مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/04/09 13:44:38
کد خبر: 2373

دکتر قفلی خبرداد:

تکمیل مدارس نیمه تمام اولویت جامعه خیرین مدرسه ساز کشور

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: این مجموعه حدود سه هزار میلیارد تومان بودجه برای مدرسه سازی در سال ۹۹ در نظر گرفته و اولویت برنامه‌های امسال آن اتمام پروژه‌های ناتمام مدارس دولتی است.


ناصر قفلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره بودجه جامعه خیرین مدرسه ساز اظهار داشت: سال گذشته مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای ساخت مدرسه از سوی این مجمع اختصاص یافت.
 
وی افزود: امسال شاید معادل سه هزار میلیارد تومان برای ساخت مدرسه از سوی جامعه خیرین مدرسه ساز پیش بینی شده بود اما با توجه به شیوع ویروس کرونا از تکمیل بسیاری از پروژه‌ها عقب ماندیم.
 
رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ادامه داد: علاوه بر این امسال بودجه دولتی هم به مبالغ اختصاص یافته جامعه خیرین مدرسه ساز افزوده شده است. سازمان برنامه و بودجه به مبالغ دولتی انجمن، رقم قابل توجهی اضافه کرده است.
 
قفلی خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته مبالغ دولتی زیر هزار میلیارد بود اما امسال به ۲ هزار و دویست و پنجاه تا سه هزار میلیارد تومان رسیده است. می توان گفت این رقم به قدری خوب است که سازمان نوسازی با این بودجه می تواند تمام مدارس نیمه کار بخش خصوصی را هم به اتمام برساند.
 
وی عنوان کرد: جامعه خیرین مدرسه ساز امسال قصد دارد پروژه‌های ناتمام مدارس دولتی را به اتمام برساند و این موضوع از اولویت های این انجمن خواهد بود. 
 
۴۵۰ مجمع خیرین در کشور وجود دارد
 
رییس جامعه خیرین مدرسه ساز در ادامه درباره کمک های خیرین در امر مدرسه سازی و «طرح آجر به آجر» اظهار داشت: در حال حاضر خیر شدن کاری ساده است، هر کس با خرید حتی یک آجر می تواند خیر مدرسه ساز شود.
 
قفلی با اشاره به اینکه مشارکت مردمی در امر ساخت مدرسه اهمیت بسیاری دارد، افزود: از خیرینی که با مبالغ هنگفت یک مدرسه را به طور کامل می ‌سازند، استقبال می‌شود اما راغب هستیم که افرادی هم که توانایی مالی بسیاری ندارند، حتی با ۱۰۰ هزار تومان در امر مدرسه سازی شرکت کنند.
 
وی ادامه داد: ۴۵۰ مجمع خیرین مدرسه ساز در کشور ثبت شده است که خیرین می توانند برای ارائه کمک‌های خود به این مکان‌ها مراجع کنند و مبالغ اهدایی خود را به این مجامع بدهند. این پول‌های خرد، کم کم جمع می شود تا در نهایت بتوان با آن یک مدرسه ساخت.
 
رییس جامعه خیرین مدرسه ساز خاطرنشان کرد: کمک افراد در هر لباسی به امر مدرسه سازی، برای ما ارزشمند است. هر کس با اهدای هر مبلغی می تواند صدها مدرسه را به واسطه خیران دیگر بسازد.
 
قفلی با اشاره به اقدامات نیکوی زهرا گیتی نژاد خیر مدرسه ساز عنوان کرد: به عنوان مثال خانم گیتی نژاد تنها در سال ۹۸ بیش از صد مدرسه ساخته و با اعتبار و محبوبیت خود نزد مردم نیز توانسته در ساخت مدرسه از یاری سایر خیرین نیز بهره مند شود.

اشتراک گذاری