مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/07/01 06:23:37
کد خبر: 2506

افزایش 40 درصدی مشارکت خیرین مدرسه ساز نسبت به سال گذشته

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس از افزایش ۴۰ درصدی مشارکت خیرین مدرسه ساز نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: طرح «آجر به آجر» در ارتقای فرهنگ مدرسه سازی کمک قابل توجهی کرده است.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور شیوا قاسمی پور​  با اشاره به  ظرفیت جمعیت خیرین مدرسه‌ساز و تأکید بر ضرورت مدیریت و استفاده از این موقعیت در کشور، بیان کرد: بر اساس آمار، سهم دولت در تأمین اعتبارات مشارکتی در پروژه‌های خیرین ساز 2 هزار و 350 میلیارد تومان است که این رقم نسبت به سال 96  حدود 10 برابر رشد داشته است.

نماینده نماینده مردم سروآباد و مریوان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین خیرین نیز در سال 98  مبلغ یک هزار و 530 میلیارد تومان مشارکت داشته که این رقم در سال 99 رشد 40 درصدی داشته است که بخشی از این افزایش مشارکت به دلیل جا افتادن فرهنگ مدرسه سازی بوده است.

حتی می‌توان با 10 هزار تومان هم در ساخت مدرسه مشارکت داشت

با اشاره به  اینکه در راستای ارتقای مشارکت خیرین مدرسه ساز، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برنامه‌های ویژه‌ای دارد، ادامه داد: اصلی ترین برنامه این سازمان طرح «آجر به آجر» است که هرکس به اندازه وسع خود حتی مبلغ 10 هزار تومان هم در هرجایی از کشور که علاقه مند است در امر مدرسه سازی مشارکت داشته باشد؛ این طرح با هدف توسعه فرهنگ مدرسه سازی و در کشور بوده است.

وی یادآور شد: در طرح آجر به آجر سعی بر این است تا علاوه بر توسعه مشارکت‌های مردمی تعداد جامعه خیرین کشور به ویژه در عرصه مدرسه سازی را ارتقا پیدا کند و این طرح کمک می‌کند به جای اینکه تعداد اندک خیرینی که همواره برای ساخت مدرسه کمک‌های میلیاردی می‌کردند تعداد خیرین خُرد با فرهنگ‌سازی در زمینه مدرسه سازی افزایش یابد. 

خیرین از چه طریق می‌توانند به طرح «آجر به آجر» بپیوندند

قاسمی پور یادآور شد: روش‌ رایج کمک به طرح آجر به آجر هم از طریق سامانه مهر مدرسه به نشانی mehrmadrese.ir است که خیرین از هر نقطه دنیا بدون مرز می‌توانند از طریق اهدای املاک و مستغلات، کمک نقدی، کمک در تجهیز مدرسه به خانواده بزرگ خیرین بپیوندند؛ البته سعی بر این است تا اپلیکیشن این پویش و کد دستوری برای کمک به آن هم رونمایی شود.

عضو هئیت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: قطعا مجلس نیز در این مسیر در جهت تسهیل سنت مدرسه سازی یار و یاور خیرین خواهد بود و در صورت نیاز مصوبات تسهیل کننده‌ای را در این راستا خواهد داشت.

منبع: واحد مرکزی خبر

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری


اشتراک گذاری