مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/01/19 08:43:08
کد خبر: 250

دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز منطقه خاروانای استان آذربایجان شرقی برگزار شد

دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز درمنطقه خاروانای استان آذربایجان شرقی با تعهد ساخت مدرسه ی 6 کلاسه در این منطقه برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار منطقه خاروانا با حضورنماینده شهرستان ورزقان و خاروانا، معاونت پشتیبانی اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان ، فرماندار شهرستان ورزقان، رئیس آموزش و پرورش خاروانا وجمعی ازخیرین مدرسه ساز درسالن ورزشی شهید وطنخواه بخش خاروانا برگزار شد.

در ابتدای مراسم حبیبی رییس آموزش و پرورش منطقه ضمن تبریک سال نو به حاضرین  در جشنواره اظهار داشت: برگزاری این جشنواره فرصت بسیار خوبی برای یادآوری و بازگویی مشکلات سخت افزاری حوزه آموزش و پرورش منطقه به ویژه کمبود سرانه آموزشی استاندارد و ایمنی است.
وی به مشکلات و نواقصات مدارس منطقه اشاره و افزود:  در این بخش تعداد 19 مدرسه درکانکس اداره شده و تعداد 18 مدرسه نیاز مبرم به حصارکشی و آسفالت ریزی محوطه دارد و تعداد 4واحد آموزشی وپرورشی نیاز ضروری به تخریب و بازسازی دارد.
حبیبی همچنین خاطرنشان کرد: 13واحد آموزشی و پرورشی توسط خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار درسالهای قبل در این منطقه احداث گردیده است.

درادامه این آئین حبیبی تعداد پروژه های ساخته شده توسط مجمع خیرین منطقه درسال تحصیلی 96-95  را 5 پروژه و شامل 10 کلاس درس عنوان کرد و افزود :این مجمع هم اکنون یک پروژه را با زیربنای 1000مترمربع درسال جاری دردست اقدام دارد که درصورت تکمیل 6 کلاس درس به فضاهای آموزشی منطقه افزوده خواهد شد
علیزاده نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به کم برخوردار بودن منطقه گفت: خیران نیک اندیش مدرسه ساز و مدرسه یار با نگاه انسانی و عاطفی خود حضوری موثر در این همایش داشته اند تا زمینه رشد کمی و کیفی فضا، اجرای عدالت آموزشی و دسترسی آموزش توام با کیفیت بیش از پیش فراهم شود.
حسن وجدان پرست مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان  با مهم دانستن امر مدرسه سازی افزود: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت وآموزش از دیدگاه اسلام  ، دولت ومردم دست در دست هم داده اند تا با مشارکت یکدیگر در رشد کمی و کیفی شاخص های آموزشی و رفاهی  در کشور عزیزمان بالاخص در مناطق محروم  گام های مثبتی بردارند.

فرماندار شهرستان ورزقان نیز دراین همایش گفت : رفع محرومیت های آموزشی تنها با اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست بلکه نیازمند ورود خیران و مشارکت سایر افراد توانمند جامعه است.

وی افزود : فراهم کردن امکانات آموزشی و فضاهای آموزشی در سطح روستاها برای جلوگیری از مهاجرت به حاشیه شهرها امری ضروری است.

در این جشنواره از خیران مدرسه ساز تجلیل به عمل آمد وخیران مدرسه ساز نیز ساخت یک مدرسه 6 کلاسه  را متعهد شدند.

گفتنی است، خیرین مبلغ  یک میلیارد و 380 میلیون ریال کمک نقدی و غیر نقدی را از خرداد 95 تا پایان دومین جشنواره خیرین برای  مدارس منطقه متقبل شدند.

نرگس حسینی


اشتراک گذاری