مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/03/07 05:06:45
کد خبر: 2305

خیرین ۱۸ مدرسه در استان اردبیل می سازند

مدیرکل نوسازی ،تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل از در حال ساخت بودن ۱۸ پروژه جدید مدرسه سازی در مناطق مختلف این استان با مشارکت خیرین مدرسه ساز خبرداد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،  دولت لطفی  از تحویل ۱۷ پروژه با ۶۳ کلاس درس در سال گذشته از محل مشارکت‌های مردمی و خیرین در این استان خبر داد و افزود: ۱۸ پروژه با ۸۳ کلاس در سال جاری از محل کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز با رشد ۳۰ درصدی در حال احداث است.

وی با بیان اینکه آخرین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان که برگزار شده نسبت به سال‌های گذشته رشد ۲۰ درصدی در اعتبارات داشته، گفت: هر سال اعتبارات ملی این اداره کل نسبت به سال‌های قبل افزایش چشمگیر داشته است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل اظهارداشت: ۳۰ درصد از مدارس دولتی استان با مشارکت خیرین احداث شده و افزایش مشارکت خیرین موجب حل بخشی از مشکل کمبود فضاهای آموزشی شده است.

او از اهداف اداره کل نوسازی مدارس استان را برچیدن مدارس و پروژه‌های نیمه‌کاره در سال جاری دانست.

وی همچنین با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نوسازی مدارس شروع شده از سال‌های گذشته در خلخال در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد، گفت: ۱۰ پروژه و طرح عمرانی نوسازی مدارس این شهرستان تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی اظهارداشت: احداث پنج پروژه مدرسه‌سازی در مناطق شهری و پنج پروژه فضای آموزشی در مناطق روستایی این شهرستان از سال‌های گذشته آغاز شده و برای تکمیل این پروژه‌ها ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

او همچنین از شروع ساخت ۲ مدرسه در روستاهای نمهیل از توابع بخش خورش‌رستم و گلوجه از توابع بخش مرکزی این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به فرسودگی ساختمان مدارس این روستاها اجرای این پروژه‌ها در اولویت برنامه‌های اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل قرار گرفته است.

لطفی با بیان اینکه در سال گذشته هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتباری مختلف برای نوسازی سیستم گرمایشی مدارس خلخال هزینه شد، افزود: حذف بخاری‌های غیراستاندارد نفتی و جایگزینی بخاری‌های هرماتیک و گازی استاندارد طرحی موفق در استان اردبیل است.

وی با بیان اینکه مدرسه شهرک مسکن مهر خلخال آماده بهره‌برداری است، اظهارکرد: در صورت آماده شدن زیرساخت‌های لازم از جمله برق و گاز و احداث راه مناسب این مدرسه مهرماه امسال در اختیار دانش‌آموزان مسکن مهر قرار خواهد گرفت.

در استان اردبیل خیرین زیادی در عرصه‌های ارزنده فرهنگی از جمله مدرسه‌سازی فعالیت کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به مرحوم حسنعلی علیپور و مالک جعفرزاده مقدم اشاره کرد.
مرحوم حسنعلی علیپور از خیران برجسته مدرسه ساز کشور در زمان حیات خود به یاد شهیدان عرصه خونین نینوا ، ۷۲ مدرسه را با هزینه شخصی خود تاسیس و در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل قرار داد.

این خیر همه زندگی و حتی خانه مسکونی خود را علاوه بر مدرسه‌سازی در ساخت مکان‌های عام‌المنفعه از قبیل حمام ، درمانگاه و مسجد هزینه کرد.

مالک جعفرزاده مقدم دیگر خیر اردبیلی نیز در حال حاضر ساخت ۸۴ مدرسه به نام اسرای کربلا در مناطق مختلف استان اردبیل را برعهده‌گرفته است.
وی بیش از ۳۰۰ کودک بی‌سرپرست از ۱۷ استان کشور را تحت پوشش مالی خود قرار داده و در نقاط مختلف کشور به ساخت مدرسه ، مسکن و ارائه تسهیلات به جوانان و دانشجویان مشغول است.

منبع : ایرنا

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری