مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/07/24 20:04:55
کد خبر: 2545

افزایش سه برابری مشارکت خیرین مدرسه ساز استان البرز در نیمه اول سال 1399

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز در جلسه کمیسیون امور استانها از افزایش سه برابری مشارکت خیرین مدرسه ساز در این استان خبرداد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، چهارمین جلسه کمیسیون امور استانها ،با حضور دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،مهندس قلم چی عضو هیات مدیره و رئیس کمیسیون امور استانها ، مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،  مهرانی مدیر عامل مجمع خیرین  مدرسه ساز استان البرز و اعضای کمیمسیون ( مهندس ناجی و خانم ها  هاشمی و مهندس دانش مهر)  در محل جامعه خیرین به صورت مجازی  تشکیل شد.

دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در آغاز این جلسه گفت :   البرز یکی از پرجمعیت ترین استانها است و  مهاجرت ، توسعه شهری  و حاشیه نشینی در این استان  موجب کمبود فضاهای آموزشی و پرورشی شده است.

وی تصریح کرد: مشکلات فضای های آموزشی این استان بسیار زیاد است  ولی خوشحال هستیم که  با حضور  و تلاش های دکتر اسپرورین عضو هیات مدیره جامعه و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز و آقای مهرانی  مدیر عامل و سایر همکاران و تعامل مجمع این استان با اداره کل نوسازی و آموزش و پرورش تاکنون توانسته اند تا حد زیادی بر مشکلات  فائق شده و در جذب خیرین موفق عمل کنند، لیکن برنامه ریزی و تشکیل کارگروه ویژه برای حل معضلات موجود ضروری بنظر می رسد . 

 مهندس قلم چی ضمن تقدیر از تلاش های رئیس ، مدیر عامل و کارکنان مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز  با ارائه گزارش کوتاهی از وضعیت استانها ی یزد ، اصفهان و بوشهر اظهار خرسندی کرد که استانهای یزد و اصفهان موفقیت های چشمگیری را در سال جاری برای جذب خیرین کسب نموده اند.

مهرانی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز ضمن تقدیر  از تلاش های دکتر اسپرورین رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز گفت : به همت رئیس مجمع تغییراتی در سایت مجمع انجام شده و به زودی به روزرسانی می شود.

وی ادامه داد: این مجمع در فضای مجازی ( اینستاگرام ، تلگرام و واتساپ ) حضوری فعال دارد و یکی از استان های پیشرو در زمینه فعالیت در شبکه های اجتماعی است .

مهرانی ادامه داد: تعداد پروژه های احداثی در نیمه اول سال جاری 10 مورد بوده که 7 پروژه به بهره برداری رسیده  و 3 پروژه بعلت بیماری منحوس کرونا با تاخیر مواجه شده که انشاالله به زودی به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز تصریح کرد: از بزرگترین دستاوردهای  این مجمع در سال 99 افزایش سه برابری مشارکت خیرین بوده،  به طوریکه در سال جاری  ، تعهد  220 میلیاردتومانی خیرین را داشتیم و این رقم در سال گذشته، مبلغ 73 میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه با تلاش های دکتر اسپرورین در این استان شاهد افزایش مشارکت جامعه پزشکان بودیم افزود : ساخت مدرسه 12 کلاسه توسط دکتر شهین امانی  و اهدا کارت هدیه به دانش آموزان و کادر آموزشی این مدرسه  ، ساخت  و تجهیز مدرسه 12 کلاسه توسط مهندس صفایی فرد در اشتهارد تنها بخشی از مشارکت خیرین در سال جاری بوده است .

مهرانی بیان کرد: تاکنون تعداد 5 جلسه هیات مدیره در مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز تشکیل شده و همچنین جلساتی با حضور اعضای هیات مدیره در نوسازی مدارس استان ، اداره کل آموزش و پرورش  و صداو سیما برگزار گردیده است.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز اظهار داشت : در مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز بانوان حضوری فعال دارند و علاوه بر تشکیل کمیسیون بانوان در این استان به ریاست خانم اسحاقی( که خود خواهر شهید و خیر مدرسه ساز است ) بانوان شاخص  این استان در این کمیسیون فعالیت می نمایند.

مهرانی گفت : بارزترین مشخصه  مجمع خیرین مدرسه ساز این استان  این است که با تدبیر آقای دکتر اسپرورین مجمع خیرین استان البرز هیچگونه مبادله و دریافت مالی ندارد.

وی ادامه داد:  این مجمع در انتخاب پیمانکار دخالت نمی کند و وارد مسایل مالی با خیرین  نمی شود بلکه خیرین خودشان پیمانکار را انتخاب کرده و در صورت عدم انتخاب توسط خیر ،  اداره کل نوسازی مدارس استان این ماموریت را انجام می دهد، هیچگونه پولی از طرف هیچکس  به حساب مجمع واریز نمی شود  و طی ۸ سال گذشته که دکتر اسپرورین ریاست این مجمع را به عهده گرفته اند کل گردش مالی حساب مجمع ۱۰ میلیون تومان هم نمیشود و   کل هزینه های عمومی توسط رئیس مجمع تامین میشود . خیرین هر میزان کمک نقدی داشته باشند نزد خودشان باقی خواهد ماند و با پیشنهاد مجمع هزینه میکنند .

مهندس قلم چی در خاتمه جلسه ضمن تشکر از اعضای حاضر از تلاش های مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز تشکر کرد و از این استان خواست  اطلاعات مربوط و تصاویر اعضای هیات مدیره مجمع را به جامعه خیرین ارسال نمایند.

تنظیم : نزاکت اللهیاری

 

 

 



اشتراک گذاری