مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/07/22 11:16:08
کد خبر: 2538

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور؛

کلنگ نود وهشتمین مدرسه استثنایی خیر ساز در شهرستان اسلامشهر به زمین خورد

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، آیین کلنگ‌زنی مدرسه استثنایی صالحین شهرستان اسلامشهر که به همت خیر نیک اندیش مهندس فرشچی ساخته خواهد شد، به زمین زده شد.


 به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران، جمعی از خیرین نیک اندیش و مسئولین شهرستانی و استانی آیین کلنگ‌زنی مدرسه استثنایی صالحین شهرستان اسلامشهر که به همت خیر نیک اندیش مهندس فرشچی ساخته خواهد شد، به زمین زده شد.

محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به ارزش بسیار بالای رفتار خیرخواهانه در جامعه گفت: امروز در این مکان گرد هم جمع شده ایم تا به واسطه حرکت بزرگ یک انسان خیرخواه کلنگ ساخت مدرسه ای را بزنیم که تا سال های سال فرزندان این سرزمین از برکات آن بهره مند می شوند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم در سوره آل عمران ، اظهار داشت: یکی از خصایل انسان های بالا این است که به مرتبه ای از خوبی برسند که چیزی را که خود دوست دارند را انفاق کنند و به جرات باید گفت که خیرین مدرسه ساز به این درجه از خوبی و انسانیت رسیده اند.

صیدلو با تاکید بر اینکه تربیت انسان های خیرخواه و نیک اندیش از رسالت های اصلی آموزش و پرورش است، تصریح کرد: تمامی تلاش ما در آموزش و پرورش این است که انسان هایی را تربیت کنیم که در آینده گره ای از گرفتاری های مردم باز کنند و اگر در این امر موفق بودیم قطعا مسیرمان را به درستی انتخاب کرده ایم.

سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: از حدود ۷ ماه گذشته که بنای ساخت و بازسازی ۲۱۰ مدرسه استثنایی کشور را در فشافویه که متعلق به شهرستان‌های استان تهران بود آغاز کردیم، امروز توانستیم به حول و قوه الهی و مدد خیرین بزرگوار، نود و هشتمین مدرسه را در اسلامشهر و با همت جناب آقای مهندس فرشچی کلنگ زنی کنیم.

وی با اشاره به اینکه از مدیر کل محترم شهرستان‌های استان تهران خواسته‌ام که برای احداث ۳ مدرسه ویژه دانش‌آموزان استثنایی استان ، با شناسایی پهنه سرزمینی، زمینی را مشخص کنند تا با کمک خیرین به زودی برای ساخت آنها هم اقدامات لازم صورت پذیرد گفت: هم‌اکنون ۱۵۲ هزار دانش‌آموز استثنایی در کشور وجود دارند که در ۷ گروه آموزشی تحت تعلیم و تربیت نظام آموزشی ما قرار گرفته اند که در تلاش هستیم که بر اساس کارکردهای نظام جهانی و بر اساس سند تحول بنیادین از تفکیک این دانش‌آموزان با دانش‌آموزان عادی کم کنیم و به سمت نظام تعلیمی تلفیقی برویم و مدارسی از این دست مثل همین مدرسه صالحین به عنوان پشتیبان مدارسی که دانش‌آموز استثنایی را پذیرفته حمایت کند.

حسینی در توضیح اینکه چگونه مدارس تلفیقی باید فعالیت کنند اظهار داشت: ما باید با نگاه آرمانی به این سمت حرکت کنیم که معلمان و مدیران و نظام اولیاء و دانش‌آموزان به آن توانمندی و پذیرش عمومی برسند که بتوانند برای آموزش و تربیت همه دانش‌آموزان برنامه مدون و مخصوصی داشته باشند و به جای اینکه ۲۴ نوع مدرسه در کشور فعالیت داشته باشند باید به یک نظام جامع تعلیمی برسیم که همه مدارس ما بتوانند بنا به نیاز های هر دانش‌آموز شرایط کسب معلومات و دانش را فراهم کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور  مدارس فوق را مدارسی ترکیبی عنوان کرد که تنوع در یاددهی بنا به قابلیت‌های دانش‌آموز نقش محوری در اداره آن دارد و گفت: امسال بر آن هستیم که بتوانیم در هر استان به عنوان الگو ، یک مدرسه پذیرا ( یک مدرسه عادی پذیرای دانش‌آموزان استثنایی قرار بگیرد) تعریف کنیم تا با فراهم آوردن همه امکانات کمی و کیفی و آموزشی و تربیتی به عنوان الگو در استان معرفی شود.


اشتراک گذاری