مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/04/09 13:08:00
کد خبر: 2372

با حضور ریس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،

هشتمین جلسه کارگروه بررسی مشکلات فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان تشکیل شد

هشتمین جلسه کارگروه بررسی مشکلات فضاهای آموزشی، سیستان و بلوچستان با حضور دکتر قفلی ریس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، موهبتی استاندارسیستان و بلوچستان، دکتر واعظ مهدوی ریس کارگروه ،مهندس جعفری مدیرعامل جامعه خیرین ، مهندس بیدارپور سرپرست مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور ،مدیر کل اموزش و پرورش استان و جمعی از خیرین تشکیل شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،در این جلسه واعظ مهدوی مدیرعامل موسسه هاسب و ریس کارگروه  ، درخصوص میزان پیشرفت کار ۲۰۰ پروژه و اقدامات سازمان نوسازی مدارس کشور در افزایش اعتبارات و تکمیل پروژه های نیمه تمام و تعهدات معوق نوسازی در مشارکت پروژه های خیرین گزارشی را ارایه داد.
 مدیرکل نوسازی استان سیستان و بلوچستان ،اقای سرحدی نیا نیز در خصوص میزان کلاس های ساخته شده و در دست احداث و وضعیت تعهدات نوسازی در پروژه های خیرین   صحبت کرد.  
  دکتر عرب مدیرکل سازمان برنامه و بودجه استان نیز افزود:تا این لحظه ۱۳۲ میلیارد تومان از اعتبارات استانی در سال ۹۹ برای مدرسه سازی اختصاص داده شده است. این مبلغ در سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان بوده  این در حالی است که سرجمع اعتبارات استان بیشتر نشده  و این افزایش نشانه تمرکز شورای برنامه ریزی استان بر اموزش و پرورش بوده است.
  بیدارپور معاون مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در ادامه تصریح کرد : طرح ایجاد فضاهای آموزشی استان به ردیف های اصلی بودجه پیوسته و امسال ۱۲۷ میلیارد تومان شده و ۲۰ درصد ان دیروز نقد شده است.
وی ادامه داد: در سال جاری  در ردیف های پیوست ۱ ، ۱۹۹۰ میلیارد تومان اعتبار  و در ردیف های متفرقه نیز ۱۰۰۰ میلیارد تومان داریم.
  مهندس رسولی مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: لازم است بین خیرین هماهنگی صورت پذیرد تا تعهدات خیرین همپوشانی پیدا نکند.
 رخشانی مدیرکل اموزش،و پرورش استان نیز اظهارداشت  : سالی ۳۲۰۰۰ دانش اموز به آمار دانش اموزی استان اضافه می شود و حدود ۱۰۰۰ کلاسی که در هر سال ساخته می شود فقط جبران افزایش ثبت نام ها را می کند.
وی گفت: احتمالا سال آینده به دلیل  افزایش ویروس کرونا  کلاسها به صورت مجازی برگزار می شود که متاسفانه ۱۷۰ هزار دانش اموز ما فاقد تبلت و امکانات فضای مجازی هستند  .
خانم گیتی نژاد مدیر موسسه مهر گیتی و عضو این کارگروه نیز افزود: برای جبران کمبود تبلت ،کمپینی برای  ایجاد کرده ایم و اپلیکیشنی برای دروس دبیرستانی تهیه کرده ایم.
 موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: رشد جمعیت دانش اموزی در استان بسیار زیاد است. زمانی که ما در چابهار بودیم ، سرانه 0.48 متر مربع بوده است و امروز با همه تلاش هایی که صورت گرفته ، به ۱.۶ متر مربع رسیده که هنوز به سطح استاندار کشوری نرسیده است و نیازمند توجه ویژه به آموزش و پرورش استان است.
گفتنی است:در ادامه این جلسه گزارشی از اقدامات انجام گرفته  نظیر تعهد ۲۶۹ مدرسه خیرساز تا اعتبارات تخصیص یافته به استان مطرح و مقرر شد هماهنگی بیشتر در زمینه جذب خیرین و ارایه امار و اطلاعات در استان ایجاد شود.

اشتراک گذاری