مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/01/19 07:36:56
کد خبر: 249

استان آذربایجان شرقی بالاترین میزان مشارکت خیرین در مدرسه سازی را داشته است

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی گفت: استان آذربایجان شرقی جزو استان هایی است که همیشه در وادی مدرسه سازی پیشقدم بوده و در دوسال اخیر بالاترین میزان مشارکت خیرین در مدرسه سازی را به خود اختصاص داده است .


قادر دروگری معاون پشتیبانی مدیریت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور اظهار داشت : سال گذشته تعهد خیرین استان آذربایجان شرقی بالغ بر756میلیارد ریال بوده که از نظر آبادانی، استحکام سازی مدارس و استاندارد سازی کلاس ها نقش به سزایی دارد.
 

وی درخصوص برگزاری جشنواره های استانی گفت: هر جشنواره استانی به تبع جشنواره های شهرستانی ایجاد می شود؛ یعنی قبل از اینکه برگزاری جشنواره نوزدهم ، شهرستان ها، نواحی و مناطق آموزش و پرورش باید جشنواره خیرین خود را برگزار کنند.
 

درودگری خاطر نشان کرد: جشنواره خیرین از 18 سال پیش شروع شده است ؛ هجدهمین جشنواره را به پایان رساندیم و نوزدهمین جشنواره را در اردیبهشت ماه سال  96 برگزار خواهیم کرد.
 

وی درمورد اهمیت نوسازی مدارس گفت: به تناسب نیازهای جامعه ، فرآیند آموزشی و تغییرات مسائل آموزشی بایستی ساختمان مدارس را نیز تغییر بدهیم ؛ به این ترتیب سالانه ساختمان مدارس را تجهیز بنا می کنیم ، مدارس مناطق محروم را که ممکن است قدمت بیشتری داشته باشند ونیاز به تخریب و بازسازی داشته باشند ، خیرین دراین وادی حضور پیدا می کنند.
 

درودگری با بیان اینکه شبستر، مراغه، بناب، مرند که بیشترین مدارس خیرساز را دارند، گفت: معمولا خیرانی هستند که سعی می کنند در محل تولد خودشان این کار را انجام دهند؛ بنابراین همه ساله جشنواره برگزار می شود. شهرستانی داریم که 17 بار جشنواره برگزار کرده و بیشتر مدارس شان استاندارد سازی شده است و شهرستان های شبستر، مراغه، بناب، مرند که بیشترین مدارس خیرساز را دارند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: در سال جاری 12 پروژه  12 کلاسه و شبانه روزی در دست احداث داریم که در شهرستان مرند توسط خیرین احداث می شود.

وی ادامه داد: هر مدرسه 12 کلاسه بالغ بر 2 میلیارد تومان هزینه دارد که خیرین تقبل می کنند . 


اشتراک گذاری