مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1398/11/15 11:04:20
کد خبر: 2166

وزیرآموزش‌وپرورش در دیدار با اعضای هیئت‌ مدیره جامعه ‌خیرین مدرسه‌ساز کشور:

به هر بهانه‌ای باید از خیرین مدرسه ساز تقدیر کرد

وزیرآموزش‌وپرورش با اشاره به اهمیت امر مدرسه‌سازی در کشور گفت: به هر بهانه‌ای و در هر روز باید از خیرین مدرسه‌ساز تقدیر کرد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛ پیش از ظهر امروز محسن حاجی میرزایی در دیدار با اعضای هیئت مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با تبریک دهه فجر اظهار کرد: هرکاری کنیم باز هم نمی‌توان قدردان تلاش‌های خیرین بود.

وزیرآموزش‌وپرورش افزود: در چهل سال اخیر بنده هیچ‌کاری بدون آرمان انجام ندادم و از شما خیرین نیز می‌خواهم ابتدا آرمان و اهداف خود را تعیین و سپس برای انجام آن تلاش کنید.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: هرکاری برای تقویت و نهادینه‌سازی فرهنگ خیری نیاز باشد انجام خواهیم داد.

وی اشاعه فرهنگ خیری را جز وظایف جامعه دانست و ادامه داد: باید دید چگونه این فرهنگ را اشاعه دهیم باید به جامعه یادآوری کنیم که این وظیفه ماست لذا باید به هر بهانه‌ای و در هر روز از خیرین تقدیر کرد.

وی ادامه داد:  صدا و سیما نیز باید نقش بیشتری در فرهنگ‌سازی در خصوص مدرسه‌سازی داشته باشد بنابراین باید مدارس خیرساز را به جامعه معرفی کند و برای نهادینه کردن فرهنگ خیری بیش از پیش تلاش کند.

وی اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم ابتدا یک هدف‌گذاری داشته باشیم مثلاً بگوییم امسال چند مدرسه و در کجاها باید احداث شود تا با انگیزه بیشتری این امر ارزشمند انجام شود.

وزیرآموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: تاکنون در حوزه مدرسه‌سازی در بخش خیرین سیاست‌گذاری مطلوبی نداشتیم لذا رسالت ما این است تا سیاست‌گذاری صحیحی در این زمینه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: کاری کنیم تا پوشش خیرین کامل شود و هرکسی کار خیری می‌خواهد انجام دهد در پوشش همین مجمع انجام دهد.

حاجی میرزایی افزود: برای جذب بیشتر منابع مالی باید ظرفیت‌های لازم را ایجاد کنیم ظرفیت جامعه ما در موضوع خیرین نسبت به آنچه فعلا وجود دارد بیشتر است.

وی گفت: مشارکت تعداد بیشتری در امر خداپسندانه مدرسه‌سازی برای ما بسیار با اهمیت است.

وزیرآموزش‌وپرورش تصریح کرد: مشارکت خیرین در اداره مدرسه می‌تواند مفید و موثر باشد مدرسه خیرساز باید برنامه‌ای بگذارد و خیر مربوطه را به دانش‌آموزان معرفی کند.

وی افزود: احداث مدرسه باید متناسب با معماری محیط بوم هر منطقه باشد.

 


اشتراک گذاری