مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/03/18 21:41:37
کد خبر: 2333

در یکمین سالگرد درگذشت بزرگمرد مدرسه سازی کشورصورت گرفت:

نامگذاری خیابانی در شهرستان بروجرد به نام دکتر حافظی

در یکمین سالگرد درگذشت دکترمحمدرضا حافظی ، بنیانگذار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، ضمن برگزاری مراسم بزرگداشتی برای آن فقید ،یک خیابان در شهرستان بروجرد به نام وی نامگذاری شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، با حضور  بیدارپور معاونت مشارکتهای مردمی نوسازی مدارس کشور ، جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز ، رضوی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان و دیگر اعضای این مجمع ، غفوری نژاد مدیر کل نوسازی مدارس لرستان ، نخعی مدیر آموزش و پرورش استان ، خرم آبادی معاونت مشارکتهای مردمی نوسازی مدارس لرستان و تنی چند از مسئولین استانی و کشوری مراسم بزگداشت یاد و خاطره دکتر محمدرضا حافظی بزرگ مرد عرصه مدرسه سازی برگزار شد .
مهندس غفوری نژاد مدیر کل نوسازی مدارس لرستان در این مراسم، ضمن ارج نهادن به مقام والای دکتر حافظی و برشمردن خدمات بی شمار آن فقید سعید اظهار داشت: بیش از دو دهه مرحوم حافظی که مایه افتخار ما لرستانیها است در امر مقدس مدرسه سازی گام های بلندی در ساخت فضاهای آموزشی برداشته و ثمره آن ایجاد بیش از بیست درصد مدارس کشور توسط خیرین مدرسه ساز بوده است .
وی افزود : دغدغه اصلی کارکنان نوسازی مدارس لرستان و خیرین مدرسه ساز ، ساخت مدارس ایمن ، مستحکم و زیبا و به مثابه آن ایجاد عدالت آموزشی در اقصی نقاط استان می باشد و الحق که خیرین مدرسه ساز با ایثار مال خود در این راه پیش قدم بوده و هستند .
غفوری نژاد تصریح کرد : تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) به سال جهش تولید نام گذاری شده است با اعتبارات دولتی کفاف نداده و ما برای میل به این هدف چاره ای جز یاری گرفتن از خیرین مدرسه ساز را نداریم. 
وی افزود : در شهرستان بروجرد ۱۹ پروژه در قالب ۱۶۰ کلاس  توسط نوسازی مدارس  با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان در دست اجرا داریم که این تعداد بیش از ۲۲ درصد کل پروژه های نوسازی مدارس لرستان را شامل می شود .
غفوری نژاد در ادامه گفت : در بحث استاندارد سازی سیستم های گرمایشی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ بعد از حادثه دلخراش شین آباد ، ۷۴ فضای آموزشی در قالب ۶۱۲ کلاس درس با اعتبار ۵ میلیارد تومان در بروجرد ، استاندارد شدند .
مهندس رضوی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان  ضمن عرض تسلیت به جامعه فرهنگیان کشور به سبب از دست دادن دکتر حافظی افزود: متاسفانه بدلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم مراسمی در خور و شان آن مرد گرانمایه برگزار نماییم .
وی در ادامه متذکر شد : ورود خیرین مدرسه ساز به این عرصه خطیر و ارزشمند ، محرک دنیوی برای ایشان ندارد و به جد می توان گفت که این اقدام عام المنفعه خیرین مدرسه ساز در جهت اعتلای سطح آموزشی کشور و با هدف جلب رضایت پروردگار صورت می گیرد اما ما بعنوان خدمتگزاران فرهنگی موظف به تکریم از این عزیزان هستیم و باید تلاش خود را معطوف به حفظ حرمت این عزیزان نمائیم 
رضوی تصریح کرد : بنده ضمن تشکر از مسئولین استانی به سبب نام گذاری یک خیابان به نام دکتر حافظی پیشنهاد می دهم برای نمایاندن جایگاه والای این مرد بزرگ ، تندیس وی را نیز در میدان شهر قرار داده و مانند دیگر بزرگمردان ایران اسلامی از وی یاد شود.
در ادامه دکتر بیدارپور معاونت مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت : دکتر حافظی یکی از پایه های بزرگ مدرسه سازی کشور بوده و هست ، ایشان از مردان نیکی است که موسس تنها تشکل مردم نهاد رسمی کشور بوده است.
 
وی در خصوص برنامه ریزی سازمان نوسازی کشور برای دکتر حافظی تصریح کرد : مراسم گرامیداشت دکتر حافظی روز سه شنبه همین هفته با حضور وزیر آموزش و پرورش و دکتر رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار خواهد شد ، البته متاسفانه بدلیل شرایط خاص حاکم برجامعه این مراسم بصورت محدود برگزار خواهد شد.
دکتر بیدارپور همچنین از نام گذاری یکی از ساختمانهای سازمان نوسازی کشور به نام دکتر حافظی خبر داد و افزود: شروع بسته ی طرح تحولی آجر به آجر هم با هدف ساخت و تجهیز مدارس با مشارکت آحاد مردم در این مراسم صورت خواهد گرفت.
بیدارپور با مقایسه رشد اعتبارات در سال گذشته تا کنون، بیان کرد : در سال ۹۸ یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط خیرین مدرسه ساز کشور تعهدشد که از این میزان سهم استان لرستان نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است .

اشتراک گذاری