مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/07/23 21:17:16
کد خبر: 2543

معاون کنسولی مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه در دیدار با اعضای جامعه خیرین مدرسه ساز:

مصداق واقعی کار و مدیریت جهادی توسط خیرین مدرسه سازی و به دور از هر گونه شعار زدگی محقق شده است

حسین جابر انصاری معاون وزارت امور خارجه صبح روز چهارشنبه با اعضا هیت مدیره جامعه خیرین، جمعی از خیرین و مدیران حوزه مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،  این جلسه  با هماهنگی و پیگیری آقای فیاضی رئیس کارگروه بین الملل جامعه خیرین مدرسه ساز و با حضور آقایان مهندس قلم چی عضو هیات مدیره و رئیس کمیسیون امور استانها ، دکتر اسپرورین  عضو هیات مدیره و رئیس کمیسیون امور اقتصادی  ، مهندس جعفری  مدیر عامل جامعه خیرین و همچنین اقایان بنی آدم و شکوری فر و سرکار خانم مهاجرانی و قورچی بیگی و جمعی از مدیران کل وزارت خارجه برگزار شد  .

در ابتدا دکتر جابر انصاری  ضمن گرامیداشت یاد و نام دکتر حافظی، بنیانگذار جامعه خیرین مدرسه ساز از نقش و حرکت ایشان در تشکیل این نهاد ارزشمند که توانستند با یک جمع کوچک کارهای خیلی بزرگی انجام دهند، به عنوان یک الگوی موفق یاد کردند.

وی در ادامه از آمادگی وزارت امور خارجه به عنوان حلقه ارتباطی ایرانیان خارج از کشور با جامعه خیرین خبر دادند.
 
ایشان با اشاره به ظرفیت بالای ایرانیان خارج از کشور عنوان نمودند: ایرانیانی که به دلایل مختلف به خارج از کشور هجرت کرده اند، "امتداد ملت ایران در سراسر جهان هستند"و از نظر ما بخشی از فرزندان همین کشور هستند که می توانند فارغ از هر گونه عقیده و نظری برای کشورشان خدمت و  افتخار آفرینی کنند. 
در ادامه آقای مهندس قلم چی رئیس کمیسیون استان های جامعه خیرین کشور ضمن تاکید بر لزوم تداوم این جلسات مشترک فعالیت در زمینه تحصیل دانش آموزان افغان چه در داخل کشور و چه در افغانستان  را یکی از نیازهای این کار گروه دانست ،
دکتر اسپرورین رئیس کمیسیون اقتصادی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز گفت  وطن همچون مادر است و ایرانیان خارج از کشور چون فرزندان این مادر ، هیچ مادری دل از فرزندش بر نمی دارد .دکتر اسپرورین و مهندس قلم چی تاکید کردند باید بجای سیاه نمایی ها از فعالیت های ارزنده خیرین و کارهای مثبت آنها اخبار مناسب تهیه و در خارج از کشور ترویج گردد . ایجاد کانونهای دوستی ایران ، ارسال بسته های هدف مند برای گسترش زبان فارسی و ایجاد پل ارتباطی برای تحصیل پناهندگان ایرانی ساکن اردوگاههای خارج کشور از پیشنهادات دکتر اسپرورین بود که در این جلسه عنوان گردید .
 
آقای بنی آدم رئیس مجمع شهر تهران نیز ضمن برشمردن توانمندیهای ایرانیان خارج از کشور ، پیشنهاد ایجاد مجمع کانادا و حضور موثر تر در این کشور را ارائه نمودند .
 
محمدرضا جعفری، مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به پیشینه فعالیتهای جامعه خیرین در حوزه خارج از کشور و برگزاری همایش تکریم از خیرین مدرسه ساز در کشورهای امارات متحده عربی و ترکیه، توضیحاتی در خصوص برنامه های این مجموعه مردم نهاد برای گسترش مجامع خیرین در سایر کشورها با همکاری وزارت امور خارجه ارائه نمودند.
در این نشست صمیمی روسای برخی از مجامع فعال در مدرسه سازی همچون بنیاد پیشگامان جمشید و ....پیشنهادات خود را ارائه نمودند .
خانم دکتر مهاجرانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تاکید بر انعکاس و ارائه تصویر مثبت از اثرات فاخر و ارزشمند مدرسه سازی در کشور، تاسیس باشگاه خیرین در یونسکو را یکی از راههای مناسب در انعکاس خبرهای مثبت از ایران دانستند و همچنین از ظرفیت ارزشمند کشورمان به عنوان "قطب نخبه پروری" در منطقه به عنوان یه دستاورد بزرگ نام بردند و  از خانم "مریم میرزاخوانی" به عنوان یک بانوی ایرانی موفق که  متعلق به فرهنگ و تمدن ایران است به عنوان الگوی شناخته شده در سراسر جهان یاد کردند.
 
ایشان در ادامه در بحث گسترش فارسی آموزی پیشنهاد برگزاری "المپیاد بین المللی زبان فارسی" را با همکاری وزارت امور خارجه مطرح نمودند که برای آن لازم است تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.
در پایان این جلسه با پیشنهاد دکتر جابر انصاری و به منظور عملیاتی نمودن ایده های مطرح شده کمیته ای با حضور نمایندگان وزارت امورخارجه، جامعه خیرین مدرسه ساز و سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار و در خصوص برنامه های اجرایی مصوب شده تصمیم گیری خواهد شد.

اشتراک گذاری