مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/07/13 08:59:17
کد خبر: 2521

کمیسیون امور اجتماعی میهمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

ششمین جلسه کمیسیون امور اجتماعی صبح امروز با حضور دکتر قفلی و حاج اکبر ابراهیمی در محل موزه دفاع مقدس تشکیل شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، ششمین جلسه کمیسیون امور اجتماعی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز ۱۳مهرماه سال جاری در محل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور ریس کمیسیون حاج اکبر ابراهیمی، دکترقفلی ریس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،مهندس جعفری مدیرعامل جامعه خیرین ،آقاخانی نائیب رئیس کمیسیون  و اعضای کمیسیون امور اجتماعی(آقایان نوری تاجر،ارجمندی،ناجی مقدم،خسروی،شجاعی و خانمها اشراقی ، رضیان و اللهیاری) وعلی اصغرجعفری مدیر عامل موزه دفاع مقدس برگزار شد.

مهندس جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس ازخیرین بزرگی همچون مرحوم حافظی ،علی پور،بجستانی مقدم ،دکتر فرخ،شاه حسینی،قلم چی و حاج اکبر ابراهیمی قدردانی کردو افزود: جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در سال ۷۸در کنار جوار مقدس امام رضا(ع)فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد:۱۳۵ هزارکلاس درس در سطح کشور به همت خیرین مدرسه ساز بنا شده است به طوریکه در برخی از مناطق ۸۰ درصد مدارس توسط خیرین ساخته شده است.

وی ضمن تشریح فعالیت های کمیسیون های جامعه خیرین مدرسه ساز کشور(کمیسیون اقتصادی، کمیسیون امور اجتماعی، کمیسیون بانوان ،کمیسیون نظارت بر قوانین،کمیسیون امور استانها) تصریح کرد:بیش از ۴۰۰ مجمع خیرین مدرسه ساز در استانها و شهرستانهای کشور مشغول فعالیت هستند.

حاج اکبر ابراهیمی خیر مدرسه ساز و ریس کمیسیون امور اجتماعی نیز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و نام شهدا گفت:جان و مال ما از آن خداوند است و یک لحظه از این دنیا به صد روز آخرت می ارزد.

 وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های خود در امر مقدس مدرسه سازی افزود:اب رسانی به روستاهای دور افتاده،تجهیز و ساخت سرویس بهداشتی در مدارس عنایتی است که خداوند به بنده داشته و امیدوارم بتوانم این وظیفه را به اتمام برسانم.  

 دکتر قفلی ریس جامعه خیرین مدرسه سازکشور در ادامه این جلسه بیان کرد: خداوند را شاکریم باوجود شرایط اقتصادی کشور فعالیت خیرین نه تنها کمرنگ نشده بلکه افزایش یافته است.

وی ادامه داد:  ۴۰هزار کلاس درس نیمه تمام در سطح کشور وجود داشت که خوشبختانه به همت خیرین ۸۰ درصد انها تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،خاطرنشان کرد:دولت در سال جاری بیش از۳۰۰ درصد اعتبارات سازمان نوسازی را در امر مدرسه سازی افزایش داده که این امر قابل تامل و تقدیراست.

دکتر آقاخانی نایب ریس کمیسیون  امور اجتماعی ضمن تشریح اقدامات این کمیسیون گفت: امیدواریم فعالیت های ما منشا خیر و برکت باشد.

وی در ادامه پیشنهاد راه اندازی غرفه ای برای جامعه خیرین مدرسه ساز  کشور  در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  را ارائه داد که می تواند نقش مهمی در ترویج امر مقدس مدرسه سازی داشته باشد.

در ادامه ،ارجمندی عضو کمیسیون امور اجتماعی و مسول کارگروه روابط عمومی و ارتباطات  وارد دستور جلسه شدند.

ارجمندی عضو کمیسیون امور اجتماعی جامعه خیرین ضمن اشاره به نقش رسانه ها به خصوص صدا و سیما  اظهار داشت:اگر امروز خیرین مدرسه ساز قدم در در امر مدرسه سازی نهادند مدیون شهدا و امام راحل هستند.

وی ادامه داد:موزه انقلاب اسلامی یکی از مکان های آموزشی و پرورشی در کشور است و ایجاد غرفه ای  در مکان موزه دفاع مقدس می تواند در ترویج کار خیرین گام های موثری بردارد.

وی در ادامه در خصوص نقش رسانه های مکتوب و شنیداری و دیداری  صحبت کردو از اعضا خواست راهکارها و پیشنهادات خود را در خصوص تعامل با آنها مطرح نمایند.

 دکتر جعفری  مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه ضمن خیر مقدم به خیرین مدرسه ساز و گرامیداشت نام و یاد شهدا گفت: عزت ، امنیت وآسایش جهان اسلام را مدیون خون پاک شهدا و امام راحل هستیم. 

وی ضمن تقدیراز خیرین مدرسه ساز به خصوص حاج اکبر ابراهیمی بیان کرد:گام نهادن در امر مقدس مدرسه سازی لطف و عنایت پروردگاراست .

مدیر عامل موزه دفاع مقدس در ادامه از خیرین و اعضای کمیسیون امور اجتماعی خواست پیشنهادات و راهکارهای خود را در خصوص ترویج مدرسه سازی و اشاعه ارزشهای دفاع مقدس به دانش آموزان  ارائه دهند.

وی گفت: ۲۳ موزه دفاع مقدس در سطح کشور وجود دارد که نیازمند گسترش آن در سطح کشور هستیم.  

دکتر جعفری ادامه داد:موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس روزانه پذیرای بیش از ۱۵۰۰ نفر از دانش اموزان،مردم و سران دولت و کشورهای خارجی  است.

وی گفت:بزرگترین کتابخانه ایران در حوزه دفاع مقدس  در این مکان بنا شده و بیش از ۱۷۰ عنوان کتاب در خصوص شهدا در طی دوسال گذشته تالیف شده است.

وی همچنین به شورای راهبری خیرین در این موزه اشاره کرد و بیان کرد:این شورا برای حفظ موزه و نشرفرهنگ ایثار و شهادت بنا شده است . وی ادامه داد:۲۲۰هزار موزه مجازی شهدا را در سطح کشور راه اندازی کردیم و در  خصوص نقش زنان در دفاع مقدس،نقش تهران در دفاع مقدس و حوزه مقاومت شهید سلیمانی اقدامات ارزشمندی انجام شده است.

خانم حشمتیان عضو شورای راهبری خیرین موزه دفاع مقدس در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند حاج اکبر ابراهیمی  افزود:ترویج فرهنگ دفاع مقدس یعنی انسان سازی و باید ثانیه های خود را در مسیر خدمت به مردم صرف کنیم که هیچ کاری ارزشمندتر از این نیست.         

 وی تصریح کرد:۳۶ هزار دانش اموز شهید داریم و راه اندازی غرفه ای به نام دانش آموزان و فرهنگیان شهید و اداره آن توسط جامعه خیرین مدرسه ساز کشور می تواند در ترویج مدرسه سازی و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت تاثیر گذار باشد. 

   نوری تاجر تهیه کننده و کارگردان صدا و سیما و عضو کمیسیون امور اجتماعی نیز در ادامه این جلسه پیشنهاد دیدار جامعه خیرین مدرسه ساز با دکتر علی عسگری رئیس رسانه ملی را ارائه داد و گفت می توان از ظرفیت های صداو سیما در پیشبرد اهداف جامعه خیرین استفاده کرد.   

 وی ادامه داد:ایجاد کار گروهی برای تولید محتوا در بحث رسانه یکی از ضروریات جامعه خیرین است که می بایست به این مهم توجه شود.   

 خانم رضیان عضو کمیسیون امور اجتماعی جامعه خیرین نیز در پایان پیشنهاد تولیدات رسانه ای برای دانش آموزان شهید،ایجاد موزه مدرسه دفاع مقدس در مدارس را ارائه داد.   

خانم اشراقی عضو دیگر کمیسیون امور اجتماعی نیز  گفت : بهتر است درزمان ساخت مدارس جایگاهی رابه عنوان یادمان خیرین ایثارگردردوران دفاع مقدس طراحی نموده ودران عکس شهدا،جانبازان دانش اموزوفرهنگی همان ناحیه ومنطقه راقراردهیم

وی خاطر نشان کرد: به جهت تطابق  زمان  بازگشایی مدارس وهفته دفاع مقدس جهت گسترش وترویج واشاعه فرهنگ ایثاروخیرین که جان خودراایثارنمودندبه معرفی وتقدیر ازشهداوجانبازان ایثارگر دوران دفاع مقدس همان مدرسه صورت گیردتاخیرین ایثارگر دانش اموز وفرهنگیان الگویی باشندبرای سایردانش اموزان همان مدرسه.         

در پایان این جلسه اعضا از باغ موزه دفاع مقدس بازدید کردند.                       

 

نزاکت اللهیاری



اشتراک گذاری