مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/07/01 06:07:09
کد خبر: 2503

به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام شد:

بهره برداری از مدرسه 12 کلاسه خیری شهین امانی در کرج

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرزگفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس مدرسه ۱۲ کلاسه خیری شهین امانی درآموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج با حضور خانواده معظم شهدا مورد بهره برداری قرار گرفت و زنگ ایثاردرآن نواخته شد.


مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرزگفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس مدرسه ۱۲ کلاسه خیری شهین امانی درآموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج با حضور خانواده معظم شهدا مورد بهره برداری قرار گرفت و زنگ ایثاردرآن نواخته شد.

حسن مهرانی با اشاره به اینکه این خیر نیک اندیش هدف از ساخت مدرسه را کمک به سلامت و آگاهی بخشی به دانش آموزان ذکر کرد و افزود: این مدرسه در ۲ هزار و ۵ متر مربع به صورت خیری – مشارکتی احداث شد.

وی بیان داشت: زیربنای این مدرسه خیری ۱۴۶۶ مترمربع است که در دو طبقه در مناطق کم برخوردار آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج ساخته شد.

وی تصریح کرد: این مدرسه دارای یک سالن چند منظوره ۱۳۷ متر مربع و سه باب اتاق اداری نیز می باشد.

مهرانی هزینه ساخت هر متر مربع فضای آموزشی را ۴ میلیون تومان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه خیرین نیک اندیش با گام برداشتن درساخت کلاس های درس در واقع ایثار در عرصه تعلیم و تربیت را به تصویرمی کشند،خاطرنشان کرد: زنگ این مدرسه خیری نیز در چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس با عنوان زنگ ایثار نواخته شد تا دانش آموزان با فلسفه ایثار درتاریخ ایران اسلامی شناخت بیشتری پیدا کنند.

طرح هر مدرسه یک تبلت

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: طرح "هر مدرسه یک تبلت" برای کمک به دانش آموزان نیازمند در این استان درحال اجرا است.

فرشته فهمیده افزود: دانش آموزان و فرهنگیان استان البرز درهر مدرسه دست در دست می دهند تا در اجرای این  طرح برای کمک به دانش آموزان نیازمند در مدرسه خودشان مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه ۸ مهرماه شور عاطفه ها در راستای تامین تجهیزات هوشمند آموزشی برای دانش آموزان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح نیز در مدارس شروع شده تا با همدلی بسترمناسب برای تامین هزینه خرید یک تبلت در مدارس البرز فراهم آید.

وی تصریح کرد: درحال حاضر ۲ هزار و ۷۱۳ کد مدرسه در استان البرز فعال است که هر کدام به تناسب خود ظرفیت هایی دارند که می‌توانیم برای شورعاطفه‌ها از آن بهره ببریم.

فهمیده اضافه کرد: یکی از نیازهای محرومان درحوزه تحصیل، ارتقای سطح علمی و حضور شایسته‌ تر در جامعه است که اگر به این نیاز توجه شود یکی از مهمترین بسترهای محرومیت زدایی فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: جشن عاطفه‌ها که هر ساله همزمان با آغاز سال تحصیلی برگزار می‌شود، با توجه به محدودیت‌های کرونایی و مصادف شدن با ایام عزادای سالار شهیدان تحت عنوان شور عاطفه‌ها و با شعار "همدل می شویم برای مهربانی در مهر" برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز افزود: با توجه به شرایط حاکم و تغییر فرآیند آموزش به منظور تامین ملزومات آموزش غیرحضوری دانش آموزان نیازمند تلاش خواهیم کرد با دریافت کمک‌های نقدی هم استانی‌های نیکوکار، امکان خرید تجهیزات مربوط را برای دانش آموزان فراهم کنیم.

فهمیده تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری و مساعدت فرهنگیان و دانش آموزان، جذب کمک‌های نقدی و غیر نقدی در راستای رفع نیازهای آموزشی منطبق با فرآیند جدید آموزش از راه دور صورت گیرد.

مثلث همکاری

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرزگفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ درهمه مدارس نیاز به تقویت مثلث همکاری که متشکل از مدیران مدارس، نماینده دبیران و نماینده اولیا داریم.

سالار قاسمی با بیان اینکه امسال به دلیل تداوم شیوع ویروس کرونا شرایط متفاوت آموزشی را تجربه می کنیم، افزود: همکاری مدیران مدارس، نماینده دبیران و نماینده اولیا در سال تحصیلی جدید بسیار کلیدی است.

وی بیان داشت : باید این همکاری ها بیشتر شود تا اقناع افکار عمومی توسط همه افراد صورت بگیرد و منحصر در مدیران مناطق و مدیران مدارس نباشد.

قاسمی  خاطرنشان کرد: شیوه اطلاع رسانی مدیران مدارس باید به صورت شبکه ای صورت گرفته و با ایجاد تقسیم کار، هر فرد بخشی از اولیا و دانش آموزان را در چتر پوشش راهنمایی و اقناع خود قراردهد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد اعتماد به کار، نیازمند اعتقاد به کار هستیم، اضافه کرد: در وضعیت کنونی مهم ترین وظیفه ما، رفع نگرانی خانواده ها است.

قاسمی یادآورشد: خانواده ها و دانش آموزان بدانند برگزاری کلاس ها به صورت غیرحضوری راحت ترین اقدام برای ما بود اما ما دغدغه موفقیت و آموزش دانش آموزان را داریم .

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت کنونی اصل بر برگزاری کلاس های حضوری است که باید ما مسئولین تلاش کنیم موانع بر سر راه این شیوه برگزاری را از سر راه برداریم تا هیچ مشکلی در برگزاری کلاس ها و آموزش دانش آموزان وجود نداشته باشد.

وی اظهارداشت: اگر جایی اعتماد وجود نداشته باشد، بدانید هیچ موفقیتی حاصل نخواهد شد لذا برای ایجاد اعتماد به کار، نیازمند اعتقاد به کار هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: دروضعیت کنونی مهم ترین وظیفه ما رفع نگرانی خانواده ها است تا آن ها با اطمینان، فرزندان خود را به مدارس بفرستند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد که بیش از ۲۶ هزار نفرآن نیاز به حمایت مالی در امور تحصیلی دارند.

منبع: ایرنا

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری


اشتراک گذاری