مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/03/18 07:03:53
کد خبر: 2330

در جلسه هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان تاکید شد؛

اجرای طرح «آجر به آجر» در استان اصفهان

طرح «آجر به آجر» به منظور توسعه مشارکت های مردمی در ساخت فضاهای آموزشی، باحضور اعضای هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان و مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش وپرورش استان بررسی شد.


مهدی میربد مدیرکل نوسازی مدارس در جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان که باحضور مدیرکل اموزش و پرورش استان برگزار شد، با اشاره به طرح تحولی "آجر به آجر" گفت: گسترش مشارکت خرد مردمی درامر مدرسه سازی درواقع مهم ترین استراتژی این طرح است که در قدم اول درنظر دارد فرهنگ مدرسه سازی را در میان اقشار مختلف جامعه توسعه دهد و توجه به ظرفیت های استان و استفاده از ابزار رسانه و فضای مجازی می تواند از محورهای تدوین اقدامات و راهکارهای این طرح باشد.
وی گفت: جلب مشارکت شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی و ایجاد شبکه داوطلبان مدرسه ساز از دیگر اهداف این طرح است که باید با جدیت دنبال شود.
میربد در تشریح بخش های دیگر این طرح گفت: نگاه اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان به حوزه خیرین، نگاهی راهبردی است و باید تمام تلاش خود را برای حفظ و توسعه این ظرفیت مردمی ارزشمند به عمل آوریم که برگزاری جشنواره های خیرین مدرسه ساز و گردهمایی ها می تواند یکی از راه های حفظ این سرمایه عظیم مردمی باشد.
وی همچنین با اشاره به نقش اثربخش بانوان خیر مدرسه ساز گفت: حضور بانوان یک ظرفیت بسیار مهم است چرا که بانوان در نهادهای اجتماعی و به ویژه در کانون مقدس خانواده نقش آفرین هستند.
 مدیرکل نوسازی مدارس استان با تاکید براینکه استان اصفهان یکی از استانهای دارای ظرفیت های بالای فرهنگی و اقتصادی است و به همین دلیل می تواند در حوزه خیرین یک استان سرآمد و الگو باشد اظهار کرد: استفاده از ظرفیت های فرهنگی و رسانه ای استان در عملیاتی شدن اهداف مرتبط با طرح تحولی آجربه آجرنقش محوری دارد .


اشتراک گذاری