مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/05/07 05:41:42
کد خبر: 2424

وزیر آموزش و پرورش درعملیات ساخت مدرسه خیر ساز بانو کوکب اسکندری مطرح کرد:

پویش آجر به آجر؛ ۸۰ میلیون ایرانی ۸۰ میلیون خیر مدرسه ساز

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه محلی برای ساختن آینده جامعه و مکان مبارکی است که همه ایرانیان می‌توانند با طرح آجر به آجر در ساخت آن نقش داشته باشند و به این پویش مقدس بپیوندند.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛ آغاز عملیات احداث مدرسه خیرساز مادر شهیدان مظفر به نام بانو «کوکب اسکندری» صبح امروز با حضور محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.

حاجی‌میرزایی در این مراسم با اشاره به اینکه جمعیت دارای تحرک و جابجایی است، اظهار کرد: تهران همواره جز مناطق مهاجرپذیر است به همین دلیل از حیث محرومیت فضای آموزشی بعد از سیستان و بلوچستان قرار دارد و همین موجب می شود تراکم جمعیت در برخی مناطق و کلاس‌های درس افرایش پیدا کند.

وی ادامه داد: آنطور که اعلام کرده‌اند استان تهران به ۱۵ هزار کلاس درس نیازمند است و دولت باید همه اهتمام خود را به کار گیرد تا کار مدرسه سازی را انجام دهد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه  ۳ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان برای اعتبارات پروژه‌های خیرساز در نظر گرفته شده است، گفت: مدرسه صرفا یک ساختمان نیست بلکه محلی برای ساختن آینده جامعه است و هرچه ساختن مدرسه با انگیزه‌های الهی‌تری باشد مکان مبارک‌تری خواهد بود.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اجرای طرح آجر به آجر بیان کرد: هدف از طرح این است تا همه  ایرانیان به این حرکت مقدس بپیوندند ضمن  آنکه وقتی مردم وارد عرصه شوند توجه شان به مدرسه سازی و مدرسه یاری افزایش می یابد. 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در طرح آجر به آجر  مدارسی که نیمه کاره ماندند در اولویت تکمیل  قرار گیرند تا بتوانیم آن را در مهر ماه  تحویل دهیم همچنین  آرایش مدارس باید به گونه‌ای باشد تا بتوانیم هرچه زودتر تراکم  کلاسی را کاهش دهیم.

تراکم دانش‌آموزان در مدارس پاکدشت بالاست

در ادامه فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت با اشاره به اهمیت  آموزش و پرورش بیان کرد:  تراکم دانش آموزان در مدارس پاکدشت  بالاست و باید سرعت تعدیل این تراکم را ارتقا ببخشیم.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم باید با سرعت و دقت بیشتری مقاوم سازی و بازسازی مدارس تخریبی را پیش ببریم.

نماینده مردم پاکدشت با اشاره به اینکه حدود ۴۱ مدرسه در شهرستان پاکدشت نیاز داریم،  گفت: باید برای رفع کمبودهای فضای آموزشی تلاش‌های جدی‌تری داشته باشیم.

آجر به آجر؛ دغدغه آموزش و پرورش و مدرسه سازی را به جامعه منتقل می‌کند

همچنین محمد صیدلو مدیرکل شهرستان های استان  تهران گفت: هر کلنگی که برای  ساختن مدرسه به زمین می‌خورد از تعداد زندان‌ها در آینده  می‌کاهد.

صیدلو به پویش آجر به آجر هم اشاره و بیان کرد: در این پویش دغدغه آموزش و پرورش و مدرسه سازی به جامعه منتقل می‌شود تا همه مردم امکان مشارکت در این عرصه  را داشته باشند.

مدیرکل شهرستان‌های استان تهران گفت: از گذشته تاکنون هم  ۱۰ هزار نفر از همکاران مان از حقوق خودشان برای مدرسه سازی در نظر می‌گیرند و امیدواریم  بتوانیم با عزمی ملی بر کیفیت آمورش و پرورش بیفزاییم.

 

در ادامه تمهیدی فرماندار شهرستان پاکدشت با اشاره به اینکه شهرستان پاکدشت به واسطه همجواری به شهر تهران همواره با نرخ مهاجرت بالایی همراه بوده است،  گفت: این شهرستان در حوزه کشاورزی  و تولید گل و گیاه ظرفیت قابل  توجهی دارد همچنین مراکز صنعتی مهمی هم در این شهرستان داریم.

وی ادامه داد: آمار دانش آموزان ورودی در سال‌های اخیر حاکی از افرایش مهاجرت به این شهرستان است و اکنون بیش از ۷۶ هزار دانش‌آموز در مدارس پاکدشت داریم،  تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌ها حدود ۴۴-۴۵  نفر در هر کلاس است و با وجود این شرایط در برخی از مناطق حتی یک مدرسه هم نداریم.

فرماندار پاکدشت اظهار کرد: ۳۲۵مدرسه در شهرستان داریم که ۹۰ مدرسه آن غیردولتی است علاوه بر آن بیش از ۲ هزار کلاس درس داریم  که  ۴۵۰ کلاس را خیرین ساختند.

وی گفت: برای  تعدیل تراکم دانش‌آموزی و ارتقای کیفیت آموزشی تلاش داریم تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود زیرساخت‌های آموزش و پرورش را تامین کنیم و برای داشتن حد مطلوب باید ۱۵۰ کلاس درس به مجموعه  کلاس‌ها اضافه کنیم.

تمهیدی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ مدرسه در دولت یازدهم و دوازدهم به بهره برداری رسیده است،  اظهار کرد:  ۲۱ پروژه داریم که بخشی را خیرین و بخشی را نوسازی مدارس ساخته است.

گفتنی است؛ این پروژه آموزشی با زیربنای هزار و ۶۷۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع و در قالب ۱۲ باب کلاس درس و با اعتباری پنج  میلیارد تومان احداث می‌شود که یک میلیارد تومان این منابع اعتباری را خانم اسکندری مادر شهیدان مظفر تأمین می‌کند همچنین در این مراسم قرار بر این شد تا مدرسه ۱۲ کلاسه به دلیل نیاز جمعیت منطقه به مدرسه ۱۸ کلاسه ارتقا یابد.

 


اشتراک گذاری