مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/12/01 20:29:38
کد خبر: 2199

در نشست شورای بانوان خیّر مدرسه‌ساز با وزیر آموزش و پرورش بیان شد؛

تأکید بر لزوم تعامل مجامع استانی و شورای بانوان خیّر مدرسه‌ساز

نشست رؤسای شورای بانوان خیّر مدرسه‌ساز سراسر کشور با هدف هم‌اندیشی و بحث و بررسی پیرامون مسائل حضور بانوان در عرصه مدرسه‌سازی با وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در سالن جلسات دفتر وزارتی برگزار شد.


خدیجه نیزاری رئیس شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور در نشست مشترک رؤسای شورای بانوان خیّر مدرسه‌ساز استان‌های سراسر کشور با وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه ۶ هزار بانوی خیّر در کشور مدرسه‌سازی می‌کنند، اظهار کرد: مدرسه جایگاهی مقدس است و از همین قضا انسانیت شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: شورای بانوان خیرین مدرسه‌ساز از سال ۷۸ تاکنون اقدامات قابل توجهی در حوزه مدرسه‌سازی داشته است و با توجه به ظرفیت بانوان در تحکیم روابط خانواده و جامعه؛ استفاده از ظرفیت بانوان در حوزه مدرسه‌سازی و توسعه این فرهنگ بسیار اثربخش است.

رئیس شورای بانوان خیّر مدرسه‌ساز با اشاره به سند برنامه ۵ ساله شورای بانوان خیّر مدرسه‌ساز گفت: انتظار داریم  این سند از سال ۹۹ عملیاتی می‌شود و درخواست داریم اجرای سند برنامه ۵ ساله به ادارات آموزش و پرورش ابلاغ شود. همچنین نماینده وزیر آموزش و پرورش در این شورا حضور ثابت داشته باشد.

تأکید بر لزوم تعامل مجامع استانی و شورای بانوان خیّر مدرسه‌ساز/ زنان میدان عمل مستقل و گسترده داشته باشند

در ادامه زیبا صالح‌پور رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز و رئیس شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز استان خوزستان یکی از زیباترین مظاهر تجلی زنان، حضور گسترده آنها در عرصه مدرسه‌سازی دانست و گفت: بانوان خیّر مدرسه‌ساز در این عرصه تمام علاقه مندی خود را منصه ظهور رساندند.

وی بیان کرد: یکی  از ضروریات حضور زنان در این عرصه تعامل ارزنده این نیکوکاران با مجامع خیرین مدرسه‌ساز است، شورای بانوان خیرین مدرسه‌ساز می خواهند زمینه حضور تمام زنان جامعه در مدرسه‌سازی فراهم کنند و مجامع خیرین هم همین هدف را دنبال می کنند.

رئیس شورای بانوان خیّر مدرسه‌ساز گفت: کمتر مجمعی داریم که بانوان عضو شورای بانوان ریاست آن را بر عهده داشتند، ما زنان برای آنکه بهتر کار کنیم خواهان داشتن میدان عمل مستقل و گسترده هستیم.

صالح‌پور بیان کرد: اینکه برنامه پنج ساله آینده این شورا تدوین شده است بسیار اتفاق مبارکی است و آن را به فال نیک می‌گیریم. امیدواریم این برنامه موجب شود تا کارها همسو با نیازهای جامعه پیش رود.

بانوان از دغدغه‌هایشان در عرصه مدرسه‌سازی سخن گفتند

همچنین دیگر روسای شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز به بیان دغدغه‌ها و نقطه نظرات خود در حوزه مدرسه‌سازی پرداختند و از جمله مهم‌ترین این دغدغه‌ها عدم تغییر نام مدارس خیرساز، بیان راهکارها و چگونگی جذب بانوان خیّر برای مدرسه‌سازی، چگونگی تکریم بانوان خیّر و خانواده خیرین و لزوم انتصاب مدیران کاردان و توانمند در مدارس خیرساز، نقش موسسات خیریه بانوان در توسعه فضاهای آموزشی و لزوم اجرایی شدن قوانین حمایتی از خیّرین مدرسه‌ساز بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شایان ذکر است؛ در این مراسم از خانواده مرحوم دکترمحمدرضا حافظی رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و مادر و همسر زنده‌یاد حسین علیمرادی جوان جهادی خیّر مدرسه‌ساز در منطقه دشتیاری سیستان و بلوچستان نیز تجلیل شد.


اشتراک گذاری