مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/06/15 06:59:40
کد خبر: 2472

فرج الله یعقوبی خیر مدرسه ساز از ساخت مدارس در مناطق محروم می گوید

نخبه ها از میان دانش آموزان مناطق محروم بیرون می آیند

دانش آموزانی که درمناطق محروم تحصیل می کنند نخبه هستند ولی به دلیل نبود امکانات و مدرسه بسیاری از آنها از ادامه تحصیل باز می مانند . اگر امکانات برای آنها فراهم شود استعدادها و نخبه ها پرورش یافته و آینده کشور را می سازند.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور فرج الله یعقوبی یکی از خیرین مدرسه ساز است که در محرومیت تحصیل کرده و  تا کنون دو مدرسه در مناطق محروم استان فارس و خوزستان ساخته و در اختیار دانش آموزان قرار داده است. او با همه وجود طعم تلخ محرومیت را چشیده و معتقد است باید برای کمک به مناطق محروم و ساخت مدرسه تلاش کرد. پنج شنبه هفته گذشته مدرسه 11 کلاسه ای که در روستای خسروشیرین  آباده ساخته بود افتتاح شد و در اختیار دانش آموزان این روستا قرار گرفت . او درباره ساخت این مدرسه می گوید: اهل آباده هستم و در محرومیت درس خواندم. بعد از پایان دوره راهنمایی والدین ام مخالف ادامه تحصیل من بودند اما من دوست داشتم درس بخوانم. مجبور بودم به مدرسه دولتی شبانه روی بروم تا هزینه ای به خانواده تحمیل نکنم. سال 60 طرح شهید رجایی که تحصیل دانش آموزان محروم در مدارس شبانه روزی بود در استان فارس به اجرا در آمد و من هم در یکی از این مدارس درس می خواندم. کنار درس با موتور در روستا مسافرکشی می کردم و در شهر هم آبنبات می فروختم تا خرج خودم را در بیاورم. شرایط خیلی سختی بود اما می خواستم به قله های موفقیت برسم. وقتی فارغ التحصیل مهندسی عمران شدم تصمیم گرفتم در یکی از روستاهای محروم آباده مدرسه بسازم. دبیرستان 11 کلاسه را در روستای خسروشیرین در مساحت 3 هزار متر مربع و با زیربنای 1500 متر در دو طبقه ساختم . هزینه ساخت این مدرسه 6 میلیارد تومان شد و این مدرسه را به یاد دخترم دکتر آرینا یعقوبی که در جوانی بر اثر بیماری از دنیا رفت نامگذاری کردم.

مهندس یعقوبی درباره ساخت مدرسه در منطقه سلیزده خوزستان گفت: سال قبل وقتی سیل آمد همه زندگی مردم خوزستان را با خودش برد. در این میان مدارس نیز آسیب دیدند ودر برخی از روستاها مدارس تخریب شدند. دولت هم توان اینکه بتواند این مدارس را دوباره بسازد نداشت و جامعه خیرین مدرسه ساز آستین همت بالا زدند و کمک کردند تا بخشی از مشکلات رفع شود. دوست داشتم سهمی در کم شدن مشکلات آموزشی این مناطق داشته باشم و به همین دلیل یک مدرسه 4 کلاسه در روستای قلعه سحر ساختم و به دانش آموزان روستا تقدیم کردم. یک باب مدرسه 18 کلاسه هم در اندیمشک در دست احداث دارم که در مرحله طراحی و ساخت است .

همیشه با دیدن مدارس کپری در مناطق محروم آرزو داشتم که بتوانم برای این دانش آموزان که واقعا نخبه هستند کاری بکنم. متاسفانه بچه هایی که در شمال شهر و با بهترین امکانات تحصیل می کنند برای رسیدن به موفقیت تلاش نمی کنند چون همه چیز دارند اما کسی که در مناطق محروم زندگی می کند طعم محرومیت را چشیده و برای رسیدن به موفقیت با همه وجودتلاش می کند . در میان آنها دانش آموزان نخبه وجود دارند که به خاطر نبود امکانات از ادامه تحصیل باز می مانند. هر کسی که ثروت دارد دوست دارد آن را در زندگی خرج کند. گاهی ماشین می خرد و گاهی خانه و یا گاهی هم مسافرت خارجی می رود . من دوست داشتم  بخش زیادی از آن را صرف کارهای خیر و مدرسه سازی بکنم. این کار از درون مرا خوشحال می‌کند. وقتی برای افتتاح مدرسه قلعه سحر به این روستا رفتم با دیدن  دانش آموزان  که پشت نیمکت نشسته بودنداحساس کردم همه آنها فرزندان من هستند و با همه وجود خوشحال شدم.

یوسف حیدری


اشتراک گذاری