مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/06/23 05:11:31
کد خبر: 2487

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان خوزستان خبر داد:

وجود بیش از ۱۰۰۰ کلاس سنگی در استان خوزستان/تعهد ۱۰۰ کلاس درس توسط بنیاد علمی و آموزشی قلم چی

قربانی گفت: ۱۰۰۰ کلاس سنگی در استان خوزستان وجود دارد و خیر نیک اندیش کاظم قلم چی برای ساخت ۱۰۰ کلاس آن پیش قدم شده است.


علی‌ قربانی مدیر کل نوسازی ، توسعه  تجهیزات مدارس استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار جامعه  خیرین مدرسه ساز کشور   اظهار داشت :  مشارکت خیرین  در طی سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته به طوریکه از۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۴ به ۱۹۳ میلیارد تومان در شهریور سال ۹۹ رسیده است و در این میان  جزو ۳ استان نخست کشور در جذب مشارکت خیرین بوده  است.     
 
وی با اشاره به مشکلات  فضاهای آموزشی خوزستان تصریح کرد:  متاسفانه مدارس نیمه تمام بسیاری در سطح استان وجود دارد که با تامین اعتبار دولت و مشارکت خیرین می توان آنها را تکمیل کرد.
 
قربانی اظهار داشت:  حدود  ۱۰۰ پروژه و ۷۰۰ کلاس درس نیمه تمام در سطح استان وجود داشت  که خوشبختانه بیش از نیمی از انها با مشارکت خیرین به اتمام رسید.   وی بیان کرد:حدود  ۵۰ پروژه  و  ۳۰۰ کلاس درس باقی مانده است  که لیست و اطلاعاتشان را تحویل جامعه خیرین مدرسه ساز داده ایم .
وی  اذعان داشت :بیش از ۱۰۰۰ کلاس درس سنگی در سطح استان وجود دارد  که ۱۰۰ کلاس درس توسط خیر نیک اندیش کاظم قلم چی و ۱۲۰ کلاس به همت جامعه خیرین مدرسه ساز کشورتعهد شده است .
وی با اشاره به اینکه ،خوشبختانه  مشارکت  دولت در سال جاری رشد خوبی  داشته است افزود: امیدوارم بتوانیم در فاصله زمانی کوتاه این ۳۰۰  کلاس سنگی را   به کلاس های مستحکم  و مقاوم تبدیل  کنیم .
مدیر کل نوسازی استان خوزستان  گفت: ۳۰ درصد مدارس استان خوزستان خیرساز بوده و در سال  ۹۸ و ۹۹ حدود ۴۸ درصد پروژه ها، خیرساز هستند که اگر این آمار ادامه پیداکند  قطعا در صد پروژه های خیرین افزایش پیدا می کند.
 
خبرنگار ، ایده مفرح
منتشر کننده: نزاکت اللهیاری
 

اشتراک گذاری