مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/12/20 07:41:13
کد خبر: 2228

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور از دغدغه هایش می گوید؛

لذت ورود به مدرسه سازی را با هیچ معیاری نمی توان سنجید

بدون شک علم و دانش ملاک و پایه توسعه یک کشوراست و این امر محقق نمی شود مگربا فراهم کردن بستری مناسب برای تحصیل دانش آموزان در فضای آموزشی مناسب . خیرین مدرسه ساز کشور در این حوزه قدم های بلند وتاثیر گذاری برداشته اند که دانش آموزان در کنار تعلیم و تربیت ، درس زندگی بیاموزند.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،  بدون شک علم و دانش ملاک و پایه توسعه  یک کشوراست و این امر محقق نمی شود مگربا فراهم کردن بستری مناسب برای تحصیل دانش آموزان در فضای آموزشی مناسب . خیرین مدرسه ساز کشور در این حوزه قدم های بلند وتاثیر گذاری برداشته اند که دانش آموزان  در کنار تعلیم و تربیت ، درس زندگی بیاموزند.
 
شاید کلمه "خیر" در مقابل بلندنظری و ازخودگذشتگی  نیکوکاران ،واژه ای  کوچک باشد چرا که آنها با دستان پر مهر  خود سازنده بلندترین برج های امید  برای آینده سازان این مرزو بوم هستند. یکی از آنها دکتر قفلی  است که یادگارهایی از خود باقی گذاشته  که نه تنهادر گذرزمان کمرنگ  نمی شوند ، بلکه سینه به سینه و نسل به نسل به دیگران منتقل می شود.
 
"دکتر ناصر قفلی" رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در سال 1315 در شهر مقدس مشهد به دنیا آمد و پس از گذرانیدن دوره ابتدایی و دبیرستان در سال 1337 برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی به کشور آلمان رفت  و با اخذ مدرک دکترا در رشته دامپروری( مرغداری) با خانم دکتر رزماری آشنا شد و پس از مسلمان شدن وی با او ازدواج کرد و باهم  راهی وطن شدند.حاصل این ازدواج دو فرزند و چهار نوه  و یک نتیجه است که هرکدام به نوعی در کار خیر مشارکت دارند.
 
کار خیر ریشه در وجود او دارد. قفلی می گوید: مدرسه سازی آرزوی پدرم بود و تصمیم گرفتم در اولین فرصت آرزوی او رامحقق کنم .
 
 این خیر نیک اندیش ادامه می دهد : پس از بازگشت به وطن به فکر افتادم تا در کنار کار مرغداری فعالیت دیگری را در امور خیریه آغاز کنم .ابتدا  با ساخت بیمارستان و درمانگاه آغازکردم  و سپس با مشورت برادر بزرگم حاج حبیب الله قفلی تصمیم گرفتم با توجه به کمبود فضاهای آموزشی در منطقه قاسم آباد مشهد اولین مدرسه را بامشارکت برادران احداث کنم و از آن پس هر ساله یک مدرسه بسازم .
 
قفلی تا به امروز 80 مدرسه در کشور به همراه همسر ، فرزندان و برادران خود بنا کرده که از آن جمله می توان به ساخت 15  مدرسه به نام همسر وی خانم رزماری قفلی ، ساخت مدرسه به نام سلطنت قفلی ( مادر)، عبدالحسین قفلی( پدر) ، خاندان قفلی ، برادران قفلی، بانوان قفلی و همچنین عروس ، نوه ها و فرزندان وی اشاره کرد.
 
از دیگر مدارس ساخته شده توسط حاج آقا قفلی و خاندان وی می توان به  این مدارس اشاره کرد: ساخت 6 مدرسه روستایی در سربیشه، 2 مدرسه هشت کلاسه در ویلا شهر طرقبه و حصارسرخ ، یک مدرسه چهار کلاسه در کنک ، ساخت ناهارخوری امام رضا در هنرستان کشاورزی امام صادق توسط پسرم کریم علی قفلی، ساخت4 هنرستان در منطقه وردآورد، تشکیل دفتر مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی ، ساخت یک باب مدرسه 8 کلاسه بنام فاطمه زهرا در ده ملا کلا شهرستان محمودآباد، 3 مدرسه روستائی 6 کلاسه در چابهار به نام خانم دکتر رزماری قفلی ، اقامتگاه زیارتی سیاحتی برای 130 هزار کودک استثنایی( با مشارکت سازمان نوسازی مدارس )یک مدرسه مشارکتی در بند ترکمن، مدرسه فاطمه زهرا در چابهار، چهار مدرسه روستایی در کلات نادر، سه مدرسه روستایی در خاف ، یک مدرسه  روستایی برای کودکان استثنایی در بجستان ،ساخت سالن ورزشی به نام امام رضا در کنار مدرسه شهدای ملا کلا محمود آباد ، استخر سرپوشیده برای کودکان استثنایی  در مشهد الهیه ، ساخت دو مدرسه استثنایی اوتیسم ، ساخت مدرسه زینب کبری با مشارکت شهرداری منطقه 21 تهران و...
 
وی ثمرات کار خیر خود را در زندگی شخصیش  به وضوح دیده و معتقد است؛  آرامش امروزش را مدیون کار خیر و امر مقدس مدرسه سازی است . به عقیده وی می توان با اهدای یک آجر هم خیر مدرسه ساز شد و هرکس به اندازه بضاعت مالی خود می تواند در این امر خداپسندانه مشارکت کند.
 
او لذت مدرسه سازی را بی حد توصیف می کند و  می گوید: وارد شدن به این وادی بازگشتی نخواهد
 
داشت چراکه شیرینی کار همچون جادویی ما را در این عرصه حفظ خواهد کرد.
 
وی می گوید :در سربیشه مدرسه ای یک کلاسه ساخته بودم شرمسار بودم از اینکه نتوانستم مدرسه ای بزرگ بسازم اما  زمانی که برای افتتاح مدرسه رفتم اهالی سربیشه با ذبح گاو و گوسفند به استقبالم آمدند به حدی شرمنده شدم که از اعماق قلب گریستم .
 
وی از خاطرات مرحوم حافظی می گوید و ادامه می دهد: مرحوم حافظی سکان دار امر مدرسه سازی بود و با وجود کهولت سن و بیماری در زمان حیاتش تمام تلاش خود را کرد تا بستر آموزش را برای تمام دانش آموزان این کشور فراهم سازد.
 
او ادامه می دهد : امیدوارم بتوانم راه مرحوم حافظی رئیس سابق جامعه خیرین مدرسه ساز کشور را ادامه دهم .
 
دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تمام تلاش خود را درجهت فراهم کردن بستری مناسب برای تحصیل تمامی دانش آموزان این مرزو بوم می کند و معتقد است عنایب پروردگار بوده که امروز در این جایگاه قرار گیرد.
 
نزاکت اللهیاری

اشتراک گذاری