مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/02/21 07:42:18
کد خبر: 2289

زندگینامه حاج اکبر ابراهیمی ؛

خداوند به دستان دهنده من برکت دهد

حاج اکبر ابراهیمی یکی از خیرین نیک اندیشی است که تا به امروز مدارس بسیار زیادی را در سطح کشور بنا کرده است این خیر مدرسه ساز علاوه بر ساخت مدرسه به دستگیری از نیازمندان و ایتام نیز می پردازد و همیشه می گوید : خداوند به دستان دهنده من برکت دهد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، خیر نیک اندیش حاج اکبر ابراهیمی در سال1323 در شهر تهران در خانواده‎ای مذهبی به دنیا آمد. وی در دوران نوجوانی به دلیل شرایط اقتصادی خانواده و جامعه و به منظور کمک به پدر خود مجبور شد وارد بازار کار شود. وی در سن 17سالگی به کار صنعتی مشغول گردید، از همان دوران (بر اساس سنت نذر) بخشی از درآمد خود را وقف امور خیریه نمود و این عمل، رونق یافتن کسب وکار وی را در پی داشت.

ابراهیمی با کمک خانواده خود فعالیتهای فراوانی در امور خیر انجام داده است. وی در یک مراسم با فعالیتهای مدرسه سازی در آموزش وپرورش و ابعاد مختلف ثواب این اقدام خیرخواهانه و نقطه نظرات تاییدی مراجع تقلید در خصوص مدرسه سازی آشنا گردید. از این رو به مشارکت در امر مدرسه سازی علاقمند شد. وی پس از آن به میزان ثلث اموال و دارایی خود را تفکیک نموده و حساب بانکی مجزایی برای آن در نظر گرفت تا تمام مبلغ و عواید و سود حاصل از آن را صرف مدرسه‎سازی در سراسر کشور نماید.

این خیر نیک اندیش و بزرگ که در تمام زمینه های خیر سرآمد است، نخستین مدرسه خیری اش را در روستایی در اطراف دماوند احداث کرد. حاج اکبر ابراهیمی روزی از خدا خواست که توفیق ساخت 110 مدرسه سار نصیبش کند. به قول خودش چیزی در زندگی اش ندیده جز عنایت الهی. دعای همیشگی او هیچگاه تکراری نمیشود: "خدایا به دست دهنده ام برکت بده."

سخنی از خیر مدرسه ساز:

«تا کسی وارد فعالیت‌های خیری نشود نمی‌تواند لذت آن را درک کند. مدرسه‌سازی عشق من است و این عشق از هر زبان نامکرر است. مدرسه‌سازی پنجره‌ کوچکی است که انسان را وارد دنیای بزرگی می‌کند. دنیای مدرسه‌سازی دنیای شیرینی است، دنیایی که انسان با لبخند کودکان جان می‌گیرد و احساس می کند که خدا همیشه در کنار اوست.»

اقدامات خیر(عام المنفعه) انجام گرفته:

  • احداث 195 پروژه شامال 154باب مدرسه ، 9 باب سرویس بهداشتی وتعمیر 32 مدرسه در 24 استان‎ کشور
  • احداث مدارس در زندان اوین و زندان رجایی شهرکرج
  • احداث یک باب مدرسه در کربلا کشور عراق
  • تاسیس بنیاد فرهنگی تربیتی ابراهیمی در دماوند به منظور نگهداری و آموزش دائمی کودکان محروم از نعمت پدر و مادر
  • بخشی از اقدامات این خیر نیک اندیش در مقابله با بحران ویروس کرونا؛
  • تهیه و توزیع کیت های آزمایشگاهی ، دستگاه اکسیژن ، مواد ضد عفونی کننده بین بیمارستان ها  ، توزیع کمک های معیشتی و لوازم خانگی بین نیازمندان ، توزیع نان رایگان در ماه مبارک رمضان و .....تنها بخشی از اقدامات ارزشمند این خیر نیک اندیش است.
  • نزاکت اللهیاری 

اشتراک گذاری