مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/11/27 21:54:43
کد خبر: 2190

به همت قرارگاه جهادی شهید فیاض بخش:

احداث سه مدرسه در مناطق محروم و سیل زده استان سیستان و بلوچستان

قرارگاه جهادی شهید فیاض بخش احداث 3 مدرسه در مناطق محروم و سیل‌زده شهرستان سرباز بلوچستان را بر عهده می‌گیرد


 
به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، رضا بیات، فرمانده قرارگاه جهادی شهید فیاض بخش در تشریح جزئیات این خبر افزود: پس از وقوع سیل در مناطق جنوب استان سیستان و بلوچستان، بسیاری از خیرین و مؤسسات و سازمانها در این مناطق حضور پیدا کردند و خدمات شایسته‌ای را هم ارائه دادند، ولی هم اکنون بعد از گذشت یک ماه از این واقعه، منطقه خالی از افراد یاری رسان گردیده است. بسیاری از کمک‌ها در قالب مواد غذایی و البسه و... به منطقه رسیدند، اما مشکل را ریشه‌ای حل نکردند. مشکل استان سیستان و بلوچستان با تعدادی غذا و پوشاک حل نمی‌شود. بلکه مشکل اساسی، زیرساخت‌های این استان از جمله جاده، دسترسی، ارتباطات، اشتغال، وضعیت تحصیل و مدرسه، وضعیت بهداشت و درمان، آب، گاز، برق و... می.باشد. اگر هر کدام از مجموعه‌ها یک طرح یا پروژه را در زمینه‌ی توسعه‌ی این زیرساخت‌ها بر عهده گیرند، به مراتب نتیجه‌ی بهتری گرفته می‌شود تا اینکه صرفاً هزینه‌های اضافی صرف غذا و پوشاک و... کنیم.
وی افزود: قرارگاه جهادی شهید فیاض بخش که طی سالیان گذشته به فعالیت آبرسانی در روستاهای صعب‌العبور این استان مشغول بوده است، اینک قصد دارد تا با ورود به عرصه مدرسه‌سازی، تا حد توان در این راه تلاش نماید و از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود بهره گیرد تا به هدف مطلوب خود برسد. بر این اساس قصد داریم در بازه نوروز (اسفند 98 و فروردین 99) سه مدرسه را در بخش‌های کیشکور، سرکور و بخش مرکزی شهرستان سرباز احداث نماییم که با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و روحیه‌ی وافر جهادگران، طی دو ماه، این مدارس احداث، تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد. تأمین بودجه‌ی احداث این مدارس، از موقوفات و کمک‌های خیرین قرارگاه می‌باشد و روند احداث نیز با نظارت کامل فنی و مهندسی سازمان نوسازی مدارس همراه است.
در جلسه مورخ 26/11/98 در محل دفتر معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، با حضور هیأت مدیره توسعه روستاها (ماندگاران)، مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، مشاور امور خیرین ریاست جمهوری، و فرمانده قرارگاه جهادی شهید فیاض، تفاهم‌نامه احداث 3 مدرسه در مناطق دورافتاده و صعب‌العبور شرستان سرباز منعقد گردید و به یمن روز میلاد حضرت زهرا(س)، یکی از مدارس به نام مبارک حضرت فاطمه‌الزهرا نام گرفت.
ایده مفرح

اشتراک گذاری