مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/07/07 09:35:52
کد خبر: 2518

با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور

جلسه کمیسیون امور اجتماعی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد

جلسه کمیسیون امور اجتماعی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز به ریاست دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مهندس جعفری مدیر عامل و حاج اکبر ابراهیمی رئیس کمیسیون در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، جلسه کمیسیون امور اجتماعی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز به ریاست دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مهندس جعفری مدیر عامل و حاج اکبر ابراهیمی رئیس کمیسیون در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد.

میهمان این هفته جلسه جناب آقای دکتر بنیانیان از روسای سابق سازمان نوسازی مدارس کشور بود که با توجه به تجربیات خود در مدیریت های مختلف کشور، نکات قابل تعمق ومهم زیر را مطرح کردند: انجام کارخیر ریشه در فطرت انسان ها دارد وهمه عرصه های حیات انسانی ما که خداوند در فطرت ما به ودیعه گذاشته شده از جمله، عشق به پرستش خالق، عالقه به خلق زیبایی ،انگیزه حقیقت طلبی، عالقه به خالقیت درکنار عالقه خاص انسانی به دگر دوستی می تواند در خدمت توسعه امر خیر قرار گیرد. ایمان دینی وقیامت باوری وقتی با خصوصیات فطرت پاک انسانی پیوند برقرار می کند.ظرفیت عظیمی برای کارخیر ایجاد می کند که ما توانسته ایم بخش کوچگی از آن را بالفعل کنیم. درک این موضوع وتجربه های متعدد به ما فهماند که همه افراد امادگی مشارکت در کار خیر را دارند.ماباید دامنه کار خیر را کسترش دهیم. وعالوه بر ساخت وساز های فیزیکی، باب فعالیت های خیرانه نرم افزاری را نیز باز کنیم کار خیر می تواند ازداشتن لبخند در مواجه با همسر آغاز ودر راهنمایی مردم برای پیداکردن یک آدرس تجلی یابد. ، در واسطه شدن برای کمک مالی گرفتن از افراد وکمک رسانی به افراد نیازمند امتداد یابد.ودر جریان کسترش خود به کارهای بزرگ تری مثل ساخت مدرسه ،بیمارستان وغیرو امتداد یابد. پیشنهاد ایشان این بود که برای بهره برداری هرچه مطلوب تر از مدارس موجود،جامعه خیرین بطور ساالنه در هر استان، از مدیران ومعلمان دلسوزی که کارکرد های تربیتی ارزشمندی دارند تقدیر کنند. اینکار کمک بزرگی برای شروع طرح تحول آموزش وپرورش خواهد بود.مشروط بر اینکه انتخاب ها بر اساس معیار های علمی و با بلند نظری صورت گیرد. ایشان تاکید نمودند تقدیر ساالنه از خیرین با حضور دانش آموزان واولیاء ان ها عالوه برتاثیر سازنده ی که برخیرین وخانواده و فرزندان آن ها خواهد داشت، تخم کار خیر را درفکر واندیشه دانش آموزان استقرار می بخشد. ویک کار تربیتی عمق وماندگار خواهد بود. که خداوند به همه افرادی که در این امر زحمت می کشند پادش خواهد داد. ایشان در پایان مطالب خود به این نکته مهم دیگری اشاره نمود که هر کار خیری یک موج سازنده از رشد فضیلت های انسانی ایجاد می کند که ما فقط آثارمالی و فیزیکی آن را درک می کنیم.اگر امروز پزشگی دلسوزانه از مریض ناتوان در پرداخت هزینه پول نمی گیرد،احتمال دهید که او در مدرسه ی درس خوانده که یک خیر ساخته است وبطور ناخود آگاه این پزشک خود را مدیون خیر مدرسه سازمی داند وبا این کار می خواهد دین خود را اداء کند.آن تاجری که برای منافع بیشتر کاالی خود را در انبار نگاه داشته است.وقتی در جلسه تقدیر از خیر ی شرکت می کند از کار زشت خود شرمنده می شود وتصمیم می گیرد کاال هارا عرضه می کند. این آثار ما نمی فهمیم اما وجود دارد. چقدر زیباست که جامعه خیرین با کمک گرفتن از هنرمندان با تولید آثار هنری این آثار نامرئی و برکات کار خیرین را درمحافل ومجالس تقدیر از خیرین نمایش دهند ودر تلویزون پخش کنند. زیرا خیرین می دانند چه کار خوبی انجام داده اند اما عمق وبرکات پنهان آن را نمیدانند وفقط اظهار می کنند از روزی که اقدام به کار خیر کرده ام بسیاری از مشکالت زندگی ام حل شده وتازه معنای زندگی را فهمیده ام.



اشتراک گذاری