مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/07/22 21:04:40
کد خبر: 2539

وزیر آموزش و پرورش:

خیرین مدرسه ساز به تمدن و هویت سازی انسان‌ها کمک می‌کنند

وزیر آموزش و پرورش در مراسم تکریم و رونمایی از کتاب زندگی‌نامه و کارنامه «ناصرقفلی» رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: در میان کارهای خیر، مدرسه سازی انتخابی هوشمندانه است چرا که هویت انسان درمدرسه شکل می‌گیرد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، محسن حاجی‌میرزایی در مراسم رونمایی از کتاب خیر مدرسه‌ساز ناصر قفلی که عصر امروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: فرصت ها به تعبیر امیرمؤمنان‌(ع)  به سرعت می گذرد و آنچه باقی می ماند نتیجه آزمونی است که همه ما در آن شرکت کردیم و همه کسانی که در مدرسه سازی شرکت می کنند جزو افراد موفق هستند.

وی ادامه داد: در عرصه ای که کار خیر بسیار متنوع و گسترده و عرصه کمک به افراد دیگر پهناور است برای آنکه خداوند حوائج دیگران را  به وسیله دیگری برآورده کند فرصت ارزشمندی است. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: در میان همه کارهای خیر انتخاب مدرسه سازی انتخابی هوشمندانه است، مدرسه فقط یک ساختمان نیست و در آن می توانیم آینده را شکل دهیم. در مدرسه هویت انسان ها شکل می گیرد و کسانی که در کار مدرسه‌سازی هستند در حقیقت در کار تمدن سازی و هویت سازی هستند 

حاجی‌میرزایی اظهار کرد: هرکسی که گامی بر می‌دارد تا فرزندان سرزمین از فرصت بهتری برای یادگیری برخوردار باشند کار بزرگی می کند. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: بی عدالتی قبل از آنکه در اقتصاد و سیاست شکل گیرد در نابرابری فرصت های آموزشی اتفاق می افتد، همه مناطق و انسان ها مستعد رشد هستند و ما بابد مجال رشد را فراهم کنیم و کسانی که مجال رشد فراهم می کنند،  حق بزرگی است. افراد باید ظرفیت های وجودی خود را نمایان کنند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه کار مدرسه سازی کار عظیمی است،  گفت: جامعه خیرین مدرسه‌ساز خدمت بزرگش بیش از مدرسه سازی ترویج این فرهنگ است، پناهگاهی است برای همه کسانی که علاقه‌مند هستند در این وادی فعالیت کنند.

وی اظهار کرد: طرح آجر به آجر در صدد آن است که این فرهنگ را در گستره ایران اسلامی توسعه دهد و هر کس با کمترین هزینه امکان مشارکت در این طرح دارد،  بیش از پولی که فردی برای مدرسه سازی دارد،  خدمتی که برای توسعه این فرهنگ بالنده نیاز است،  اهمیت دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: جامعه ای که مدرسه می سازد قدر تعلیم و تربیت را می داند. جامعه ای که در برابر این کار خیر مصمم و جدی است ارزشمند است.

وی گفت: بسیاری از کارها را بر حسب عادت انجام می دهیم اما برخی کارها اراده و هوشیاری می خواهد و مدرسه سازی و وقف پول و وقت اراده و تصمیمی نیاز دارد که برای ما ارزشمند است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مدارس را خیرین ساختند و این آمار موفقیت آمیز است، بیان کرد: ساخت و سازها در حوزه فضاهای آموزشی در دولت دوازدهم چشمگیر است و البته تخصیص کامل اعتبارات نشان از ارزشی دارد که  سازمان برنامه و بودجه برای مدرسه سازی در نظر دارد.


اشتراک گذاری