مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/06/27 19:05:48
کد خبر: 2497

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور؛

بیست و ششمین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران برگزار شد

بیست و ششمین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، رئیس، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران، برگزار شد.


 
به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، بیست و ششمین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، رئیس، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران و خیرین نیک اندیش مدرسه ساز در سالن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد.
 
محمد صیدلو در ابتدای جلسه با ابراز خرسندی از دیدار اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان‌های استان تهران و قدردانی از همراهی همیشگی این بازوان قدرتمند نظام آموزش و پرورش گفت: حضور شما خیرین محترم در کنار ما همچون دست توانمندی است که میتوان به یاری آن در جهت رفع مشکلات بهره برد.
 
وی با اشاره به طرح آجر به آجر ، این طرح را از دیگر زمینه‌های فعالیت و مشارکت عموم مردم دانست و گفت: فرهنگ مشارکت و کمک برای ساخت مدرسه باید در عموم جامعه نهادینه شود.
 
صیدلو در ادامه با اشاره به اینکه دستی که برای مشارکت ساخت مدرسه هزینه می‌کند به راحتی به سمت بزه‌کاری نمیرود، افزود: قطعاً اگر ۱۵ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون همکار فرهنگی ما هرکدام احساس کنند که به اندازه یک آجر می توانند در این طرح ارزشمند مشارکت داشته باشند نباید از اثر فرهنگی و معنوی آن غافل بود کما اینکه اثر مادی این عمل هم بسیار ارزشمند است.
 
مهرالله رخشانی مهر با اشاره به اینکه معمولا برای محرومیت زدایی و تجهیز و ساخت مدارس باید فرهنگ‌سازی هم داشته باشیم گفت: در برخی از مناطق محروم ما با مشکل فرهنگی غالب در آن منطقه مواجه هستیم که نسبت به تحصیل و رشد استعدادهای دانش‌آموزان نگاه همراهی ندارند که باید در اینگونه مناطق با ساخت و تجهیز مدارس شبانه روزی و مدارسی که مجهز به خوابگاه هستند بتوانیم به دنبال کشف استعدادها و آموزش دانش‌آموزان باشیم.
 
وی مدرسه سازی را مصداق کامل صدقه جاریه دانست و گفت: وقتی هدفمان مقدس باشد و به دنبال آن تلاشمان را معطوف خدمت به فرزندان این سرزمین کنیم قطعا به نتایج ارزنده‌ای دست خواهیم یافت.
 
رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با اشاره به همراهی خوب خیرین مدرسه ساز شهرستان‌های استان تهران در در تامین فضاهای آموزشی گفت: در سال ۹۸ خیرین بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان در این راه هزینه کردند و برآورد ما این است که در سال جاری نیز ۶۰ درصد کلاس‌های ‌درس تخریب شده توسط خیرین ساخته شود.
 
رخشانی‌مهر در ادامه گفت: میزان اعتبارات نوسازی مدارس در استان تهران در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان بود و  پیش‌بینی ما برای سال جاری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است.
 
شایان ذکر است در این جلسه سید هادی موجانی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستانهای استان تهران، علی شهری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، مجید پیروزان مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران و دیگر اعضای هیئت مدیره حاضر در جلسه پیرامون مسائل مجامع خیرین مدرسه ساز سخنرانی را عنوان کردند.
خبرنگار: هادی بلالی

اشتراک گذاری