مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/06/16 10:30:15
کد خبر: 2478

وزیر آموزش و پروش در مراسم آغاز سال تحصیلی؛

تلاش داریم آمار خیرین مدرسه‌ساز به ۸۰میلیون برسد

حاجی‌میرزایی گفت: از طریق طرح آجر به آجر سعی داریم آمار خیرین را در سطح کشور به ۸۰میلیون خیر افزایش دهیم.


 محسن حاجی ‌میرزایی در آیین آغاز سال تحصیلی و افتتاح مدرسه نوجوانان انقلاب منطقه ۴ آموزش و پرورش تهران با اشاره به اهمیت حضور و کار خیرین مدرسه‌ساز و ارزشمند شمردن کار آنها اظهار کرد: مدرسه یک ساختمان نیست بلکه جایگاه شکل گیری شخصیت و هویت انسان‌هاست، بنابراین مشارکت در ساختن آینده جامعه در این تلاش مبارک است.

وی ادامه داد: طرح مشارکت عمومی برای ساخت مدرسه تنها یک طرح برای تامین اعتبار مدرسه‌سازی نیست چراکه مدرسه هم فقط یک ساختمان نیست بلکه جایگاه شکل‌گیری شخصیت دانش آموزان و آینده جامعه است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر شاهد افزایش توجه دولت و بیش از شش برابر شدن اعتبارات بودیم،  تصریح کرد: افزایش ۳ هزار و ۳۰۰ میلیاردی سهم خیرین و آنها را امسال شاهد بودیم؛ البته به دنبال آن هستیم که همه مردم در مدرسه سازی شریک شوند و ۸۰ میلیون خیر داشته باشیم.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه تلاش داریم آمار خیرین را در سطح کشور به ۸۰میلیون خیر افزایش دهیم، گفت: در طرح آجر به آجر به دنبال مشارکت همه مردم در امر مدرسه‌سازی هستیم؛ وقتی اعضای جامعه در این طرح مشارکت کنند؛ نسبت به نگهداری از این فضاها هم توجه بیشتری خواهند داشت و برای آن ارزش بیشتری قائل خواهند شد.

وی ادامه داد: هرکسی وقتی بداند که با سرمایه اندک هم در مدرسه‌سازی می‌تواند مشارکت کند دوست دارد در این امر همراهی کند، طرح آجر به آجر به گسترش چتر مشارکت در تمام ایران کمک می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه وقتی در یک کار سهیم می‌شویم یک فعالیت تربیتی است، گفت: در تهران به طرح آجر به آجر بیشتر از سایر استان‌ها نیازمندیم و امیدواریم در سایر استان‌ها نیز شاهد چنین طرح‌هایی باشیم.

مدرسه خیرساز نوجوان انقلاب با زیربنای کلی ۱۵۰۰ مترمربع و تعداد ۱۲ کلاس به همت خیرین با مبالغ خرد بهره برداری و افتتاح شد.


اشتراک گذاری