مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/03/07 05:25:17
کد خبر: 2308

خیرین مدرسه ساز شیروان اقدامات خوبی در ساخت مدارس داشته اند

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز شیروان گفت: تاکنون خیرین مدرسه ساز این شهرستان کمک های خوبی را در بحث ساخت مدارس سطح روستاها داشته اند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور «محمد اسماعیل مقیمی» اظهار داشت: کمک های خیرین مدرسه ساز شیروان قابل تقدیر است چرا که با اهدای زمین و مبالغ نقدی و غیر نقدی تاکنون مدارس بسیاری در سطح روستا و شهر شیروان احداث شده است.

 رییس مجمع خیرین مدرسه ساز شیروان بیان داشت: خیرین مدرسه ساز این شهرستان در سال گذشته ۱۲ میلیارد ریال کمک نقدی کردند که علاوه بر این برخی کمک‌ها هم به صورت غیرنقدی بوده است.

مقیمی خاطر نشان کرد: کمک های نقدی برای ساخت مدارس در سطح روستا بوده که علاوه بر آن تعدادی از فرهنگیان شهرستان ماهانه یک میلیون ریال از حقوق خود را به این امر اختصاص دادند.

وی تصریح کرد: همچنین تعدادی از خیرین برای خرید میز و صندلی مدارس کمک کردند و با توجه به شیوع کرونا ۵۰ بسته موادغذایی به ارزش هر بسته ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای خانواده های کم بضاعت در اسفندماه پارسال تهیه و توزیع کردند.

مقیمی از جمله کمک های غیرنقدی را وقف یک زمین هزار و ۸۰۰ متر مربعی در روستای بیگان واقع در بخش مرکزی این شهرستان برای ساخت مدرسه دانست.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز شیروان اظهار داشت: امسال یک خیر فرهنگی شیروانی سردرختی یک قطعه باغ  به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع به ارزش یک میلیارد ریال به آموزش و پرورش شیروان اهدا کرد.  

مقیمی افزود: سال گذشته تعهد افراد خیرین مدرسه ‌ساز این شهرستان برای ساخت چهار طرح آموزشی با ۱۱کلاس درس، ۲۰ میلیارد ریال بود.

وی بیان داشت: این شهرستان ۵۶ نفر نیکوکار دارد که از ابتدای تاسیس مجمع خیرین تاکنون ۶۲ باب مدرسه در قالب، ۱۲۳ کلاس درس در سطح شهر و روستا احداث کرده اند.

مقیمی عنوان کرد: سرانه فضای آموزشی در شهرستان شیروان، نه تنها از میانگین کشوری بلکه از متوسط استانی آن نیز پایین‌تر است که به ازای هر دانش آموز، ۴.۸۳ متر مربع است.

منبع : شبستان 

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 

 


اشتراک گذاری