مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/06/23 21:48:44
کد خبر: 2488

عیادت مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز از خیر نیک اندیش کریم مردانی آذر

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به همراه مدیرکل مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور از خیر مدرسه ساز کریم مردانی آذر که در بستر بیماری است عیادت و از زحمات وی در امر مدرسه سازی قدر دانی کردند.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه سازکشور ، آقایان مهندس جعفری ، مهندس قورچی بیگی ، صبری و ارجمندی ، از خیر نیک اندیش کریم مردانی آذر عیادت و از زحمات وی قدردانی کردند.

در این دیدار که سرکار خانم علیزاده از خیرین مدرسه ساز و تعدادی از همکاران نیز حضور داشتند از تلاشهای این خیر بزرگ حاج کریم  و برادران مرحومش(غلامرصا و علی) در امر مدرسه سازی و کارهای خیر انان در سایر امور قدردانی شد

 

کمتر کسی است که نام برادران «مردانی آذر» را نشنیده و با خدمات ارزنده آنان به اقشار مختلف مردم در دورترین و محروم ترین نقاط کشور آشنایی نداشته باشد.كريم مرداني آذري، متولد 1313 شمسي در تبريز، پس از فوت پدرش "محمد" همراه مادرش زهرا و برادرانش علي و غلامرضا با روحيه و عزم قوي و خستگي ناپذير به امر مقدس مدرسه سازي و ساير امور خيريه از جمله بيمارستان سازي پرداخت.

امروز مي توان ادعا كرد كه نشان آذر اين خانواده سند افتخار آذربايجان و عزم استوارشان تبلور غيرت اين مردمان است.
برادران مرداني آذري مدارس پسرانه را به نام پدرشان محمد و مدارس دخترانه را به نام مادرشان زهرا نامگذاري مي كنند و معتقد بودند كه كليد خزانه الهي در دستان آنان است و تا روزي كه اين كليد را در اختيار دارند براي هزينه در امورخيريه فرهنگي آمادگي كامل دارند.
آنان مي گفتند  امكانات مالي شان در خارج از كشور غير قابل تصور است و تلاش مي كردند  اين ثروت خدادادي را به جريان مدرسه سازي در ايران متصل كنند تا نهضت مدرسه سازي برادران مرداني آذري هرگز متوقف نشود.
خانواده «مردانی‌آذر» به «امپراطوران مدرسه‌ساز» مشهورند؛ از این سه برادر خیر خستگی‌ناپذیر مدرسه و بیمارستان سازی، حاج غلامرضا سال ها پیش به دیار باقی رفته است و حاج علی، برادر کوچک، نیزچندی پیش  به او پیوست تا کریم در این عرصه مجاهدت تنها بماند.
برادران مرداني آذري حدود 30 مدرسه، 6 پانسيون و هفت خوابگاه با 500 كلاس را از سيستان و بلوچستان تا تبريز و تهران تقديم عرصه آموزش علم كرده اند و در زمان حاضر بيش از 10 هزار دانش آموز در اين مدارس به تحصيل اشتغال دارند.
این خانواده بزرگ به دلیل تعدد و کثرت اقدامات نیکوکارانه خود به ویژه در ساخت مدارس و مراکز فرهنگی به امپراطورهای مدرسه ساز معروفند؛ مدارسی که این خیران گشاده دست بزرگ دل ساخته اند،از نظر تجهیزات و امکانات سخت‌افزار و نرم‌افزاری جزو بهترین و مدرن‌ترین‌ها مدرسه هاست.
گفتنی است : كتاب "كريم كريم است" با موضوع زندگي نامه کریم مردانی آذر یکی از بزرگترین تلاش های این بزرگوار محسوب می شود و يكي از بلوارهاي تبريز به نام اين خير بزرگوار از سوي شهرداري تبريز نامگذاری شده است.
شایان دکر است : حمایت بیش از ۱۲ هزار نفرکودک بی سرپرست در آفریقا،حمایت از کودکان نابینا و ناشنوا  و بی سرپرست در کشور بخشی از خدمات این خیربزرگ ملی است.
امیدواریم  این خیر نیک اندیش هرچه زودتر سلامتی خویش را بدست آورد.
نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری