مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1395/09/13 11:06:26
کد خبر: 22

​وجود شش هزار كلاس درس فرسوده در استان فارس

تعهد 65 ميليارد توماني خيرين در جشنواره هجدهم

مديركل نوسازي مدارس استان فارس از وجود بيش از شش هزار كلاس درس قدیمی و غیرفنی در استان خبر داد و گفت: 30 درصد از كلاس هاي درس با قدمت بالا و فرسوده در شهر شیراز قرار دارد كه همراه با نبود امکانات جانبی همچون سالن ورزشی، کتابخانه، نمازخانه و آزمایشگاه از جمله کمبودها و نيارهاي با اولويت این استان محسوب مي شود.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني جامعه خيرين مدرسه ساز كشور احمد دست نيان با بيان اين مطلب به خبرنگار جامعه خيرين گفت: در استان فارس بیش از 8 هزار باب مدرسه با ظرفیت 40 هزار کلاس درس وجود دارد که بیش از سه چهارم آن طی سال های انقلاب احداث شده اما باوجود ایمن سازی 10 هزار باب کلاس درس طی یک دهه اخیر، همچنان هزاران کلاس درس با قدمت بالا و نيازمند به  مقاوم سازی و بازسازی در این استان وجود دارد.

وي با اشاره به تراکم ثبت نام دانش آموزی در اغلب مناطق استان خاطرنشان کرد: با وجودی که برخی افراد معتقدند با کاهش جمعیت دانش آموزی نیاز به مدرسه سازی نیز کمتر می شود اما این فرض باطلی است و هجوم دانش آموزانی که والدین آنها در دهه شصت متولد شدند بطلان این نظریه را اثبات می کند و تقاضای زیاد کلاس اولی ها و رشد چشمگیر آنها نسبت به سنوات قبل بر این امر صحه می گذارد. بنابراين به نظر مي رسد ضرورت مدرسه سازی همچنان بايد اولویت اول مسوولین و خیرین بلند همت باشد.

مدیرکل نوسازی مدارس ایجاد شهرک های اقماری در اطراف کلان شهر شیراز آنهم بدون پیش ببینی فضای آموزشی لازم را یکی دیگر از مشکلات استان در بحث فضاهاي آموزشي ذکر کرد و افزود: متأسفانه در مجموعه های مسکن مهر نیز وضعیت خوبی به لحاظ تأمین مدارس شاهد نیستم، که نمونه آن در شهر جدید صدرا و شهرک لپویی است که حداقل به بیش از 35 باب فضای آموزشی نیازمندیم حال آنکه در حال حاضر کمتر از 10 باب مدرسه در این مناطق خدمات آموزشی را به دانش آموزان ارایه می دهد.

دست نیان با اشاره به تحویل 60 باب مدرسه با 400 کلاس درس در سال تحصیلی جدید در فارس که 40 درصد آن در شیراز خواهد بود گفت: امیدواریم با تلاش دولت مردان و همت خیرین مدرسه ساز که در هجدهمین جشنواره خیرین بیش از 65 میلیارد تومان تعهد داشتند فضاهایی در خور شأن دانش آموزان مستعد استان بسازیم.

گفتني است طی 18 سال اخیر (از زمان تاسیس مجمع خیرین مدرسه ساز تاكنون) بیش از یک هزار پروژه آموزشی و پرورشی با ظرفیت 8 هزار کلاس درس توسط خیرین فرهنگ دوست در استان فارس احداث شده است.
 


اشتراک گذاری