مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/03/27 08:15:02
کد خبر: 2355

ششمین جلسه کارگروه مدارس استثنایی خیرین مدرسه ساز کشوربرگزار شد

ششمین جلسه کارگروه مدارس استثنایی خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور در محل جامعه خیرین مدرسه ساز برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، ششمین جلسه کارگروه مدارس استثنایی خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز با حضور دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و دکتر حسینی رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور ، جعفری مدیرعامل جامعه ، واعضای هیات مدیره( اقایان دکتر محمدرضااسپروین، حمیدرضا شاه حسینی  ، حاج اکبر ابراهیمی ، مهندس قلم چی) نمایندگان بانک صادرات ملی و تجارت و سایر خیرینی که در ساخت مدارس استثنایی مشارکت داشتند در محل جامعه خیرین مدرسه ساز برگزار شد.

در این جلسه دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به اینکه 14 استان در سطح کشور فاقد مدرسه برای کودکان اتیسم است تصریح کرد: در حال حاضر دانش آموزان استثنایی نیازمند ساخت 200 مدرسه هستند که امیدواریم خیرین بتوانند در این خصوص قدم های ارزشمندی بردارند.

حاج اکبر ابراهیمی  دیگر خیر مدرسه ساز کشور که آغاز طرح 210 مدرسه مورد نیاز استثنایی با خشت گذاری مجتمع بزرگ این خیر در فشافویه آغاز شد در این جلسه ازساخت یک مجتمع استانی بزرگ در هر نقطه ای که سازمان استثنایی کشور صلاح و نیاز بداند خبر داد و ساخت این مجموعه را متعهد شد. 
صراف زاده خیر مدرسه ساز  از استان خراسان رضوی نیز  ساخت 3 مدرسه استثنایی در بجنورد، کردستان و مشهد را تعهد نمود و از اینکه بتواند در خدمت دانش آموزان استثنایی باشد اظهار خشنودی نمود و کمک بیشتر دستگاههای دولتی در این راستا خواستار شد.
دکتر قلم چی در این نشست در خصوص نهضت توان افزایی پیشنهاد احصاء همه اقلام مورد نیاز مدارس استثنایی به تفکیک استان، شهرستان و مدرسه را داد و اظهار داشت:  بهتر است  این اقلام با کمک دولت، بخش عمومی و خیرین بویژه خیرین مناطق به شکل مدرسه ای تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد. 
دکتر روحی  یکی دیگر از خیرین مدرسه ساز از راه اندازی یک مجموعه بزرگ توانبخشی برای دانش آموزان با نیاز های ویژه خبر داد و ساخت یک مدرسه استثنایی را تعهد نمود. 
شاه حسینی خیر مدرسه ساز از دیگر اعضا موثر جلسه ضمن قدردانی از خیرین، ساخت یک مجموعه آموزشی برای دانش آموزان استثنایی را متعهد گردید.
دکتر اسپروین رئیس هیات مدیره خیرین مدرسه ساز استان البرز بر ساخت مدارس استثنایی مناسب با نیاز و تراکم دانش اموزان، توجه  به نگهداری مدارس و تجهیزات آن، توجه به سرویس ایاب وذهاب دانش آموزان استثنایی و راه اندازی کمپین های گوناگون برای جذب کمک های جامعه در راستای ارتقاء تعلیم و تربیت این دانش آموزان تاکید نمود و ساخت یک مدرسه استثنایی را متعهد نمود خانم خاکباز نژاد خیر مدرسه ساز استان تهران هم نیز به صورت تلفنی در جلسه حضور داشتند و ساخت یک مدرسه استثنایی را متعهد نمودند.
حاج آقای رخصت خیر مدرسه ساز از استان  خراسان رضوی  نیز بر ساخت مدارس استثنایی و نیز برنامه ریزی در جهت پیشگیری از بروز معلولیتها تاکید نموده و اتمام مدارس در دست ساخت را متعهد شدند.
منصوری نماینده بانک تجارت کشور بر اهتمام این بانک در ساخت مدارس، اعطای وام و مدرسه سازی برای دانش آموزان استثنایی تاکید کرد و ساخت یک مدرسه استثنایی در این جلسه را متعهد گردید.
دکتر محمدی دیگر عضو شرکت کننده در جلسه و نماینده بانک صادرات از حمایت این بانک از مدرسه سازی خبر داد و ساخت یک مدرسه استثنایی را در این جلسه متعهد شد.
دکترخادمیان رئیس صندوق پس انداز بانک ملی ایران نیز در این جلسه ضمن تعهد ساخت یک مدرسه استثنایی اظهار داشت: بانک ملی حامی همیشگی مدرسه سازی است و بیشترین کمک مدرسه سازی از سوی این بانک صورت گرفته است و این جریان همچنان ادامه خواهد داشت.
در این جلسه همچنین خانم علیزاده خیر مدرسه ساز  از تبریز  نیز ساخت یک مدرسه استثنایی را تعهد نمود.
 در ششمین نشست کارگروه خیرین مدرسه ساز مدارس استثنایی کشور، خیرین ساخت 11 مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی را بر عهده گرفتند

 



اشتراک گذاری