حذف بخاری هاي قطره چكاني از جمله مواردی بود که در مجلس هشتم به آن اهتمام داشتم و شخصا پیگیری كردم.
 
کریمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیماری کرونا بهانه ای شد تا به نحوه استاندارسازی سيستم هاي بهداشتي مدارس بپردازيم ادامه داد: استفاده از ظرفیت های نمایندگان مجلس و دعوت از آنها به عنوان عضو افتخاری مجمع خیرین استانها می تواند دغدغه و مشکلات خیرین را منتقل نموده و اذهان نمايندگان را براي مباحث كلان اين حوزه آماده نمايد.
 
کریمی بیان کرد: قانون برنامه هفتم  در راه است و جامعه خیرین می بایست خط مشي و انتظارات خود از دولت را در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم در تنظیم بودجه سال آینده و برنامه پنجساله هفتم آن را مد نظر قرار دهیم. 
نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: شرایط سخت اقتصادی، تحریم هاي ظالمانه و بیماری کرونا جملگي معیشت مردم را دچار مشکل نموده اند.

علی فخاری عضو هیات مدیره و رئیس کمیسیون امور استانها در ادامه با تاکید براینکه بخش اعظمی از خیرین مدرسه ساز ،فرهنگیان و بازنشسته ها هستند، اظهار داشت:طبق قانون اساسی وجوهی که خیرین به حسابهای دولتی واریز می کنند می بایست از معافیت و یا تخفیف مالیاتی برخوردار باشد که متاسفانه این امر در حال حاضر انجام نمی شود.       

 دکتر اسپرورین عضو هیات مدیره و رئیس کمیسیون امور اقتصادی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور بیان کرد:از ابتدای سال ۹۹ با وجود شرایط سخت اقتصادی و بیماری کرونا کمترین آورده خیرین مشارکت ۴۰ درصدی آنها بود به طوریکه در سال ۹۸ خیرین استان البرز مشارکت ۷۰ میلیاردی داشتند و این رقم در سال جاری به ۲۱۰ میلیارد تومان رسیده و شما نمایندگان مجلس باید صدای رسای جامعه خیرین باشید.

وی ادامه داد: ما درسال جاری با وجود مشکلات در برخی از استانها رشد ۳۰۰ درصدی مشارکت خیرین رو داشتیم که این امر قابل اهتمام و تامل است.

دکتر مهاجرانی معاون برنامه ریزی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: بیش از 400مجمع خیرین مدرسه ساز در سطح کشور وجود دارد که برای پیشبرد  اهداف جامعه خیرین می بایست با سازمان نوسازی همسو و همراه باشند تا بتوانیم به نحو احسن به اهداف جامعه دست پیدا کنیم.

شاه حسینی عضو هیات مدیره و خیر مدرسه ساز نیز گفت: جامعه خیرین اعتباری ویژه دارد و شان آن باید همواره حفظ شود.

دکتر جمالزاده عضو هیات مدیره جامعه خیرین نیز تصریح کرد:طبق فرمایشات دکتر کریمی  بهتر است پیشنهادات ،برنامه ها و اعتبارات مورد نیاز خودمان را در اختیارنمایندگان مجلس قرار دهیم تا در سال آینده گام های بلند و تاثیر گذار تر برداریم ودر این خصوص  نشستی هم با رئیس مجلس داشته باشیم.

درپایان این جلسه خانم میردامادیان رئیس کمیسیون بانوان و عضو هیات مدیره که به صورت مجازی در جلسه حضور داشت  ضمن تشکر از کریمی نماینده مجلس تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم هرچه سریعتر کرونا را شکست دهیم و در جلسات حضور بهم برسانیم.

وی به نقش بانوان خیرین مدرسه ساز اشاره کرد و افزود: باید توجه ای ویژه و خاص به پروژهای بانوان داشته باشیم تا با موانع روبرو نشوند و پروژهای آنها متوقف نشود.

 همچنین در پایان این جلسه نشان #سفیر‌ مدرسه‌سازی به دکترکریمی عضو هیئت رئیسه و نماینده مردم شریف بابل در مجلس شورای اسلامی اهدا شد.

نزاکت اللهیاری 



اشتراک گذاری