مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/12/25 08:55:33
کد خبر: 2230

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی خبر داد :

تعهد ۱۶۴ میلیاردی خیرین‌مدرسه ساز در خراسان جنوبی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: از سال ۸۴ همزمان با مستقل شدن استان تاکنون ۱۶۴ میلیارد تومان تعهد خیرین را داشتیم که قریب به ۷۰ درصد از آن محقق شده


 محمد رضا بیکی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت مشارکت خیرین مدرسه ساز در اجرای پروژه‌ها بیان کرد: تاکنون ۲۱ جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان در راستای اشاعه فرهنگ خیر و خیرخواهی و تکریم خیرین برگزار شده است.
 
وی ارائه نیازهای آموزش و پرورش را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز دانست و افزود: بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان مهرماه سال آینده برگزار خواهد شد.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی اظهار کرد: از سال ۸۴ همزمان با مستقل شدن استان تاکنون ۱۶۴ میلیارد تومان تعهد خیرین را داشتیم که قریب به ۷۰ درصد از آن محقق شده است.
 
وی با بیان اینکه تاکنون هزار و ۸۱۴ کلاس درس با مشارکت خیرین در استان احداث شده است، اظهار کرد: برخی از خیرین قطعه زمین‌هایی را در راستای احداث مدرسه اهدا کرده اند.
 
بیکی اظهار کرد: اگرچه تاکنون اقدامات زیادی در راستای مدرسه سازی انجام شده اما با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله در خراسان جنوبی و جابه جایی جمعیت استان نیازمند مشارکت هر چه بیشتر مردم و خیرین هستیم.
 
وی برخورداری از عدالت آموزشی را حق دانش آموزان دانست و اظهار کرد: با توجه به افزایش حاشیه نشینی در استان، اگر کمک‌های خیرین نبود، سال‌های اخیر نمی‌توانستیم نیاز آموزشی دانش آموزان را محقق کنیم.
 
بیکی ادامه داد: در بهمن سال گذشته ۴۰ درصد از کلاس‌های افتتاحی مشارکتی بود این در حالی است که در بهمن سال جاری ۶۲ درصد کلاس‌ها با مشارکت خیرین به بهره برداری رسید.

اشتراک گذاری