مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/11/19 21:14:42
کد خبر: 2177

دومین جلسه کمیسیون اقتصادی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد

دومین جلسه کمیسیون اقتصادی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با حضور دکتر اسپرورین ریس کمیسیون و دکتر قفلی ریس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز۱۹بهمن ماه سال جاری در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزارشد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛دکتر اسپرورین ریس کمیسیون اقتصادی و عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور  تاکید کرد :وظیفه کمیسیون  اقتصادی  تهیه براورد هزینه ها و روش های درست جذب کمکها و ممانعت از هدر رفت سرمایه های خیرین میباشد و اطهار امیدواری کرد با پیگیری و اجرا برنامه های کوتاه مدت یکساله این کمیسیون در سال اینده شاهد جذب حداقل ۳۴۰۰ میلیارد تومان در صورت  اجرا برنامه های مدون باشیم .
 
 وی  ایجاد سامانه سراسری برای  جذب کمکهای خرد مردمی با هر بودجه را از اولویت های جامعه خیرین برشمرد  و ضمن توضیح ارکان این سامانه  تصریح کرد:در این سامانه شفافیت حرف اول را میزند و هر کس با هر میزان توانایی و امکان انتخاب مکان مورد نظر خود میتواند یک خیر مدرسه ساز باشد .
 
ریس کمیسیون اقتصادی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به بحث CSR(مسولیت اجتماعی) اشاره کرد و افزود: حدود 82 هزار شرکت صنعتی و کشاورزی و برند  در سطح کشور وجود دارند  که از این میان تقریبا ۵۴ هزار شرکت در حال فعالیت هستند که با استفاده از ظرفیت  آنها در حوزه مسوولیت اجتماعی می توانیم رقم قابل توجهی را به امر ساخت  فضاهای آموزشی اختصاص دهیم.
همچنین در این جلسه با ارائه راهکارهای هماهنگ سازی ساخت و خرید مواد اولیه نسبت به کاهش هزینه ها و صرفه جویی در ساخت مدارس مذاکرات لازم صورت گرفت .
وی طراحی و براورد اقتصادی و برد موثر کمپین ها و فراخوان ها را از وطایف مشترک کمیسیون اقتصادی و کمیسیون اجتماعی و امور استانها بر شمرد و مقرر گردید کارگروه طراحی و اجرا کمپین ها با همکاری کمیسیون های مربوطه به فوریت تشکیل گردد .
مهندس رضوی در این نشست تعامل با صدا و سیما و تلاش برای تصویب لایحه اختصاص بخشی از در آمد معادن را پیشنهاد داد .
مهندس فروتن پایه گذار خانه صنعت و اتاق بازرگانی کشور و از فعالان بزرگ اقتصادی ایران که از اعضامدعو  این کمیسیون میباشد نسبت به ارائه نشستهای مشترک و دوره ای  اتاق بازرگانی و جامعه خیرین مدرسه ساز قول مساعد داد .
در این جلسه مهندس جعفری و دکتر قفلی ضمن حمایت از فعالیت های ارزنده کمیسیونها و تشکر از همکاری همه مجامع و همچنین تشکر از دکتر اسپرورین برای ارائه ساختار تشکیلاتی جدید جامعه لزوم هماهنگ سازی و آموزش های نوین برای  اعضای مجامع را الزامی دانسته  و بر استفاده از داوطلبان کار خیر در پیشرفت اهداف جامعه تاکید کردند .

اشتراک گذاری