مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/07/10 10:43:26
کد خبر: 2520

مدرسه 12کلاسه بنیاد قلم‌چی در شهر سیل‌زده گنبدکاووس افتتاح شد

مدرسه اهدایی بنیاد قلم‌چی به دانش آموزان نخبه شهر سیل‌زده گنبدکاووس استان گلستان، امروز یکشنبه ۶ مهرماه ۱۳۹۹ به طور رسمی افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور این مدرسه با ۱۴۸۱مترمربع فضای آموزشی در ۳ طبقه، شامل ۱۲ کلاس درس، ۵ اتاق اداری، آزمایشگاه و سالن چندمنظوره (نمازخانه، اجتماعات و کتابخانه) و همچنین ۱۳۰۰ مترمربع محوطه‌سازی است که ظرفیت حدود ۳۰۰ دانش‌آموز را دارد و ساخت آن توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی(وقف عام) تکمیل و ۸ کلاس‌ درس این مدرسه نیز هوشمندسازی شده است.

 

 افتتاح آخرین مدرسه ۱۲ کلاسه خیرساز گنبدکاووس در قرن ۱۴

یاسر لیوانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان در گفت و گویی، با ابراز خرسندی از فضای استاندارد آموزشی ایجاد شده در منطقه سیل‌زده گنبدکاووس، با اشاره به اینکه این تنها مدرسه خیرساز این منطقه بعد از سیل تلخ سال ۹۸ است گفت: این شهرستان با توجه به سرانه دانش آموزی حدود ۸۵ هزار نفر، نیاز مبرم به فضای آموزشی دارد که این مدرسه ۱۲ کلاسه بخش مهمی از آن را در میزبانی دانش آموزان تیزهوش از مناطق مختلف، مرتفع می‌کند؛ مدرسه ۱۲ کلاسه در حال ساخت دیگری، حداقل تا سال ۱۴۰۰ در این شهرستان نداریم.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط ناشی از کرونا و اهمیت آموزش بر بستر فناوری توام با آموزش حضوری، عواملی از جمله فضای نوساز، معلمان مسلط و کلاس‌های هوشمندسازی شده این مدرسه، پیشرفت دانش آموزان مستعد نخبه در امر یادگیری و تحصیل و آرامش خاطر خانواده‌ها را فراهم می‌آورد.

کمال‌الدین نظرنژاد مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبد کاووس نیز در گفتگویی بیان کرد: این مدرسه با امکانات خوبی که دارد برنامه ریزی کرده ایم تا میزبان نخبگان باشد، بنابراین برای امسال ۳۰۰ نفر از دانش آموزان پسر استعداد درخشان و تیزهوش شرق استان در مقطع متوسطه اول از مناطق مختلف برای تحصیل به این مدرسه می آیند و برای سال‌های آینده این میزان افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان ۷ رتبه زیر ۴۰ در کنکور سراسری امسال داشته است که همگی از آزمون‌های برنامه‌ای بنیاد قلم‌چی در دوران تحصیل بهره‌مند شده‌اند.

نظرنژاد با اشاره به کلاس‌های هوشمندسازی شده تصریح کرد: در شرایط فعلی بهره‌مندی از فناوری‌های نوین برای آموزش اهمیت بسیار زیادی دارد، این ابزار مورد استفاده موثر دبیران آموزش دیده در ارائه آموزش‌های همه جانبه به نخبگان قرار خواهد گرفت، همچنین فضای آزمایشگاه این مدرسه نیز نقش موثری در پیشرفت علمی آنان خواهد داشت.

عاشورمحمد کوچکی مدیر مدرسه قلم‌چی گنبدکاووس گفت: پیش از این، کلاس‌های درس مکفی برای دانش‌آموزان تیزهوش این شهر فراهم نبود اما اکنون با ساخت این مدرسه، شاهد توسعه فضای آموزشی استاندارد با امکانات فناورانه و همچنین آزمایشگاه مجهز برای این دانش‌آموزان موفق هستیم.


اشتراک گذاری