مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/11/20 10:38:04
کد خبر: 2182

به همت خیر مدرسه ساز حاج اکبر ابراهیمی انجام شد؛

آغاز عملیات ساخت مجتمع آموزشی استثنائی در فشافویه

آغاز عملیات ساخت مجتمع آموزشی استثنایی شهید قاسم سلیمانی در بخش فشافویه شهرری با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و نیز جمعی از فرهنگیان آغاز شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، آیین خشت‌گذاری و آغاز عملیات ساخت مجتمع آموزشی استثنایی شهید قاسم سلیمانی در بخش فشافویه شهرری با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، استاندار تهران و مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران و جمعی از فرهنگیان در سالن اجتماعات میلاد نور در حسن‌آباد آغاز شد.

این مجتمع آموزشی استثنایی به همت خیّر نیکوکار مدرسه‌ساز "حاج اکبر ابراهیمی" در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع و با هزار و 400 مترمربع زیربنای آموزشی در بخش فشافویه شهرستان ری ساخته می‌شود.

طبق برآوردها حدود 200 فضای آموزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سطح کشور نیاز است که در حال حاضر ۱۰۵ پروژه در حال اجراست.

خیرین نیکوکار مدرسه‌ساز به کمک سیستان و بلوچستان بیایند

ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در این آئین با اشاره به کمبود ۲۱۰ مدرسه استثنایی بیان کرد: با توجه به قول سازمان نوسازی مدارس کشور ۱۴ مدرسه استثنایی در کشور ساخته می شود و سعی بر این است.

او از تکمیل پروژه های نیمه تمام خیرین با توجه به بودجه در نظر گرفته شده در سال ۹۹ خبر داد و گفت:  ۲۴ هزار کلاس درس دولتی نیمه تمام هم داریم که وزیر آموزش و پرورش قول داده است تا با مشارکت بانک مرکزی برای تکمیل این پروژه‌ها برنامه‌ریزی کند.

قفلی به کمک‌رسانی برای سیل سیستان و بلوچستان اشاره و اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌های امضا شده توسط  خیرین برای بازسازی فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان طی دو هفته، معادل یکسال بوده است.

آموزش و پرورش گذرگاه توسعه همه‌جانبه کشور است

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این آئین با اشاره به اینکه شاهد تحولات زیرساختی در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش هستیم، گفت: واقعیت این است اگر آموزش و پرورش را در تعریف اصلی به عنوان اصلی‌ترین و موثرترین کانون نظام اجتماعی هر کشوری بدانیم و آن را بررسی کنیم؛ در می‌یابیم که دو حلقه مفقوده "سلامت" و "مسئولیت اجتماعی" جای خود را در جامعه باز کرده است.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه عدم نگاه همه‌جانبه موجب شده است که با مشکلاتی مواجه شویم، گفت: در مورد سلامت اجتماعی با مشکلات حاشیه نشینی، طلاق و اعتیاد مواجه هستیم و در مسئولیت اجتماعی  صرفاً به خودمان توجه داشتیم که البته در دولت تدبیر ‌و امید تمهیدات لازم برای کاهش مشکلات سلامت اجتماعی در نظر گرفته شد.

استاندار تهران با بیان اینکه در تهران ۱۲ هزار کلاس درس کم داریم، اظهار داشت: در هیچ جای دنیا تکالیف به طور تمام  و کمال بر عهده دولت نیست و با توجه به اینکه ارزش انسان ها به نیکوکاری آنهاست باید وارد عمل شویم و در این خصوص به کمک دولت بیاییم.

محسنی بندپی تصریح کرد: در دنیای امروز بدون توسعه علمی نمی توانیم به توسعه پایدار که متضمن ابعاد مختلف رفاه و سعادت است، دست یابیم و آموزش و پرورش گذرگاه آن است و مروج اصلی این توسعه محسوب می‌شود.

او با اشاره به ساخت مدرسه برای جبران کمبود کلاس‌های درس گفت: در تهران به ساخت ۳ هزار کلاس به همت دولت، 3 هزار کلاس براساس  مسئولیت اجتماعی دستگاه‌ها و ۳ هزار کلاس از طریق تهاتر در امور مشارکت‌های  مردمی آموزش و پرورش است.

فضاهای آموزشی پایتخت نیازمند توجه ویژه خیرین و مسئولین

علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران نیز با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی در پایتخت گفت: تهران نیازمند توجه ویژه است و باید کار ملی بزرگی در پایتخت انجام شود چراکه از حیث تراکم دانش آموزی و فرسودگی بناها اختلاف قابل توجهی نسبت به میانگین کشوری دارد.

او ادامه داد: میانگین تراکم دانش آموزی در تهران ۳۵ نفر است و حتی در مواردی تعداد دانش آموزان در کلاس‌ها به ۴۵ نفر نیز می‌رسد است؛  از نظر فرسودگی بناهای آموزشی هم شرایط تهران شرایط مناسبی نیست که در این خصوص از خیرین نیکوکار استمداد می طلبیم. البته اگر همراهی آنها نبود با مشکلات جدی‌تر و بیشتر دیگری مواجه می‌شدیم.

مدیرکل نوسازی مدارس تهران با اشاره به طرح ایجاد ۱۲ هزار کلاس درس در سطح تهران گفت: استاندار تهران به طور مرتب انجام و فرجام این طرح را پیگیری می‌کند و تمام تلاش مسئولان بر اجرای هر چه سریعتر این طرح است.


اشتراک گذاری